Jump to content

Spi koneen rakennusta?


Raven

Recommended Posts

Kirjoitettu

Otsikossa mainittu asia mietityttää, kun täällä forumilla on kyllä tietoo kaasari koneen rakennuksesta ja palikoista, mutta miten on Spi kanssa. Päteekö samat vinkit ruiskukoneeseenkin, esim nokat, keinut jne jne.. kun tuntuu että oma ministeri kaipaisi vähän piristystä. Ei kyllä vielä ole aikomusta rakennella, mutta ensi talvena voi olla eri tilanne.  ::)

 

Jos joku osaisi vähän valistaa niin olisin kiitollinen  8-)

Kirjoitettu

Ei se peruskone tiedä millä sitä ruokitaan eli periaatteessa kaikki temput voidaan tehdä sekä kaasari- että ruiskomosalle. MUTTA: ongelmaksi tulee moottorin ohjaus. Osaako se korjata koneessa tapahtuneet muutokset ja jos osaa niin missä määrin ? Ruiskukoneet ovat käytännössä kaikki vähäpäästöisiä eli esim. nokan vaihdossa tulee helposti tilanne vastaan että päästönormit ei enää täytykään. Ruisku-Miniin saa aika mietoja virinokkia joiden ei PITÄISI tuottaa ongelmia.

 

Minin ongelma on siamilainen kansi (2 sylinteriä/kanava). Se käytännössä aiheuttaa sen että toinen sylinteripari ryövää naapurilta ruokaa. Tehtaan ruiskuissa (etenkin MPi:ssä) on aika monimutkainen softa, jota ainakaan muutama vuosi sitten ei oltu saatu oikein kunnolla purettua. Mun ymmärtääkseni joku 90-100 heppaa on käytännön maksimi MPI-koneista.

Kirjoitettu

Jep jep.. toi Mini Sport Worldin setti on kyllä huomattu, mutta ajatuksena oli ihan jos vaikka vähän sais piristettyä  ::)

 

Jos sitä joskus ettis vanhemman minin että ei olis noita päästörajoituksia, tai muutenkaan ruiskuja sotkemassa suunnitelmia.

  • 1 year later...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...