Matti-Pekka Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Terve Olisi tarkoitus kokeilla Su kaasuttimien sopivuutta tuohon sivuvaunu moottoripyörän koneeseen..no kone on vw: ilmajäähy pakun 1600 kone , ja nyt siinä on yksi keskikaasari ja olen kokeillut yhtä sivuimua..ja vielä pitäis kokeilla kahta su kaasutinta. Mulla on pari Volvon Su kaasuttimia, mutta ne on hieman ehkä isoja ..ja olisin toivonut että kaasutin voisi olla enempi vaakatasossa kun mitä nuo (erillisilla kohokammioilla)volvon nyt olisi..olisiko alan harrastajilla tuollaisia kunnostuskelpoisia kaasuttimia ja niiden koko olisi kaiketi 125...max.150 hyvä tuohon. kaikki vinkin ja ideat on toivottuja. T.Matti matti.paavela@pp2.inet.fi
inno75 Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 SU:t ovat 11/4 ", 11/2 " ja hif 38mm ja 44mm . Mikä mitta 125 -150 on. Varmaan alempana oleva Classic Miniporukalla on SU-kaasareita kuin näillä" ruiskuttajamiehillä".
4minis Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Strombergissa 125 on 11/4 " ja. 150 on 11/2 ". Kumpia tarkoitat SU vai Strombergia. t.jp
minorv8 Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 44 mm kaasari on passeli 1275 koneeseen ja viilatuissa minin koneissa riittää reiluun sataan heppaan. Tuskin 1600 pahna paljon sen enempää tuottaa ? Sinun SU:t kuulostaa kuvauksen perusteella HS6 kaasareilta. Ne on about 44 mm kurkuilla. Uimurikammio on kiinnitetty runkoon pitkällä pultilla. Rungon ja kammion valissä on irrallinen kikkare joka ohjaa uimurikammion tiettyyn asentoon. Sen vaihtamalla saa kaasarin toiseen asentoon. Niitä saa 0, 10, 20 ja 30 asteen kulmalle, esim. http://sucarb.co.uk/float-chambers-spares/float-bowl-chamber-adaptors.html
Matti-Pekka Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Terve Mulla on volvon 150 Su:t ja Saabin 150 Srombergit..molemmat on mielestäni tuplakaasuttimina alkujaan toimineet. Mulla oli tarkoituksena kokeilla kahdella "erillisenä" muuttuvakurkkuisella syöttää boxerin kumpiakin puolia (sylinteripareja) kuten vw on aikoinaan tehnyt Sromberin ns. nurkkakaasari virisarjassa...tässä olisi se hyvä puoli että kaasuttimet ja imuputkiston saisi lämpimämpään paikkaan ..yhdellä keskikaasarilla joutuu kesälläkin lämmitää imuilman ja imusarjan jotta pystyy edes jonkin tolkun seoksella ajaa, ja ilman esilämmityksiä on kurkku ja koko imuputkisto jäässä. Tuossa mopokäytössä kun lämpöä ei pahemmin varastoidu vaan kaikki on ajoviimassa...Yhdellä tuollaisella isommalla (150) ensin ajattelin, mutta kaksi sellaista pienempää (125?) olis varmaan makeempi. Se oli hyvä että niitä uimurin kääntöpaloja saa..se helpottaa asennusta. Mikä on se malli joka näyttää vielä ihan perinteiselta Su:lta mutta siinä näyttäisi olevan kohokammio alla..kuten yleensä..onko niitä pienempiä kokoja? matti
Matti-Pekka Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Pystyyköhän tänne laittaa kuvaa....tämmöisestä härvelistä kysymys..(jos tuo kuvan liitos onnistuu)
minorv8 Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 HIF38 on uudempi SU. 38 mm kurkulla.
Turbo 69 Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 XMinulla olis pari noita 1.1/4"(n.32mm).Niissä olis vielä kurkun ja imusarjan välinen lämmityskin.Liitos kappaleen teko on tuskin ongelma.
Matti-Pekka Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Joo..kaikki on kumminkin itse tehtävä,,eli imusarjan teko ei ole ongelma, millaisia nämä (nm. Turbo 69) kaasuttimet on? voisin hieman googlettaa ...onko ollut missä vehkeessä alkujaan ja viimeksi, kiinostaa kyllä jos on lähestulkoonkin toimivat ja tietty edulliset....niin ja yleisesti ..olen kiinostunut ostamaan em. mallisia kaasuttimia joilla saisin tuon polttoainepuolen hoidettua...Saattaisi olla tuollainen HIF 38 myös mahdollinen..en tiedä onko se hyvän kaasarin maineessa ja tuliskohan se liian isoksi jos kaks niitä ruokkis konetta. Voi laittaa myös mailia mulle.. matti.paavela@pp2.inet.fi
Matti-Pekka Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Ohessa kuvia vw:n viri kaasareista vuosia takaperin....
minorv8 Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Alemman kuvan kaasareista puuttuu uimurikammiot. Näyttäisivät olevat H-sarjan SU:t. HIF-kaasarit ovat omasta mielestä parhaimmat SU:t.
Turbo 69 Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Hif on paras,mutta kalliimpi.Näitä lähtis kaks 40€ :lla,molemmat purettu toimivista koneista.Kuvassa se lämmitys elementti,sen kun kytket katkaisijalla,ei pitäs olla jäätymis onglmia.Tätä mallia käytettiin Mineissä 850/1000.Näihin on olemassa myös lämmitys tuohon kurkun männän ympärille.
Matti-Pekka Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2018 Terve Ompas veikeä lämmitys..millainen se luistin lämmitin mahtaa olla? onko niitä vielä saavissa jostain? onko nuo lämmittimet 12 vai 6V? laitan sinulle yv:tä
Matti-Pekka Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2018 Terve On tullut mukavasti yhteydenottoja ja varmaan löytyy sopivat 125 Su:t , mutta vielä penään näiden HIF:vien perään , että olisko alan miehillä niitä myytäväksi asti? se pienin (38?) olisi kai parina tuohon mun kokeiluun sopivin. Ja sain tietää että näihin on myös läpän- ja luistin seudun lämmittimiä olemassa , eli niistä olisi myös kiinnostusta. Yhteydet Yv tai maili matti.paavela@pp2.inet.fi Janakkalan Turengissa majailen.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään