claymad Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2018 Itse rakentelin turbolle mega squirt ohjauksen minin sytkää ohjaamaan. Sillon reilut 5v sitten tais kaikki kilkkeet maksaa 300e luokkaa ja varmaan nykyään saa halvemmalla. Tuolla saa sytkän säädettyä juuri halutuksi. Mutta nämä keskustelun tiedot ovat silti tarpeen.
Turbo 69 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2018 Siinähän on sit kai nakutuksen tunnistinkin?Minkä näkönen Mini siulla on?Voitko laittaa kuvan?En ole varma oonko nähny livenä?
claymad Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2018 kokeilin tota nakutusanturia eri kohtii mutta en saanu kunnolla toimimaan joten heivasin sen lopulta. Sininen mk2 mulla on.
Turbo 69 Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2018 Oonhan mie tuon nähny,sotkin tuohon cmro85:een,onko hänelläkin turbo Mini?Itse olen vierastanu noita nyky tekniikoita,vanhat systeemit pystyy korjaamaan tien päällä,jopa ulkomailla.
Kimi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2018 Tuollainen lista http://members.home.nl/mmarx/mini/distributor.htm 42628 on turbo metron jakaja. 12HD26 on Turbo. Noi 4262x on kaikki alipainesäätimeltään samanlaisia. Eli noista kaikista 4262x jakajista voi tehdä turbojakan, kunhan kiristää tai löystää jousia pikkusen. Se on sitten eri juttu mikä on paras omaan pataan. Ja löytyi tämä autotallista. Kisakäyttöön rajoitin tuohon 15 asteeseen. Nyt kun löysin tuon listan niin pitää vähän löystää jousia. Eli hyödyin jotain tästäkin höpötyksestä. Tuollainen maksaa 70 puntaa, vanha irti ja eikä tarvii tuosta kuin kytkeä piuhat puolan plus ja miinusnapaan. /kimi
minorv8 Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2018 Mistä tiedät noiden jakajien alipainesäätimien olevan samanlaisia ? Samanmallisia ovat kyllä mutta samoilla spekseillä ? Mun turbon jakajassa säätimen Lucasin numero on 54404023 ja oleelliset arvot 15 160 12.
Kimi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2018 En tiedä noista arvoista, mutta luettelon mukaan nää on jousia lukuunottamatta identtiset. Lucaksen luettelossa kaikissa sama alipainemodulin koodi. Ois kannattanut ottaa talteen. Ei löydy enää. Linkki oli turbominis foorumilla. Onko toi keskimmäinen oikeesti 160 ? 42626 65DM4 CCW 3250 10 1500 4 500 0.5 1984-86 BMC Minis with engine number 12HD09, 12HD10, 12HD11, 12HD12, 12HD13, 12HD21, 12HD22, 1984-86 Austin 1.3 L and HLE 42627 65DM4 CCW 2800 12 1440 7 1180 5.5 300 0.5 1984 > BMC Minis with engine number 12HD17, 12HD24, 1986 onward 1.3 Vanden Plas, 1984 onward MG Metro 42628 65DM4 CCW 2800 8.5 1440 7 1180 5.5 450 0.5 1984 > BMC Minis with engine number 12HD26(AA) 1984 onward MG Metro turbo Loppupäässä austin morris mini alipainehässäköitä. Enempi historic kamaa. https://www.britishvacuumunit.com/distributor---to-unit--.html /kimi
Turbo 69 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Mikke,tuli yks juttu mieleen,onko sulla se jakajan sisällä oleva maapiuha ehjä tai tarpeeksi paksu?Miulla teki kerran semmosen tempun,että kierrokset loppu 4500 paikkella,kuin seinään.Syylliseksi paljastui kyseinen piuha,oli enää parilla karvalla kiinni.Oma kone kyllä kiertäs yli 6000:n,mutta tuntuu,että ei ole mitään hyötyä.
Turbo 69 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Eli kuvan vasemmassa laidassa oleva piuha,on tässäkin jakajassa vähän huono.
mikke Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Mulla pitäis olla ton koneen oma jakaja, vähän erinäköinen..
Turbo 69 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Tarkista silti tuolta alta,siinäkin on maajohto.
Kimi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Moi, 65dm4 on täysin elektroninen. Tuon sisällä ei ole kuin induktiokela josta suoraan piuhat syttäboksiin. /kimi
mikke Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Noiden numeroiden perusteella ei kuitenkaan ole turbon oma jakaja vaan vaparin..
Turbo 69 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Näyttää kuitenkin samanlaiselta,kuin miulla oleva turbon jakaja.Ei siinä vissiin ookkaan sitä maapiuhaa.Olikos niin,että siun kone ei ole Metron turbo,vaan vaparista tehty?
mikke Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Piti olla metron turbokone mutta alkaa epäilyttämään. Ei ole moottorinumeroa, näkisikö sitä ulkoisesti mistään muusta?
Turbo 69 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Aika paha,koitan kattoo omasta,onko mitään ulkoisia merkkejä.Menee ens viikkoon.Omassa oli numero talllessa,paljastui sen perusteella vm:86 turboksi.
minorv8 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Jos näet tulpanreiästä mitä mäntiin on stanssattu niin voi olla ainoa konsti. Mun jakajassa on stanssattuna AAU1081 42628J. Alipainesäätäjä on 54404023 15 160 12. Tuo on MK2 versio. Ekoissa MG turboissa oli edellisen sukupolven kärjetön 41932, runko lienee 59DM4. http://mini-tech-articles.yolasite.com/resources/metro turbo workbook.pdf
Kimi Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2018 Moi, Toi elektroninen syttäjakaja on tullut markkinoille vasta joskus 1982 paikkeilla. 426xxx numeron perässä oleva numero on valmisusaika, eli kkvv. Mk2 loppui vuonn197x.
minorv8 Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2018 Ei kun metron jakajia on ollut kahta sorttia, joita kutsutaan Mk1 ja Mk2 versioiksi. Eka erillisellä modulilla ja myöhempi tolla jakajan kyljessä olevalla. Lucasin viikko/vuosi merkinnät ovat olleet ainakin 50-luvulta asti.
mikke Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2018 Tulpanreiästä kurkistaminen oli turhaa, +0.02 oli ainut mitä näkyi. Toisaalta saattaa tukea sitä tietoa että koneella olisi ajettu n. 2 tuhatta rempan jälkeen. No remppaan menossa muutenkin niin selviää mitä kone on oikeesti syönyt.
Turbo 69 Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2018 Tosiaan,hankalahan tuo on tunnistaa,lohkot samanlaiset.Kansikin aivan samanlainen,ero venttiileissä.Kampi-akselissakaan ei muuta eroa,kuin turbon on nitrattu.Veivit on vissiin erilaiset.
mikke Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2018 Onko se turbon kanteen stanssattu T merkki totta vai tarua kun brittifoorumilla siitä kirjoitettiin ettei ihan kaikissa turbon kansissa ole sitä?
minorv8 Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2018 Turbon kannen pakovenan varret on 8 mm kantturoilla, imut 7,14 mm. Ne on helppo mitata. Stanssauksista en tiedä.
Turbo 69 Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2018 Turbon kannessa ei paljon numeroita ole,venat niin kuin minorv8 kirjoitti.Kuvat kertoo,kopan sisäpuolinen 2 ja 3: n välissä.
mikke Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2018 Pitää huomenna tutkia kantta tarkemmin, onko niin että pakoventtiileissä ei kuulu olla ohjurinkumeja kun näytti että aika monta oli noussut paikoiltaan?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään