timot Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2018 Autoni on Mini Countryman Cooper S 4 wd, moottori N16. Seuraavia vikakoodeja antoi: Koodi 2DA0, imunokka-akseli, ajoitus kampiakseliin nähden ei toleranssirajoissa Koodi 2C58, turbon paineen säätö, paineen nosto jumissa Onkos tullut vastaan kenelläkään tämmöisiä, jakoketju vaihdettu hiljattain Minin huollossa.
holkki Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2018 Jos on "tuore" jakopää, tuon 2DA0 mahdollinen aiheuttaja voi olla viallinen nokka-akselin tunnistin. Sulla varmaan N18 moottori, jos "S", N16 on vapari. Anturi vian pystyy helposti toteamaan vaihtamalla imu ja pakopuolen antureiden paikkaa ristiin ja lukee vikakoodit uusiksi,vika siirtyy pakopuolelle...ainakin N16 moottorissa anturit on samat. 2C58 viittaa selvästi turbon alipaine ohjauksen vikaan, mahdollisia kohtia alipaine letku irti/puhki, wastegate actuator sökö, turbon ohjausventtiili"torque conventer" sökö, hukkaportti sökö/jumissa. Ehkä se viallinen divertti voi myös sotkea ahtoja? Nämä yleisiä ko.vikoja N14 turbossa , N18 koneita ei oo tullut hirveesti rassattua...
timot Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2018 Jakoremmin vaihdon jälkeen ajettu 40 tkm, moottori on N18, ilmeisesti vika jakopäässä, nokka-akselin tunnistimissa yms. Joka aiheuttaa turboon vikakoodin.
holkki Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2018 Hmmm...Laitappa nuo vikakoodit" 2C58 and 2DA0" hakukoneeseen ,saat You tube -videon,jossa kaverilla on sama ongelma N18 moottorin jakopäässä...ja joku kaveri jenkki-foorumilla oli saanut ongelmaan 2DA0 ratkaisun puhdistamalla Vanos-solenoidit,helppo homma,koneen ulkopuolella sylinterin kannessa...tuo 2C58 voi olla joku ahtopaineen ohjauksen varotoimenpide, jos jakopää ei ole ajoituksessa, ei anneta ahtoja?
timot Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2018 No vika oli yksinkertainen, Minin merkkihuollossa sanoivat, että jakopää uusiksi. Menin entisen työkaverin korjaamoon ja tekivät "moottoripesun" ja sitten uudet öljyt ja suodatin. Näyttää, että vika korjaantui sillä. Paikat vain "tukossa" liian pitkien öljynvaihtojen vuoksi.
holkki Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2018 Kannattaa vakavasti harkita niiden Vanoksen ohjausventtiilien pesua tai mahdollisesti uusimista. Niissä on erittäin tiheä metallinen suodin öljyn kulkusuunnassa,joka poistaa epäpuhtauksia ja karstaa. N14 moottorissa yksi Vanos solenoidi, suht' helppo irroittaa ,M6 pultilla kiinni jakopään kiristimen vieressä.N18 koneesta en ole irroitellut,mutta uskoisin olevan yhtä helppo? ..Ja lopettaa ne pitkät öljynvaihto välit ja niistä "moottorin pesuista", itsekkin niitä olen noiden VAG konsernin kulkupelien kanssa tehnyt, teen sen niin,että pesun jälkeen lasken likaiset öljyt pois, laitan halvat "motoksit" koneeseen, ajelen puolen tunnin lenkin. Öljyt ulos,suodin vaihtoon ja "oikeat" öljyt koneeseen. On muuten pirun likaista tuo "huuhtelu"öljykin...vähän työläämpi öljyn vaihto, mutta eipä jää se irronnut paska kiertoon seuraavan öljyn vaihtoon asti...
timot Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2018 Näin se vain on, 10 tkm jälkeen olen muissa Mineissä vaihtanut aina öljyt, eikä mitään ongelmaa. Tilasin uudet venttiilit varmuuden vuoksi, 2 kpl N18 koneessa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään