Larry Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2018 Nyt viimein vanhan Minin omistajana, tallissa Morris -69, 1000 kone Pari havaintoa joihin kaipaisin vähän vinkkejä näin noviisina että mistä aloitan tutkimaan tarkemmin: 1. Jarrut Viime vuonna kuulemma uusittu joka kulmalla, mutta aika tehottomat ovat ja jarruttaessa puoltaa oikealla. Vuotoja tai muuta näkyvää ongelmaa en löytänyt. Ilmaus vai uutta jarrusylinteriä yms. uutta osaa? 2. Vaihteet Vaihdekeppi hirvee kohlo. Saa veivata ainakansa että löydän vaihteen, ei kuitenkaan rusahtele ja menee hyvin silmään, mutta arpomista on, ei oikein ole tuntumaa (ominaisuus?) Öljyn vaihto? 3. Veto poissa 1-3 vaihteilla kun ajelee niin mielestäni kiihtyy kuten kuuluukin, mutta 4sta silmään ja jonkin verran hyytyy. Isompi mäki niin pitää 3nen heittää silmään että jaksaa, mutta 3lla sitten jaksaa ihan ok Kaasarin putsaus? Näkemättä kenenkään vaikea antaa diagnoosia, mutta vinkit kelpaa mistä aloittaa, ja iso kiitos jo tässä vaiheessa vastailijoille, hyvin on tullut asiallista tietoa kun aiemminkin kysellyt asioita
Mini1380 Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 1. tarkista että jarrujen säätö oikein ja ilmaa. 2. minkälainen vaihdelaatikko: pitkäkeppinen, alumiinitunnelimalli vai tankomalli ? samat öljyt koneen kanssa joten öljyn vaihto tuskin auttanee mutta ei siitä haittaakaan ole jos ei tietoa koska viimeksi vaihdettu. 3. oisko kaasarin säätö vähän laihalla, kokeile vetää nelosella ajaessa ryyppyä päälle, jos se auttaa säädä seoksia rikkaammalle.
Larry Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 1 tunti sitten, Mini1380 kirjoitti: 1. tarkista että jarrujen säätö oikein ja ilmaa. 2. minkälainen vaihdelaatikko: pitkäkeppinen, alumiinitunnelimalli vai tankomalli ? samat öljyt koneen kanssa joten öljyn vaihto tuskin auttanee mutta ei siitä haittaakaan ole jos ei tietoa koska viimeksi vaihdettu. 3. oisko kaasarin säätö vähän laihalla, kokeile vetää nelosella ajaessa ryyppyä päälle, jos se auttaa säädä seoksia rikkaammalle. 1. tsekataas 2. Hmm... Lyhyt keppi tunnelin päällä, suojakumi tuommoinen: https://www.minitron.fi/tuote/vaihdekepin-suojakumi-tunnelimalli/ Kunnolla kun kepittää kaasua pohjaan niin tuntuu niijaavan keppi alaspäin, onko ominaisuus vai moottorin kiinnikkeet jo tiensä päässä? 3. kokeillaas tuota vinkkiä kiitos vinkeistä ja todettakoon että kyseinen auto seisonut reilut 20v. ennen viime syksyä ja läheskään kaikkea ei ole siitä läpikäyty edellisen omistajan toimesta, sillä kyselen ihan perusjuttuja että sai edes jonkinlaisen ajomukavuuden Miniin
Mini1380 Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 2. kannattaa tarkistaa tunnelin takapään kumipusla jos noin tekee, tossa tunnelimallissa on eniten niveliä niin saattaa olla jotkut nivelistä tiensä päässä. Tästä varmaan on monta mielipidettä mutta toi tunnelimalli on omasta mielestä just vähän sellainen arpomismalli parhaimmillaankin ja aika/käyttö tehnyt vielä tehtävänsä et ei ainakaan vanhemmiten parane.
Larry Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 21 minuuttia sitten, Mini1380 kirjoitti: 2. kannattaa tarkistaa tunnelin takapään kumipusla jos noin tekee, tossa tunnelimallissa on eniten niveliä niin saattaa olla jotkut nivelistä tiensä päässä. Tästä varmaan on monta mielipidettä mutta toi tunnelimalli on omasta mielestä just vähän sellainen arpomismalli parhaimmillaankin ja aika/käyttö tehnyt vielä tehtävänsä et ei ainakaan vanhemmiten parane. Ei siis vika vaan ominaisuus pitääpä tutkia kumipusla 1. Vielä noista jarrujen ilmaamisesta: Takaa löytyy helposti nipat, mutta missäs ne on edessä? Neliöruuvi säätö löytyy kyllä mutta selkeetä nippaa ei ole? Siinä missä pitäisi nippa periaatteessa olla, kiertää putki vain akselin toiselle puolelle.. Netistä kaivelin mutta onko ne sitten samassa takapään kanssa? Kyseessä siis rumpujarrut ja 1-piirinen, metallinen tötterö/jarrusylinteri
Minimalia Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Kyllä kai nipat pitäisi löytyä säätöruuvin vastakkaiselta puolelta ellei sitten ole menneet poikki edellisellä säätäjällä. Onko molemmilla puolilla samalla tavalla?
FD100L Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 34 minuuttia sitten, Larry kirjoitti: Ei siis vika vaan ominaisuus pitääpä tutkia kumipusla 1. Vielä noista jarrujen ilmaamisesta: Takaa löytyy helposti nipat, mutta missäs ne on edessä? Neliöruuvi säätö löytyy kyllä mutta selkeetä nippaa ei ole? Siinä missä pitäisi nippa periaatteessa olla, kiertää putki vain akselin toiselle puolelle.. Netistä kaivelin mutta onko ne sitten samassa takapään kanssa? Kyseessä siis rumpujarrut ja 1-piirinen, metallinen tötterö/jarrusylinteri Kyllä ne ilmausruuvit sieltä löytyy molemminpuolin, ovat vähän isompikokoiset kun takana. Itse en oikein usko ilmauksen auttavan, polkimestakin sen tuntisi. Kannattaa varmaan avata rummut ja tutkia jokin sylinteri saattaa olla jumissa. Jarrujen säätökin voisi auttaa, säätöruuvia käännetään pyörän pyörimissuuntaan.
MiniKö Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Ilmaruuvit (osa no 9)on etupäässä taaemassa sylinterissä. Onko osaluettelon jouset no 15 paikoillaan? Minkäkokoiset takajarrusylinterit on asennettu? Laita tänne kuvaa niin etu kuin takajarruista niin voit saada vinkkejä.
Larry Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2018 Käsikopelolla en edestä ilmaruuveja löytänyt kummaltakaan puolelta, pitää ajella joku ilta tallille ja nostaa ilmaan, pihassa hiekkapohjalla tunkkaaminen vähän niin ja näin. Jarrut edellisen omistajan jäljiltä, niin en tiedä vielä sen tarkemmin mitä syöneet, kun en ole avannut, eiköhön tuo avaaminen onnistune Kovalla lattialla siis tunkille ja purku päälle, laittelen sitten kuvia
Larry Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2018 Pientä lenkkiä heitetty ja alkaa vaihteetkin löytymään, varsinkin jos pitää vaihdekepistä vähän alempaa kiinni, niin vaihtaminen sujuu huomattavasti paremmin, pitää varmaan vähän lyhentää vaihdekeppiä Mutta semmoisen huomasin jarruista että vasen etu kahiseen jonkin verran jarrutuksen jälkeen ja kun kurvasin tuohon pihaan tankkauslenkin jälkeen niin etuvanteet on tulikuumat, vanne polttaa kättä, varsinkin tuo vasemman puolen.... Saattaapi johtua myös tuo hyytyminen jarruista. Ryypyn vetäminen ei vaikuta kulkuun. Eli jarrut aikalailla pielessä Ei uskalla tallille ajaa vaan pitää koittaa tuossa pihassa tunkata ja tutkia Jos jarrut noin persiillään ja kuumana, niin ovatko jo helposti entiset? Meinaan kun pitäisi tilata muitakin osia niin siinähän ne tulisi uudet jarrutkin
Larry Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2018 Nyt olisi etujarrut avattu ja liitteenä pari kuvaa, vasen etujarru. Oikea-etu näytti päälle päin samanlaiselta. Vasen puoli antaa hankaavaa ääntä kun pyöritää renkasta vapaalla ilmassa, mistä johtunee. Jarrurumpua joskaus syystä rälläkällä viistetty, lie jarrukilpi ottanut samalla osumaa. Säädin tiukkuutta nyt niin että juuri ja juuri jaksan kahdella kädellä pyörittää, ilmausta en vielä tehnyt. Onkos noissa kuvissa mitään poikkeavaa? Jarrupalat oikein päin? L
Turbo 69 Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2018 Ihan hyvältähän nuo näyttää,itse en kyllä ihan noin tiukalle säätäs,muista sit tiukata säätöä pyörän pyörimis suuntaan.
Mini1380 Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2018 Jääköhän joku männistä jumiin, säätö yleensä silleen et on ihan inan nihee eli pyörii vaivattomasti muttei jää pyörimään, vaikee selittää mut kyl sen oppii,
Larry Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2018 Eli käänsin neliöruuveja pyörimissuuntaan about saman verran molempia sitten että pitää kääntään jarrurumpua kunnolla kahdella kädellä. Pitää siis löysätä jonkin verran Ilmausruuvia käänsin myös auki (löytyihän sekin) ja nestettä tuli ainakin pihalle
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään