tth78 Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2023 Huolloissa voi olla paikkakuntaisia eroja. Ola kokemus Raision Autokeskuksesta.
TimoJussi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2023 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2023 Olen kyllä päässyt huoltoon ihan hyvin. Tällä nykyisellä ja edellisellä hybridillä. Puhelimessani on joku entisen Laakkosen sovellutus. Minkäniminen nykyään onkaan sitä kautta voi varata tai soittamalla. Tosin Minissähän on toiminto ekan huollon osalta siten että Mini soittaa huoltoon ja sieltä soitetaan minulle. Kaikkea ne keksii. Ehkä joskus auto menee huoltoon itse ja tulee takaisin.
Pullis Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2023 Itellä oli 2019 malli ja ei valittamista toiminnasta eikä huollosta. Sen verran tykästyin ominaisuuksiin, että samassa tekniikassa pysyin mutta malli vaihtu emoyhtiön X2 hybridiin.
tth78 Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2023 1 tunti sitten, Pullis kirjoitti: Itellä oli 2019 malli ja ei valittamista toiminnasta eikä huollosta. Sen verran tykästyin ominaisuuksiin, että samassa tekniikassa pysyin mutta malli vaihtu emoyhtiön X2 hybridiin. Onko tuossa sama tekniikka kuin x1/countryman/225xe?
Jykä Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2023 Mites noi latausajat ja ajomatkat sähköllä? Tth78:n kertomat matkat eivät ole kauhean kehuttavia..
tth78 Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2023 2 tuntia sitten, Jykä kirjoitti: Mites noi latausajat ja ajomatkat sähköllä? Tth78:n kertomat matkat eivät ole kauhean kehuttavia.. Minulla ei ole kotilatausta, joten talvisin akku pääsee kylmenemään kunnolla ja siten toimintamatka sähköllä on aivan vitsi. Tosin ei selittäne kesän lyhyttä toimintamatkaa… Akkuhan oli se 7,6kWh eli pienempi.
Pullis Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2023 11.10.2023 klo 10.16, tth78 kirjoitti: Onko tuossa sama tekniikka kuin x1/countryman/225xe? On sama perustekniikka. Akku on se isompi 10kWh eli matka pidempi. En ole sillä uudemmalla Countryman versiolla ajanut mutta tohon vanhempaan Countryyn verrattuna X2:n softapuoli on kehittynyt ihan älyttömästi. X2 käyttää paljon enemmän akkua avustavana eri tilanteissa kovemmissa nopeuksissa. Toinen persuksissa tuntuva asia on sen ZF:n parantunut softa. Ei rykasä enää 2-3 vaihteiden vaihdossa vaan menee huomaamattomasti niinkuin automaatin pitääkin. Lämpösellä X2:lla pääsee oikeasti ~50km akulla kun nopeus on max 90km/h. Kylmästä ei oo vielä kokemuksia muutakuin nää =:n pinnassa olevat lämmöt ja silloin pääsee vielä >40km. Facen puolella joku kyseli siitä adaptiivisen vakkarin helposta poisputoamisesta niin sama on X2:ssa. Kova sade tai kirkas vasta-aurinko pudottaa sitä pois päältä mutta onnex sen saa perinteiseksi niissä tilanteissa ettei oo niinkuin VAG, joka on vain adaptiivinen.
LeTiss Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2023 Moi, En muista että viime talvena olisi mennyt bensalla vielä näissä -10C lämmöissä ? Eli, kun aamulla starttaa auton ja lähden köröttelemään, niin vaikka akku on täysi, niin menee bensalla ? Saanko jotenkin manuaalisesti tän vaihdettua vai mikä juttu tää on ? Siitä vuvusta, kun laitan "green", niin mun mielestä edelleen menee bensalla.
klintti Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2023 50 minutes ago, LeTiss said: Moi, En muista että viime talvena olisi mennyt bensalla vielä näissä -10C lämmöissä ? Eli, kun aamulla starttaa auton ja lähden köröttelemään, niin vaikka akku on täysi, niin menee bensalla ? Saanko jotenkin manuaalisesti tän vaihdettua vai mikä juttu tää on ? Siitä vuvusta, kun laitan "green", niin mun mielestä edelleen menee bensalla. Vaikka yöllä lataan ajoakun täyteen niin se lähtiessä sen verran kylmä ettei auto osaa näyttää sen kantamaa joten polttiksella liikutaan. Parin talven aikana olen oppinut sen, että autolla menee akuston sopeuttamiseen kylmälle ilmalle noin parisen viikkoa ja tämän ajan pyrin ajamaan "auto" asennolla ja sitten taas kevät talvella tapahtuu sama toisinpäin jolloin kantama nousee noin 23 kilometristä 35 kilometriin (ajoakku 7 kW). Jos haluaa pakottaa auton käyttämään pelkästää ajoakkua, niin keskikonsolin vasemmalta puolelta EV-päälle jolloin pyritään käyttämään vain ajoakkua, mutta jos syystä tai toisesta ajoakun varaustaso on liian alhainen tai se on liian kylmä niin auto kytkeytyy kuitenkin automaattisesti polttikselle ja suojaa siten tuon ajoakun.
LeTiss Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2023 58 minuuttia sitten, klintti kirjoitti: Vaikka yöllä lataan ajoakun täyteen niin se lähtiessä sen verran kylmä ettei auto osaa näyttää sen kantamaa joten polttiksella liikutaan. Parin talven aikana olen oppinut sen, että autolla menee akuston sopeuttamiseen kylmälle ilmalle noin parisen viikkoa ja tämän ajan pyrin ajamaan "auto" asennolla ja sitten taas kevät talvella tapahtuu sama toisinpäin jolloin kantama nousee noin 23 kilometristä 35 kilometriin (ajoakku 7 kW). Jos haluaa pakottaa auton käyttämään pelkästää ajoakkua, niin keskikonsolin vasemmalta puolelta EV-päälle jolloin pyritään käyttämään vain ajoakkua, mutta jos syystä tai toisesta ajoakun varaustaso on liian alhainen tai se on liian kylmä niin auto kytkeytyy kuitenkin automaattisesti polttikselle ja suojaa siten tuon ajoakun. Kiitos
tth78 Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 5. Joulukuuta, 2023 4 tuntia sitten, klintti kirjoitti: Vaikka yöllä lataan ajoakun täyteen niin se lähtiessä sen verran kylmä ettei auto osaa näyttää sen kantamaa joten polttiksella liikutaan. Parin talven aikana olen oppinut sen, että autolla menee akuston sopeuttamiseen kylmälle ilmalle noin parisen viikkoa ja tämän ajan pyrin ajamaan "auto" asennolla ja sitten taas kevät talvella tapahtuu sama toisinpäin jolloin kantama nousee noin 23 kilometristä 35 kilometriin (ajoakku 7 kW). Jos haluaa pakottaa auton käyttämään pelkästää ajoakkua, niin keskikonsolin vasemmalta puolelta EV-päälle jolloin pyritään käyttämään vain ajoakkua, mutta jos syystä tai toisesta ajoakun varaustaso on liian alhainen tai se on liian kylmä niin auto kytkeytyy kuitenkin automaattisesti polttikselle ja suojaa siten tuon ajoakun. Oma 2018 myös 7,6kWh akku ja kesällä pääsee 21km ja talvella 7km siis -5C lämpösemmissä kun tuosta alkaen polttis käy jatkuvasti… +5C alkaen tulee ilmoitus liian kylmästä akusta ja tehonrajoituksista.
karvalakki Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2023 5.12.2023 klo 16.32, tth78 kirjoitti: Oma 2018 myös 7,6kWh akku ja kesällä pääsee 21km ja talvella 7km siis -5C lämpösemmissä kun tuosta alkaen polttis käy jatkuvasti… +5C alkaen tulee ilmoitus liian kylmästä akusta ja tehonrajoituksista. Yllättävän lyhyt tuo range. Golf GTE:n akku on vain hitusen suurempi, mutta sillä pääsee kesällä lähes 50km ja talvellakin puolet siitä. Pieniakkuisen 530e:n akku on ~10kWh ja silläkin pääsee 20km talvellakin.
klintti Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2023 10 minutes ago, karvalakki said: Yllättävän lyhyt tuo range. Golf GTE:n akku on vain hitusen suurempi, mutta sillä pääsee kesällä lähes 50km ja talvellakin puolet siitä. Pieniakkuisen 530e:n akku on ~10kWh ja silläkin pääsee 20km talvellakin. Jos en väärin muista niin 2020 tuli Countrymaniin päivityksenä 11 kWh ajoakku joka nostaa kesällä ajon jopa tuonne 50 kilometrin tienoille. Joku jolla on tuo isompi ajoakku käytössään voisi kommentoida kuinka pitkälle talvisin sillä pääsee.
tth78 Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2023 Juu wltp mukaan range 36km.
TimoJussi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2023 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2023 Talvella siinä 30-35 km. Mini on tallissa, just ja just + puolella. Kesällä siina vajaa 50 km.
tth78 Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2023 Oma mini on ulkosalla, eikä ole latauspaikkaa. Muutettiin syksyllä asuntoon, missä olisi mahdollista muuttaa lämpötolppa 8A lataavaksi. En aio muuttaa, koska keväällä tolpat uusitaan ja itse ajattelin samoihin aikoihin vaihtaa XC40 D4 Volvoon kun monella tasolla olen pettynyt lataushybridiin.
tth78 Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2023 Raportoi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2023 Jahas, 18tkm päästiin ilman murheita, nyt syttyi moottorin vikavalo… onneksi huolto on alkuvuodesta.
LeTiss Kirjoitettu 3. Tammikuuta Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta 5.12.2023 klo 16.32, tth78 kirjoitti: Oma 2018 myös 7,6kWh akku ja kesällä pääsee 21km ja talvella 7km siis -5C lämpösemmissä kun tuosta alkaen polttis käy jatkuvasti… +5C alkaen tulee ilmoitus liian kylmästä akusta ja tehonrajoituksista. TTH:lla tuntuu olevan paljon kaikennäköistä, en siis ihmettele vaihtohaluja.... Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Countryman -20 omistaja nyt vajaa 1,5vuotta. Yksi vuosihuolto ollut, toinen edessä kuukauden päästä, kaikki toiminut erinomaisesti, mitään varoitusvaloja en ole edes nähnyt. Mulla duunimatka just sen 23km /siivu ja molemmissa päissä latausmahdollisuus. Kesällä pääsen sellaiset 39-40km ja talvellakin aamulla näyttää sellaista 25km (jos vaan ottaa akusta). Harmi, kun lataus hybridien valmistus loppuu näiden suhteen, ostaisin ilman muuta uuden.
tth78 Kirjoitettu 3. Tammikuuta Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta Vikakoodin lukijan mukaan seokset rikkaalla. Se selittäisi kulutuslukemiakin..
LeTiss Kirjoitettu 3. Heinäkuuta Raportoi Kirjoitettu 3. Heinäkuuta Countryman hybrid -21 vs -23 onkohan akussa /kantomatkassa mitään eroa ?
mjp01 Kirjoitettu 25. Syyskuuta Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta Countryman Hybrid -17 akkupaketissa alkaa yläkeskimmäinen moduli käydä viimeisillään, ja kaksi muutakin ylhäällä osoittavat hiipumisen merkkejä (oletettavasti lämmön hallinnan takia). Mittaukset teki BMWiz. Onkohan forumilaisilla tietoa 1) kävisikö uudempi 9,6kWh akkupaketti suoraan 7.6kWh tilalle. Näitä alkaa saada aika halvalla jo romutetuista autoista. 2) löytyykö jotain luotettavaa paikka joka noita tai yksittäisiä moduleita mittaa ja välittää. Tietysti toivon ettei muiden ole vielä tarvinnut tälläistä vaihto-operaatiota tehdä. Kyselen kun Minihuollon 5 x 1150 + vaihtotyö on aika suolainen hinta maksaa.
next Kirjoitettu 25. Syyskuuta Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta Ei kokemusta mutta voin suositella kyseisissä hommissa kokkolan autohuoltoa. Hinta ja laatu kohdallaan. Luultavasti tietävät mistä uutta/käytettyä hyvää tilalle.
tth78 Kirjoitettu 25. Syyskuuta Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta 1 tunti sitten, mjp01 kirjoitti: Countryman Hybrid -17 akkupaketissa alkaa yläkeskimmäinen moduli käydä viimeisillään, ja kaksi muutakin ylhäällä osoittavat hiipumisen merkkejä (oletettavasti lämmön hallinnan takia). Mittaukset teki BMWiz. Onkohan forumilaisilla tietoa 1) kävisikö uudempi 9,6kWh akkupaketti suoraan 7.6kWh tilalle. Näitä alkaa saada aika halvalla jo romutetuista autoista. 2) löytyykö jotain luotettavaa paikka joka noita tai yksittäisiä moduleita mittaa ja välittää. Tietysti toivon ettei muiden ole vielä tarvinnut tälläistä vaihto-operaatiota tehdä. Kyselen kun Minihuollon 5 x 1150 + vaihtotyö on aika suolainen hinta maksaa. Minkä verran kilsoja? Kokkolan autohuolto vaikuttaisi pätevältä korjaamaan. Varsinais-Suomessa JW-Servicestä hyvät kokemukset huolloista ja kotisivujen mukaan tekevät myös akkukorjauksia.
mjp01 Kirjoitettu 25. Syyskuuta Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta 4 minuuttia sitten, tth78 kirjoitti: Minkä verran kilsoja? Ei tuossa ole vasta kuin 92tkm mittarissa.
tth78 Kirjoitettu 25. Syyskuuta Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta Juuri nyt, mjp01 kirjoitti: Ei tuossa ole vasta kuin 92tkm mittarissa. WTF? Kokkolan autohuolto on muutamaan X5:een vaihtanut akkuja 100tkm tienoilla, mutta aika hurjaa että noin vähillä kilsoilla akku on vaihtokunnossa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään