Jantsa Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 18. Toukokuuta, 2018 Nonnii. On kristus komia auto ja jotakin on viimein tänä keväänä tehty. Viimeisin päivitys taitaan olla parin vuoden takaa. Hommat lähti sillai että komeus pestiin ja hyvältähän se näyttää. Se mitä ollaan tehty: Jäähdytinjärjestelmä purettu ja moottoria hieman huuhdeltu vedellä, kuten lämmityslaitteen kennokin. Ei siellä pahoin mitään törkyä ollut. Avaimetkin on nyt iskussa, eli uusi avain oveen ja takaluukkuun hommattu sekä virta-avaimelle uusi pesä vaihdettu. On uutta vesipumppua laitettuna, virranjakajan sisusta, virranjakajan kantta, tulpanjohdot, tulpat yms. Puola näkyy olevan vanha kierrettävä malli, että sekin tarvii uudistaa? Bensatankki näyttää puhtaalta. Jotain sisustaan liittyvää hommaakin on ehtinyt, mutta mikä on mielenkiintoisinta: Tänään laitettiin akku kiinni ja sähköt pelaa. Kaikki valot, vilkut, rääkät etc. No siinähän sitten pyöritettiin startilla ja mitattiin puristuspaineet; 1. 3,5 (5,1) bar 2. 8,4 bar 3. 7,2 bar 4. 7,2 bar Uusintamittauksessa 1. pytyn osalta tilanne muuttui 5,1 ja muita ei uudemman kerran mittailtukaan. Nyt tilanne on se, että laitetaan uutta osatilausta eteenpäin ja katsotaan kuinka tilanne kehittyy. Teillä kuitenkin on paras tieto niin kysyn; mitä paineita noista pytyistä 850cc moottorilla pitäisi irrota? 2, 3, 4 ja ovat melko hyvin jiirissä, mutta tuo 1 on kyllä surkea. Voisko olla syitä tälle? Männänrenkaat? Muutoin olen päättänyt, että ne mihin ei tarvitse puuttua, ei puututa. Eli patinaa jää. Ja se vielä tuosta museorekisteröinnistä ja omistushistoriasta. Kertokaapa kokemuksia? Auton edellisien omistajien tiedot klassikkoautojen kohdalla? Trafin rekisterit tuskin kattaa v. 1964 autoa? Hyvää kesää kaikille! Jani
Turbo 69 Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2018 Veikkaisin ennemmin venttiili vikaa.Kansi irti ja läppäys venttiileille tai tarvittaessa uudet.
ZepeteuZ Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2018 Lisää tulpanreiästä pytyn päälle hieman öljyä (5-10 ml) ja mittaa paine. Jos paine nousee on männänrengas syyllinen.
cmro85 Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2018 Tee ohivuotomittaus paineilmalla. Selviää paremmin mikä on syy.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään