MINIC Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Terve, onkohan kellään tullut vastaan että täytyisi kalibroida ohjauksen asento-anturi. Minissä palaa dsc valo ja paikallinen korjaamo sai järjestelmästä koodin joka kertoi että asento-anturi pitää kalibroida, mutta ei onnannut perinteisellä nollauksella ja bmw ohjeella kääntää ratti puolelta toiselle ja sitten keskelle. Auto on 2003 s ja vikavalo syttyi etupään puslien ja pallonivelten vaihdon jälkeen, josta seurauksena että kulmat pieleen ja ratti vinoon, kulmat on nyt säädetty mutta kalibrointi ei onnistu. Tietääköhän joku tästä jotain vai pitääkö käyttää marmoritiskillä, netistä en oikein ole ohjeita löytänyt.
karvalakki Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Ei sen anturin kalibrointi kyllä taida aivan tuolla ohjeella onnistua, vaan vaatii diagnostiikkajärjestemän käyttöä. Marmoritiskin huolto auttaa, mutta kannattaisi kyllä ensin kysäistä apua paikalliselta BMW-harrastajalta.
karvalakki Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Mutta tuli mieleen, että mikähän sen kalibroinnin tarpeen on mahtanut synnyttää? Onko auton vaihdettu alustan osia, ajettu kanttariin tms.? Itse tarkistuttaisin pyöränkulmat ensimmäiseksi.
MINIC Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Ei ajettu ,vaihdoin vain puslat ja pallonivelet. Toinen puslista oli vaihdettu ennenkin, molemmat oli aika huonot. Vaihdon jälkeen ratti meni hieman vinoon, mutta rengas kulmat korjattiin ja ratti on nyt suodassa vikakoodit nollattu, ilmoitti että asento-anturi pitää kalibroida. Tämä paikallinen korjaamo ei saanut muuta tehtyä, ehkä soitan bmw huoltoon Porin suuntaan, lähin MINI huolto on Tampereella tai Raisiossa.
holkki Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Voipi olla, että virallinen BMW-huolto EI suostu testerillä kalibroimaan sitä sun Miniä. Ne ilmoittaa,ettei niillä ole Mini-lisenssiä testeriin,ei pysty....Niille ei raha kelpaa, ainakaan täällä kymenlaaksossa Delta-bavaria ei suostunut vaihtamaan -12 malliseen N18 koneiseen MCS :ään lämpötila-anturia. Oli vielä niiden myymä vaihto-auto, kilsoja alle 20 tkm.lopputulemana oli auto hinurilla Hesaan ja mimmille sijais-auto alle! Ei auttanut, vaikka initin,että teidän 1-sarjan bemarista löytyy sama kone ja varaosa numero...Suosittelen etsimään jostain lähiseudulta jonkun Bmw/Mini harrastajan,jolta löytyy testeri siihen kalibrointiin.Itsellä oli joskus pusla remppaa R56 MCS ,jäi valo palamaan ja viaksi paljastui,että sähköpumpun liitin ei ollut aivan pohjassa, kannattaa tsekata...
karvalakki Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Jos Minillä on eri lisenssi virallisessa systeemissä kuin BMW:llä niin eivät varmasti suostu tekemään mitään. Tuo kalibrointi kyllä tosiaan onnistuisi harrastajalta, jolla on ISTA/D.
MINIC Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Kiitos. Soitin bmw huoltoon ja sama oli vastaus: ei oo enään lisenssiä ja vaikka ollut minin valtuuttama huoltoliike ja ohjelmisto niin ei onnistu enään. Olisko jollain satakunnassa tällasta härpäkettä et onnistuis se kaliprointi, tai näkis mistä tämä kiikastaa?
karvalakki Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Jos ei täältä löydy, niin bemari-foorumilta vuosi onnistaa.
MINIC Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Suuri KIITOS vastanneille, sain ratkaistua ongelman ottamalla -navan noin 10 min irti. Muistan että olisin lukenut jostain ulkomaiselta sivustolta jostain vastaavasta ja kehoittivat ottamaan -navan irti joksikin aikaa, ehkä oli BMW aiheena tai en muista, mutta valot sammui se on asia. karvalakki 1
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään