Jump to content

Mini Countryman Hybrid


Recommended Posts

Kirjoitettu

Omaan autoon on nyt vaihdettu nokka-akseli. Ja ajettu kaikki päivitykset läpi. Ei auttanut. Tai toimi pari viikkoa ok niinkuin ennenkin pääasiassa. Tänään taas kun akku loppu ja moottori käynnistyy niin heti kun veti vaihteen päälle nii  alkaa paukuttaa voimansiirron vikakoodia ja moottori aloittaa sellasen tärinän että oksat pois. Kotiin oli pakko nilkuttaa pari kilsaa ja mittaristossa luki että saa jatkaa ajoa. Pohdin että jos laittaa p-vaihteelle niin helpottaisiko mutta siinä se jatkoi helvetinmoista tärinää. Ei taida käydä kaikilla pytyillä ainakaan. Mikä helvetti tässäkin nyt on? Voi olla että alkavat jo suostua kaupan purkuun kun mennyt yli 5000e korjauksiin ja sijaisautoon eikä vika korjaantunut. 

Kirjoitettu
8 tuntia sitten, JanneS81 kirjoitti:

Omaan autoon on nyt vaihdettu nokka-akseli. Ja ajettu kaikki päivitykset läpi. Ei auttanut. Tai toimi pari viikkoa ok niinkuin ennenkin pääasiassa. Tänään taas kun akku loppu ja moottori käynnistyy niin heti kun veti vaihteen päälle nii  alkaa paukuttaa voimansiirron vikakoodia ja moottori aloittaa sellasen tärinän että oksat pois. Kotiin oli pakko nilkuttaa pari kilsaa ja mittaristossa luki että saa jatkaa ajoa. Pohdin että jos laittaa p-vaihteelle niin helpottaisiko mutta siinä se jatkoi helvetinmoista tärinää. Ei taida käydä kaikilla pytyillä ainakaan. Mikä helvetti tässäkin nyt on? Voi olla että alkavat jo suostua kaupan purkuun kun mennyt yli 5000e korjauksiin ja sijaisautoon eikä vika korjaantunut. 

Wow, minkä ikäinen&ajettu auto kyseessä?

 

Oma kävi viime viikolla Autokeskuksessa kun alle vuodessa ja 7 tkm jälkeen on uusi nokka jälleen naarmuilla.

 

Oma veikkaus on, että voitelu on pettänyt ja nostajan rulla hirttänyt kiinni. Samaa aavisteli mekaanikkokin, epävirallisesti tosin.

 

Autokeskuksen mielestä normaalia kulumista, eikä kannata tehdä mitään.

C5FD74A2-33EE-4EDF-A8DA-BFFB2606C705.jpeg

Kirjoitettu
Juuri nyt, JanneS81 kirjoitti:

Oma on vuosimallia 2018

Sama kuin omani. Itsellä rapa osui tuulettimeen kun autolla oli ikää 3v/33tkm.

 

Nyt 4v/40tkm ja nokka näyttää tuolta kuten edellisen viestin kuva näytti.

Kirjoitettu
5 minuuttia sitten, tth78 kirjoitti:

Sama kuin omani. Itsellä rapa osui tuulettimeen kun autolla oli ikää 3v/33tkm.

 

Nyt 4v/40tkm ja nokka näyttää tuolta kuten edellisen viestin kuva näytti.

Onko sinulla ollut tuollaisia satunnaisia käyntihäiriöitä? Itsellä siis ei nokan vaihto auttanut. Korjaamo on ymmällään. 

Kirjoitettu

Ei ole käyntihäiriöitä. Pari kertaa tullut vain vikailmoitus voimansiirrosta.

 

Menin kiukuttelemaan nokkien kunnosta kun oli MiniFIX takuu voimassa. 
 

Yllättäen autokeskus vetkutteli viikkoja asian kanssa ja takuu ehti loppua, vaikka yritin useasti tavoitella heitä.

 

Vasta kolmas yritys poiki hedelmää kun uhkasin tehdä asiasta julkisen ja laitoin viestiä AK ja Laakkosen toimitusjohtajille…

 

Ylempänä vanha ja alempana uusi nokka.

 

40E9FA94-DE70-4BD3-B89F-A80A1A7719F8.jpeg

Kirjoitettu
32 minuuttia sitten, JanneS81 kirjoitti:

Alkaa kyllä tässä pohtimaan että seuraava on täyssähkö. Ei jaksa enää näitä polttomoottorien oikkuja 🤣

Ei sovi yleistää, ei tässä muusta ole kyse kuin bmw:n osaamattomuudesta polttiksien suhteen…

 

1984 tuli e30 sarjaan nelisylinterinen bensamoottori, jossa ongelmana öljynpaineella toimivan nokkaketjun kiristimen jumiminen.

 

Sama ongelma löytyy vielä 2017 4 syl dieselistä…Tuo ongelma on seurannut nelisylinteristen eri variaatioissa yli 30v ajan…

Kirjoitettu

Moi, miten toi esilämmitys appsin kautta. Lämmittääkö se mitään muuta, kuin sisäilmaa ? 

Toinen kyssäri eli toi type 2 lataus, niin apps näyttää maximeilla 16A eli ottaako se vain

yhdellä vaiheella (Kaverin appsi näytää Mersulle 7kW samasta tolpasta) ?

 

Kirjoitettu

Ainoastaan sisäilmaa lämmittää Minissä. Uuden polven bmw phev lämmittää myös polttiksen, muttei tule koskemaan miniä kun siitä ei enää tule pöivitettyä versiota.

 

Minissä 3,6kW eli 16A eli yhden vaiheen takaa tulee.

Kirjoitettu
25 minuuttia sitten, tth78 kirjoitti:

Ainoastaan sisäilmaa lämmittää Minissä. Uuden polven bmw phev lämmittää myös polttiksen, muttei tule koskemaan miniä kun siitä ei enää tule pöivitettyä versiota.

 

Minissä 3,6kW eli 16A eli yhden vaiheen takaa tulee.

Kiitti ja kiitti, pettymys ja pettymys 🙂

Kirjoitettu
15.2.2023 klo 07.52, tth78 kirjoitti:

Ei sovi yleistää, ei tässä muusta ole kyse kuin bmw:n osaamattomuudesta polttiksien suhteen…

 

1984 tuli e30 sarjaan nelisylinterinen bensamoottori, jossa ongelmana öljynpaineella toimivan nokkaketjun kiristimen jumiminen.

 

Sama ongelma löytyy vielä 2017 4 syl dieselistä…Tuo ongelma on seurannut nelisylinteristen eri variaatioissa yli 30v ajan…

Eikös M10 tullut60-luvulla ja taisi olla yksi lujimmista koneista joita on ikinä tehty, kelpasi F1:n moottoriksikin. Sen korvasi M40 joskus '87, ja siinä ei ollut ketjua ollenkaan; se oli varustettu itsestään 40tkm välein katkeavalla jakohihnalla. M40 korvautui taas joskus '90-luvun alussa M43:lla joka taas oli pomminvarma ketjukäyttöinen kone.  Sen korvattiin surullisen kuuluislla ketjukäyttöisillä N42,N45,N46,N43 koneilla, ja niistähän se BMW:n nelosten surkea maine sai tulta alleen. Niitä seuranneet N13, N20 ja ainakin B48 ovat kaiketi olleet ihan kuranttia kamaa?

 

Kirjoitettu
13 minuuttia sitten, karvalakki kirjoitti:

Eikös M10 tullut60-luvulla ja taisi olla yksi lujimmista koneista joita on ikinä tehty, kelpasi F1:n moottoriksikin. Sen korvasi M40 joskus '87, ja siinä ei ollut ketjua ollenkaan; se oli varustettu itsestään 40tkm välein katkeavalla jakohihnalla. M40 korvautui taas joskus '90-luvun alussa M43:lla joka taas oli pomminvarma ketjukäyttöinen kone.  Sen korvattiin surullisen kuuluislla ketjukäyttöisillä N42,N45,N46,N43 koneilla, ja niistähän se BMW:n nelosten surkea maine sai tulta alleen. Niitä seuranneet N13, N20 ja ainakin B48 ovat kaiketi olleet ihan kuranttia kamaa?

 

Ainakin omassa e38 318is coupessa oli m43b18 moottori ja siinä oli tuo jumiva nokkaketjun kiristin…

Kirjoitettu
21 tuntia sitten, tth78 kirjoitti:

Ainakin omassa e38 318is coupessa oli m43b18 moottori ja siinä oli tuo jumiva nokkaketjun kiristin…

E36 318iS:ssä oli ketjukone, mutta se oli M42b18, tai myöhemmin M44b19, ei kuitenkaan M43. Siinä taisi tosiaan olla ongelmia kiristimen kanssa vanhemmiten. Kyseessä oli kuitenkin vähän marginaalisempi kone, sitähän käytettiin vain iS:ssä, Ti Compactissa ja Z3:ssa.

 

Kirjoitettu

Ainakin -19 mallissa tulee albumikuvat automaattisesti näytölle, kun kuuntelee Carplayn kautta. Pelkällä BT:llä en oo ikinä kokeillu.

Kirjoitettu

Millään tavoin en ole teitä "sähkömiehiä" vastaan. Jokainen tekee mitä tykkää, mutta vahvistaa miun ajatusta, etten ikinä tule hankkimaan sähkö-autoa. Vaikkei ikinä pitäs sanoa: ei koskaan.😉.

Kirjoitettu

Kyllähän nämä aähkövehkeet on melkoisia raakikeita vielä. Itse palaan bensaan/dieseliin kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi.

Kirjoitettu

Tosin, vuonna -17 Nizzassa näin sähkö Mokeja ihan useemmankin, semmonen kelpais. Vähän hankala ehkä asentaa tarpeeksi akkuja tavalliseen Miniin, Mokeen mahtuu akut hyvin sivukoteloihin. Se motti systeemi Miniin kyllä kävis.😄. Ne oli ilmeisesti perinteisellä akku tekniikalla. Pelkkiä lähi liikenteen autoja.

Kirjoitettu

Moi, sain tällaisen viestin. Onko siis toi Appsi maksullinen ? Mä latasin sen joskus viime elokuussa, kun ostin auton ja ilmainen se silloin oli ?

MINI Connected -palvelusi voimassaoloaika päättyy pian.

Hyvä MINI Connected -asiakas,

MINIllesi, jonka valmistetunnus on WM***********8141, päättyy 2023-03-16 seuraava MINI Connected -palvelu: eDrive Services, Real Time Traffic Information, MINI Online, USB Map Update

Voit jatkaa MINI Connected -palveluiden tilausta ja saat tietoa muista tarjouksistamme, kun vierailet internetissä MINI Connected Storessa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...