Jump to content

Mini Countryman Hybrid


TimoJussi

Recommended Posts

No niin on palattu viikon Lapin lomalta ja ajettu parituhatta kilometriä. Minillä on hyvä ja vaivatonta vetää pitkää siivua. Penkin reuna tosin painaa vakkari päällä ajattaessa kun jalat on enempi koukussa. Tuulilasin pyyhkimen automaatti on tosin herkkä menee täysille ja huitoo kuin heikkopäinen. Oven karmin koristelista tippui ovea avattaessa, painettu takaisin

Polttoaineen kulutus pysyi 5,5-6,5 tasolla. Nopeusrajoitusten mukaan ja vakkari päällä. Sähkölla ajeltiin kuudenkympin ja alle olevissa nopeuksissa. Eli käytännössä kaupungeissa ja taajamissa. Tosin erämaa taipaleella joutui jarruttelemaan nollaan porojen takia ja kiihdyttämään marssi vauhtiin takaisin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Työmatkaa kun ajelee säännöllisesti voi tehdä havaintoja. Pakkasen puolella akuston virta vähenee n.20%. Lämmitys valot ja akkujen kylmeneminen varmaan vie sen tehon kesään verrattaessa. Kitkarenkailla on varmaan myös isompi vierintävastus. Epätieteellinen päätelmä lämmitys vie enemmän kuin ilmastointi. Mini kyllä lämpenee nopeasti.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 kuukautta myöhemmin...

Täällä uusi Hybrid CM:n omistaja. 4 kk vanha Ruotsin tuonti. Ekat päivät ajettu nyt sähköllä, tosi kiva peli.

Mitenhän talvi ja pakkanen rassaa kylmää konetta. Vaikka lähtee töpselistä tuskin bensakonetta on yhtään lämmitetty - vai miten on ?

Ajetaan ekat kilsat 30 asteen pakkasella sähköllä, sitten tuleekin eteen tkick down tilanne ja kylmä konen päräytetään käyntiin ja vielä heti koville kierroksille kun tehoa tarvitaankin jostain syystä kiihdytykseen runsaasti. Miten homma menee ? Pyöritetäänkö bensakonetta kovalla pakkasella jo etukäteen ?

Mini Connected appia en ole vielä saanut toimimaan, en pysty VIN:llä auto lisämään appiin. Onko tähän vinkkejä ?

Kiitos etukäteen kommenteista.

Link to comment
Share on other sites

Hyvä valinta.

Kyllä toimii talvella ja pakkasessa. Jos on tosi kylmää jossain 10-15 asteen huitteissa muistaakseni niin ei lähde sähköllä. Työpaikalla ei tallia kotona on. Kolmessa kympissä ei toimi siis sähkö. Talvella huonossa kelissä tulee ajettua bensa koneella kun sähkötoimisena on takavetoinen. Joten bensa koneella on nelivetoinen kun sähkö avustaa takapäätä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Samanlaisesta Hybridistä hieronu kauppoja, jos palais Ministeriksi. Niin muutama kyssäri heränny talvikäytöstä eli lämmittääkö lataus mitenkään moottoria ja mihin asti pakkasta se on käytännössä pelannu pelkillä akuilla (onx se toi 10-15 astetta vai enemmän)? Jos ei lämmitä niin ootteko heittäny jotain lisälämmittimiä motorille?

Link to comment
Share on other sites

Sähkö lämmittää sisätiloja mutta en tiedä lämmittääkö se moottoria ja miten . Lämmin Mini kyllä on. Töistä ulkoa kun lähtee kovilla pakkasella lähtee moottori käyntiin mutta kun akut lämpiävät toimii sähköllä. Mutta muista se on silloin takavetoinen. Talvikitkoilla lipsuu joskus, neliveto auttaa. Muuten Mini majailee kotona lämpimässä tallissa. Mini Connected älypuhelin sovellutuksella voi ohjelmoida ohjaamo lämmitystä, niinkuin Webasto yms. Sähköä kyllä kuluu lämmitykseen silloin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 2 kuukautta myöhemmin...
  • 2 kuukautta myöhemmin...
  • 3 viikkoa myöhemmin...
On 29.8.2019 at 12.53, F60 kirjoitti:

Mini Connected appia en ole vielä saanut toimimaan, en pysty VIN:llä auto lisämään appiin. Onko tähän vinkkejä ?

Moi!

Löytyykö tähän ratkaisu? Ruotsin tuonti SE myös täällä ja sama ongelma. Kiitos. 🙂 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...
On 20/04/2020 at 12:42, Veljuus said:

Moi!

Löytyykö tähän ratkaisu? Ruotsin tuonti SE myös täällä ja sama ongelma. Kiitos. 🙂 

Itsellä on pari viikkoa vanha vuoden 2018 Ruotsin tuonti SE ja jos ette ole tehneet käyttäjäasetusten nollausta niin suosittelen sen tekemistä jotta mahdolliset profiilit yms. saa nollattua ja aloitettua käytön puhtaalta pöydältä (My MINI > System settings > Data privacy ja täältä poista henkilökohtaiset tiedot, tarkemmat ohjeet käyttöoppaassa). Omassani oli linkitettynä useampia profiileja sekä puhelimia ja kun myyjäliike ei ollut tätä tehnyt ja sai itse tehtyä tuon alkoi auto tuntua paremmin omalta.

Tuon jälkeen kun olin linkittänyt iPhonen Apple CarPlayhin langattomasti tunnisti myös Mini Connected -ohjelmisto auton ilman mitään sen kummempaa. Jostain luin, että jos langattomasti auto ei tunnistu Mini Connect Appiin tulee puhelin liittää datakaapelilla suoraan Infotainment näytön alapuolelta löytyvään USB-liitäntään ja Appi pystyy sitten sitä kautta tekemään tuon kytkeytymisen ja tiedon keruun.

Muutaman kerran Appi on kuvitellut ettei mitään yhteyttä ole ollut auton kanssa, mutta pääsääntöisesti se muistaa viimeiset tiedot. Jostain luin, että Appille kannattaa antaa lupa paikantaa jatkuvasti, varsinkin jos haluaa ohjelmoida ennakkoon reittejä. Itselläni on siis käytössä iPhone joten Android -puhelimet voivat käyttäytyä eri tavalla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Olisiko täällä tietäjiä - itsellä tuonti-Hybridi vuodelta 2017. En saanut rekisteröityä Mini-connected sovelluksen kautta omaa autoani autotalliin mutta sovellus näytti silti autoni polttoainetason, ajomatkan, keskinopeuden, keskikulutuksen, mittarilukeman ja viimeisen sijainnin. Ajattelin että saisin muutkin osaset toimimaan ja pyysin BMWn supporttia liittämään auton tiliini. Siirto suomeen ja liitos tilille onnistui supportin tekemänä ok.

Ongelma vain on että sen seurauksena mikään tieto ei enää näy eikä palvelujen aktivointi sovelluksesta myöskään onnistu. Ja supportti heittäytyi mykkäkouluun :(

Kai ainakin osan toiminnoista pitäisi toimia - onko muilla onnistuneita kokemuksia? Tai vielä parempaa jos olisi tietoa mitä pitäisi tehdä toisin että homma rokkaa?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
On 06/08/2020 at 16:18, mjp01 said:

Olisiko täällä tietäjiä - itsellä tuonti-Hybridi vuodelta 2017. En saanut rekisteröityä Mini-connected sovelluksen kautta omaa autoani autotalliin mutta sovellus näytti silti autoni polttoainetason, ajomatkan, keskinopeuden, keskikulutuksen, mittarilukeman ja viimeisen sijainnin. Ajattelin että saisin muutkin osaset toimimaan ja pyysin BMWn supporttia liittämään auton tiliini. Siirto suomeen ja liitos tilille onnistui supportin tekemänä ok.

Ongelma vain on että sen seurauksena mikään tieto ei enää näy eikä palvelujen aktivointi sovelluksesta myöskään onnistu. Ja supportti heittäytyi mykkäkouluun 😞

Kai ainakin osan toiminnoista pitäisi toimia - onko muilla onnistuneita kokemuksia? Tai vielä parempaa jos olisi tietoa mitä pitäisi tehdä toisin että homma rokkaa?

Tsau, itselläni on täsmälleen sama ongelma 2018 vuosimallin kanssa joka on myös autoliikkeen kautta talvella 2020 Ruotsista tuotu esittelyauto.

Olen tätä työstänyt Suomen tuen kanssa reilut pari kuukautta ja maksanut Laakkoselle turhasta auton ohjelmiston päivittämisestä joka ei auttanut edistänyt asiaa yhtään. Homma ei ole juurikaan edistynyt muuten kuin, että Suomen ja Saksan supportista pyydetään samoja tietoja joita olen jo aiemmin lähettänyt viesteissäni. Todennäköisesti pyydän seuraavaksi Suomen supportilta Ruotsin ja Saksan supporttien suorat yhteystiedot jotta asiaa pääsee purkamaan suoraan heidän kanssaan.

Oma arvaukseni on, että todennäköisesti auton siirto Ruotsista Suomen kirjoihin on valmistajalla jäänyt johonkin limboon ja se on jotenkin naitettuna Ruotsalaisen autoliikkeen käyttäjäprofiiliin eikä sitä ole sieltä vapautettu Ruotsin organisaation toimesta. Luulisi, että keskieuroopassa tapahtuisi paljonkin autojen siirtoja eri maiden välillä jolloin tämän pitäisi olla jotenkin ratkaistavissa kunhan löytyy oikea henkilö hoitamaan asian kuntoon Minin/Bemarin supportissa.

Link to comment
Share on other sites

Supportin sanoin: "Mini Connected palvelut ovat tulleet 3/2018 alkaen valmistettuihin autoihin."

Toivottavasti klintin auto on valmistettu sen jälkeen koska suomen supportti mun tapauksessa poisti aikaisemmin toimineet etäpalvelut tuohon vedoten. Aikamoista asiakaspalvelua!

Link to comment
Share on other sites

Sain tänään supportilta vihdoin vastauksen, että Saksassa epäilevät auton Head Unitin olevan viallinen ja se pitäisi ensin tarkistaa valtuutetulla huollolla jotta voivat ehdottaa jatkotoimia eli vielä ei lyöty leimaa autolle, että se olisi liian vanhaa erää. Nyt odotellaan huollosta soittoa, että koska auton voi tuoda tarkistettavaksi ja onko tämä kyseinen operaatio maksuton vai maksullinen. Tähän mennessä kyseisessä valtuutetussa huollossa on jo auton uudelleen ohjelmointi jonka piti korjata ongelma (heidän oman Mini gurunsa ehdottamana), mutta ei korjannut muuta kuin teki 213 € loven kukkaroon ja tämä ei tunnu kiinnostavan valmistajan supporttia... tosin kyseinen valtuutettu huoltokaan ei ole asiaan kommentoinut mitään omasta puolestaan vaikka kaikki supportin kanssa tehty viestintä on mennyt heillekin jotta pysyvät loopissa mukana kun ongelmaa ei ole vieläkään ratkaistu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
On 18/08/2020 at 08:29, mjp01 said:

Supportin sanoin: "Mini Connected palvelut ovat tulleet 3/2018 alkaen valmistettuihin autoihin."

Toivottavasti klintin auto on valmistettu sen jälkeen koska suomen supportti mun tapauksessa poisti aikaisemmin toimineet etäpalvelut tuohon vedoten. Aikamoista asiakaspalvelua!

Jeps, omani osoittautui sittenkin kolmen kuukauden selvittelyn jälkeen hieman liian vanhaksi kun se on valmistettu ennen 3/2018 ajankohtaa joten Mini Connected -palveluita ei siihen ole saatavilla/kytkettävissä. Lähinnä koko prosessissa ihmetyttää se, että maahantuojan huollolla ja ennenkaikkea valmistajan Mini Supportilla menee noin pitkään selvittää kyseinen asia, kun  kuitenkin auton VIN-numeron perusteella olisivat nähneet todellisen valmistumisajan tehtaalta ja olisivat suoraan voineet todeta tilanteen. Tämä olisi ollut "nice to have" lisä autoon, mutta ilman tätäkin tulen pärjäämään (ja Mini ei saa lisäpalveluista rahaa) joten asialle ei oikein voi muuta kuin 🤣🤣🤣

JA nyt kun tämä asia on hoidettu alta pois voikin lähteä koodaamaan BimmerCodella muutamia toimenpiteitä kuten takavalojen palaminen myös päiväaikaan, takaluukulle itselle parempi avauskorkeus asetus kun se nyt on joko liian matala tai liian korkea tehtaan asetuksilla parkkiruudun katon kannatinpalkkiin nähden. 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Huvittavintahan tuossa connected saagassa on se että vastaava vanhempi tekniikka autoista löytyy (ennen 3/2018) mutta käsittääkseni suomen maahantuoja ei halua tukea noita vanhempia toisin kuin Ruotsin ja Saksan. Varmasti tässä asiassa myös kirosana tuo tuontiauto. Nimimerkki entisen ruotsalaisen 2017 SEn omistaja joka asiasta kuukauden verran tappeli ja selvitteli. Saa korjata jos olen väärässä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Hellurei, hei meikäläisellä olisi ensimmäinen Mini kiikarissa ja tuo plugarien ihmeellinen maailma kovin kiinnostaisi. Mitäs te konkarit meinaisitte, kun hieman kiinnostaisi säästää hinnassa, että onko tuhoon tuomittu idea lähteä kattomaan tollasta 18-19 vuoden mallia vai suoraan vaan isompaan akkuun ja uusi alle? 
 

Ja mites yleisesti kokemukset autosta? Suosittelisitteko?

Link to comment
Share on other sites

Moi

Ei valittamista vajaa 60.000km ajettu. Ei kolise eikä rämise kaikki toimiin kuin uudesa. Eikä mitään vikoja ole ollut. Mitään nesteitä ei ole joutunut lisäämään. Yhdessä määräaikais huollossa käynyt,

Talvella kitkarenkaat ja neliveto, menee vaikka puuhun.

Akun kapasiteetti ehkä aavistuksen hiipunut. Keskikulutus Minin oman tietokoneen mukaan 4,1.

Veikkaisin että parin vuoden sisällä tulee ihän uusi malli.

Osta pois muistaakseni akuissa on 100.000km takuu

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Moi!

Onko kenelläkään tietoa näihin sopivan lukkopultin avaimen tyypistä? Meillä rengasliike pilasi avaimen, kaksi pulttia edelleen kiinni (=kesärenkailla) ja mistään ei meinaa apua saada kun tuo pulttien hitsaaminenkin hieman riski kun kyseessä akkuja omaava hybridi. Kyseessä siis 2017 vuoden malli meillä.

Jos joku voisi avuksi olla niin iso kiitos. Avaintakin mielelläni lainaan jos Kouvolan seudulta löytyy.

Link to comment
Share on other sites

Jos siinä on McGard tyyppiset lukkopultit niin kannattaa katsoa onko pultitkaan enää siinä kunnossa että saa uudella avaimella auki. Merkkiliikkeestä ja rengasliikkeistä yleensä löytyy kattava setti noita avaimia että pultit saadaan auki. Tuon tyyppiset lukkopultit on kaikkein heikoimpia, ei voi suositella normaaliin käyttöön missä rengasliike tekee rengashommat heidän normaalilla kiristysmomentilla.

 

Ei se hitsaaminen mikään sen isompi riski ole, on voimalinjana mikä tahansa kunhan se tehdään oikein. Ei maadoiteta takaluukun kahvaan kun hitsataan pyöränpulttia.

mcgard.jpg

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...