Jump to content

Mini R53 menee huoltoon ja kone irti


Recommended Posts

Kirjoitettu

Vaihdetaan stefa vaihteiston päästä ja Valeon kytkinpaketti 835024. Kannattaako samalla vaidatuttaa muuta ja/tai tarkastella jotain tiettyä?

Kirjoitettu

Ei kai tuon takia tarvitse moottoria poistaa? Riittänee että sitä laskee  vähän ja irrottaa laatikon?

No anyway, itse vaihtaisin samalla varmuuden vuoksi ne alatukivarsien takahelat. Ovat keljumaiset vaihtaa muuten ja tuossa  remontissa ne on kivasti esillä. Eikä osat maksa kuin muutaman kympin. 

Kirjoitettu
33 minuuttia sitten, karvalakki kirjoitti:

Ei kai tuon takia tarvitse moottoria poistaa? Riittänee että sitä laskee  vähän ja irrottaa laatikon?

No anyway, itse vaihtaisin samalla varmuuden vuoksi ne alatukivarsien takahelat. Ovat keljumaiset vaihtaa muuten ja tuossa  remontissa ne on kivasti esillä. Eikä osat maksa kuin muutaman kympin. 

Siellä on jo powerflexin puslat 😉

Kirjoitettu

Jos ei nokka-akselin ja kampiakselin asentoanturin tiivisteitä ole vielä vaihdettu niin ainakin ne, ja joillain vissiin vuotanut suodatinjalan ja lohkon välinen tiivistekkin niin sen tilanne kannattanee ainakin tarkistaa.
 

Kirjoitettu

Omaani vaihdoin kytkinrempan yhteydessä alatukivarsien nivelet, kun oli kuitenkin yli 180tkm ajetut. Ei ollut montaa kymppiä niilläkään hintaa. Quaifen lukkoperä on kätevä asentaa samalla. 😉  Ja konetta ei tarttenut irroittaa...

Kirjoitettu

Kiitos vinkeistä. Ei ole ahtimen öljyjä vaihdettu ainakaan ostopäivän jälkeen (2015). Huoltovihko autossa niin en osaa sanoa onko ikinä vaihdettu. Mittarissa taitaa olla n. 90 000.

Kirjoitettu

jos joku osa ei ole selvästi rikki parempi olla koskematta 🤥 mut jos kelkka  pudotetaan niin putsatkaa se tehostajan pumppu siitä pölystä, muutenhan siellä ei kai ole oikein mitään, jos kerta puslatkin on jo vaihdettu. kytkinsylinteri tulee kai tuon paketin mukana vai oliko tää 53n kytkin vaijerikäyttöinen? 

Kirjoitettu
18 hours ago, johnny said:

jos joku osa ei ole selvästi rikki parempi olla koskematta 🤥 mut jos kelkka  pudotetaan niin putsatkaa se tehostajan pumppu siitä pölystä, muutenhan siellä ei kai ole oikein mitään, jos kerta puslatkin on jo vaihdettu. kytkinsylinteri tulee kai tuon paketin mukana vai oliko tää 53n kytkin vaijerikäyttöinen? 

Ei tuu kytkinsylinteriä kai minkään paketin mukana. Pitäskö se muka vaihtaa kytkinrempan yhteydessä vaikkei ole rikki? 😄

Kirjoitettu

no mut mä laitoin ton pinokkion tonne 😁 ja kyllähän niitä tulee paketeissa, mut ne on kai sit tosiaan pelkästään näitä jotka on painelaakerin kaa risteytettyjä. joo älä vaihda sitä, ei me muutkaan sitä vaihdettu. 😅

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...