Jump to content

Cooper S Clubman käynnistys ongelma


Recommended Posts

Kirjoitettu

Hei,

 

Mini Cooper S vm2008 (r55)

 

Moottori pyörii normaalisti, kovasti yrittää käynnistää, pari yskäisyä muttei käyntiin saa.

Auton saa käynnistymään kun hinaa sen käyntiin. Toimii jälleen noin viikon joskus kaksikin ihan normaalisti.

Ennen bensapumpun vaihtoa välillä ajoon lähtö oli takkuista, yski ja toimi tukkoisesti. 5 minuutin ajon jälkeen kaikki taas normaalisti.

Auto seisoi viime talven jonka jälkeen tämä vika ilmestyi. 

Start/stop toiminto ei toimi myöskään.

Bensapumppu+suodattimet vaihdettu uusiin. 

Sytytystulpat vaihdettu

 

Ideoita seuraavasta osasta vian metsästyksessä?

 

 

 

Kirjoitettu

Ekana auto töpsölin päähän ja vikakoodit ulos, auttaa tosi paljon vian selvittämiseen.

Meidän edellinen Mini oli juuri Clubman S eikä meidän aikana ollut käynnistymisen kanssa ongelmia.

Jakoketju löysä+huono kiristin, eli jaon hyppääminen olisi yksi vaihtoehto mutta jos viikon pelaa putkeen niin periaatteessa tuon ei pitäisi olla vaihtoehto. Puolat?

Vähän samantyyppisesti ilmeni imusarjaan jäätynyt kondenssivesi mutta moottori kyllä käynnistyi kun pari-kolme kertaa koneen starttasi. Ja näillä keleillä ei jäätyvä imusarja ole edes vaihtoehto...

Mutta, vikakoodit ulos niin alkaa avautua.

Kirjoitettu

Tämä mini on oikea mielen tuhoja, kun yhdestä varoituksesta pääsee eroon toista tuppaa tilalle. Aina kilkuttaa jostain turhasta.

Konehan on tähän vaihdettu/koneistettu 19 tkm sitten. Edellinen tahtoi hajota juuri tuon nokkaketjun/öljypumpun takia.

Toiset uskovat vikakoodeihin, itse en. Mitä Bmw/Minejä omistanut vikakoodit ei vielä kertaakaan auttanut oikeeseen suuntaan. 😄 

 

Kirjoitettu

Kumpi pumppu vaihdettiin, HPFP vai tankin siirtopumppu suodattimineen? Kyllä ne vikakoodit on vaan nykyautoissa välttämättömiä tietää ,ei ne aina kerro suoraa vikaa, vaan se on usein pääteltävissä usean eri koodin tuloksena. Sun tapauksessa jos vika on bensa puolella, saatta löytyä esim. "Misfires cylinder 1.2.3..."-tyylisiä koodeja jotka ei tässä tapauksessa tarkoita suoraa vikaa esim.sytytystulpassa tai puolassa vaan ovat esim.bensan puutteesta johtuen laihasta seoksesta johtuvia.

Kirjoitettu
15 hours ago, Nako said:

Toiset uskovat vikakoodeihin, itse en. Mitä Bmw/Minejä omistanut vikakoodit ei vielä kertaakaan auttanut oikeeseen suuntaan. 😄 

 

Höpötystä, vikakoodit eivät ole mikään uskon asia. Nyt vaan hopi-hopi niitä lukemaan. Mutta kannattaa huomioida ettei yleismallin lukijat toimi kovin hyvin, vaan koodit kannattaa lukea BMW:n omilla vehkeillä, esim ISTA:llä. Etsi joku harrastaja läheltäsi. 

Kirjoitettu

Ja starttaa normaalisti? Ei "low battery voltage"- ilmoituksia? Yleensä tuo start&stop putoaa pois pelistä alhaisen akkujännitteen seurauksena. Ja jos kerta lähtee käyntiin hinaamalla...ois voinnut veikata huonoa koneen maadoitusta, akkua...alijännitteet saa aikaiseksi kaikkea kivaa...ja jos lataat akkua, miinus runkoon ja plus akkuun,jotta se IBS tajuaa lataamisen...tässä jotain ajatuksia...

Kirjoitettu

HPFP  vaihdettiin täysin uuteen. Siirtopumppuun uudet tiivisteet että suodatin.

Autohan starttaa täysin normaalisti mutta ei vain käynnisty kuin hinaamalla.

Akku kuukauden vanha  ja ei ole tyhjäksi mennyt lukuisista starttauksista huolimatta. Maadoitukset tarkisin.

Auto hinattu pajalle ja katsovat kun ehtivät. (en kaipaa häntä takaisin)

Mitä eilen Bmw foorumilla pyörin vika voisi olla  nokka-akselin asentotunnistin. Näemmä nykyautot eivät halua tämän vikaantuessa startaten käynnistyä.

Mutta kunhan korjaamo saa jotain tolkkua tähän mystiseen vikaan niin ilmoittelen mikä oli syy.

Kirjoitettu

Vaihdoin pari kuukautta sitten R56 normi-cooperiin pakopuolen nokan asennon tunnistimen, tässä mallissa molemmilla nokilla omansa. Boschin tekele noin 35 euroa,vaihtaa ennen kuin pannullinen kahvia on tippunut...liitin irti, kiinnityspultti irti ja vaihtoon...tulee muuten selkeä vikakoodi. kyseinen yksilö toimi lähes normaalisti,ainostaan moottorin häiriön valo paloi..

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Ongelmasta toiseen mennään..

Auto saapui pajalta käynnistysvikaan syy oli lämpötila anturi joka antoi lukemia väärin. Tämähän vaihdettiin kuten kotelo missä kyseinen anturi kiinni.

Auto käynnistyi ihan nätisti, korjaamolta pääsin etenemään huimat 600 m kunnes seuraa varoitusvalo näyttöön--> puolikas moottori keltaisena.

Korjaamolle takaisin, luki vikakoodit ahtimen tuloilmassa seuraavaan ongelmaan syy. Korjaamo oli menossa kiinni ei koodien luvun eikä nollauksen lisäksi muuta ehditty tehdä.

Ajelin tuon helvetin vehkeen kotipihaan tatti otassa. Onko mahdollista että joku letku/osa irti löysällä mikä tämän vian aiheuttaa? Nollaamaan ton näemmä pääsee ottamalla kengän irti akusta toviksi.

 

 

Kirjoitettu

Aina kun näissä R56 MCS on käynnistysongelmia ,kannattaa ihan ensin tsekata tuon lämpötila-anturin tila.Sun tapauksessa ei rikastanut seosta, usein tunnistaa , flekti pyörii pitkään,vaikka auto on kylmä...No.taas aika epämääräinen vian kuvaus, selkeä vikakoodi helpottaisi...onko molempien MAP -antureiden liittimet kunnolla kiinni,pohjassa? Toinen näkyvillä vas.ahtoputkessa,toinen ilmanputsarin alla,imusarjan päällä. Ahtoputket kunnolla kiinni?

Kirjoitettu

Ahtoputket ei olleet kunnolla kiinni, niihin kävin uudet kirstimet ostamassa. No vika koodi päällä ni ei tiedä oliko tämä syynä. Luuska toimitettu takaisin korjaamolle. Näitähän ne on irrotelleet kun anturia vaihtaneet saavat samaan hintaan laittaa kuntoon.

Kiitoksia holkille vinkeistä. Vikakoodit antaa suntaa etsiä vikaa mutta kuten nyt kirjoitit käynnistysongelmista ja lämpötila-anturista tälläistä tietoa etsin koska jollain ollut vastaavia vikoja ja ratkaisuja niihin.

No tämä luuska lähti tänään myyntiin. Minulle vain riitti jatkuva varoitusvalo karkelo ties mistä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...