claymad Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2018 Onkos tietoa pystyisikö turbo metron jarrusatulan ja levyt vaihtamaan minin napaan, jos pystyy niin mitä pitäisi muuttaa. Mulla on tuo setuppi ollut käytössä, mutta pyörät tulee ensiksikin aika paljon ulos, joka aiheuttaa sen että pyörät ottaa kiinni levikkeisiin. Toinen ongelma on raju pump steer eli vetelee rajusti töyssyissä tai kaistaa vaihtaessa, Tämä siis johtunee väärästä geometriasta, kun käytän minin olkaakseleita(tai siis akseli mikä kiinnittyy raidetankoon) Paras olisi jos voisi vaan vaihtaa minin navat, mutta mitä muuta tämä vaatii, vai onnistuuko ollenkaan.
minorv8 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2018 Pystyy. Mulla on ahdetussa Minissä levyjarru-Minin napa ja ohjauksen kääntövarsi, turbo-Metron jarrulevy ja vetolaippa. Tulee takuuvarmasti ulos ja vaatii levikkeet jo 5x12 vanteilla. Veikkaan että jos jostain löydät 4,5X12" vanteet niin vaatii niilläkin levikkeet. En oikein ymmärtänyt että onko sulla nyt Metron vai Minin olkanavat kun myöhemmin puhut kuitenkin Minin napojen vaihtamisesta. Vetelystä sen verran että oma auto on 6x13" vanteilla+175/50 kumeilla ja vetelee kyllä ahtopaineilla. Asiaa auttoi huomattavasti kun säädätti ohjauskulmat mutta ei tuosta vetelystä pääse kokonaan irti. Bump steer sinänsä on eri asia kuin vetely, bump steerissä sisään- ja ulosjoustossa auraus vaihtelee.
claymad Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2018 Eli mulla on nyt metron napa ja minin ohjauksen kääntövarsi. Joten luultavasti siitä tuo vetely aiheutuu... eli siis ihan kun kaistaa vaihtaa niin vetää rajusti. tossa siis joku vanha kuva setupista. Eli käytännössä nyt raidetanko ei ole suorassa josta tuo bump steer aiheutuu.
Kimi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2018 Bump steer tulee siitä kun pyörän korkeus muuttuu PALJON ja pyörän suunta muuttuu tämän seurauksena ja yleensä töysystä. Kaistaa vaihtaessa ei kyllä saa sellaista eroa aikaiseksi että voisi puhua pump steeristä. Vaatii ihan älyttömästi niiamista. Kuvan napaan laitat 7,5 levytj a cooperin satulat jolloin satula mahtuu vaikka 10" vanteen sisään eikä tarvii levittää kuin oman maun mukaan. Metron ja minin navassa kääntövarren kulma on sama. Sun pitää säätää auto halutulle korkeudelle ja sitten teetät kääntövarret joilla tulee raidetangon akselit linjaan. Lisäksi sulla hilot ja toi paksu kumitutsu päikoillaan, joten tarkista ettei koko hässäkkä makaa ton kumitutsun päällä. Se otetaan yleensä pois kun autoa madalletaan (paljon). Laita lisäksi milli pari aurausta niin tulee vakaampi ajettava.
club75 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2018 10 tuntia sitten, minorv8 kirjoitti: Vetelystä sen verran että oma auto on 6x13" vanteilla+175/50 kumeilla ja vetelee kyllä ahtopaineilla. Asiaa auttoi huomattavasti kun säädätti ohjauskulmat mutta ei tuosta vetelystä pääse kokonaan irti. Bump steer sinänsä on eri asia kuin vetely, bump steerissä sisään- ja ulosjoustossa auraus vaihtelee. sen verran kyselen että muistatko millä et:llä sinun 6x13 vanteet on ja pitikö koteloita avartaa?
minorv8 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Ei hajuakaan mutta ovat Revolutionin 4-puolaiset vanteet. Etuloksun aukkoa joutuu leikkelemään, muuten en ole koriin kajonnut. Jos on molemmilla etupenkeillä läskiä riittävästi niin rengas tuppaa töyssyissä vieläkin nappaamaan loksun reunaan. Pienimmällä vaivalla pääset kun vaihdat Minin navat.
FD100L Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Mun silmään kuvassa näyttäs olevan ihan Minin napa! Onhan niitä täydellisiä Metron/ turboMetron jarruja laitettu kilpureihinkin ja ajo-ominaisuudet tarvinnu olla hyvät!
Turbo 69 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Jep,Minin navathan nuo.Se on se teho,joka vetelee.Sinulla näkyy lisäksi olevan tuo uudempi kelkka,onko siinä miten jäykät kumit?Sekin saattaa lisätä levottomuutta,jos on löysät.Minulla on 10"leveät peltivanteet,ainoastaan rajummassa kiihdytyksessä vähän tulee levottomaksi.
Turbo 69 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Tuli vielä mieleen,ERA turbossahan on jäähdytetyt levyt.Siinä on muistaakseni vakiona 13"pyörät hillityllä offsetilla.Turusta löytyy yks ERA,Nisseltä.Kysy häneltä,minkälainen ajettava.
claymad Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 kyllä noi metron navat on, tässä on kuva molemmista ja minin navassa on tuo kavennus lopussa.
Turbo 69 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Onko tuossa eka kuvassa sinun Minissä kiinni oleva kelkka?Siinä on Minin navat.
minorv8 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Tossa sun ekassa kuvassa näyttäis kyllä olevan Minin pallonivelet olkanavassa ?
claymad Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 onkohan si niin et on minin napa... Mä ton paketin muistaakseni ostin sillä speksillä et on metron napa... pitää mennä kattomaan tyyppi koodia Kuvassa on siis mun kelkka.
Turbo 69 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Mites nuo alatuki varret,on vissiin pitemmät?
claymad Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 joo alatukivarret on pidemmät.
claymad Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 googlailujen jälkeen päädyin siihen et minin navathan noi mun on vaikka toi ohuempi navan pää kuvissa hämääkin. Mitå mahtaa noi pidemmät alatukivarret tehdä ajettavuudelle... pitäisköhän laittaa hyllystä vakiot.
Mini1380 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Minkä verran camberia sulla on edessä? ja minkä verran casteria?
Turbo 69 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Jos laittaa Miniin Cooperia vastaavat jarrut,silloin pitää myös olla pitemmät alatukivarret.Älä ihmeessä mene niitä vaihtamaan.
Kimi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Moi, Ja mitä tekemistä tukivarren pituudella on 7.5" jarrusatulan kanssa ?
minorv8 Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2018 Eipä niillä alatukivarsilla ole mitään tekemistä jarrujen kanssa, ellen ihan väärin muista niin Cooperin alatukivarsi on sama kuin normi rumpujarrullisen. Mulla on omassani muistaakseni vajaa -1 aste camberia, reilu 3 astetta casteria ja hiukkasen harituksella. casteria vois olla enemmänkin mutta sitten loksun aukkoa sais leikellä vielä enemmän. Nytkin se rengas nappaa nimenomaan etureunaan kiinni. Kantsii myös säädättää takapään kulmat, jos ne on viturallaan niin vaikuttaa myös ajettavuuteen. Renkaan profiili vaikuttaa myös, etenkin meidän uraisilla teillä. Mulla on Bridgestonen kummit ja niissä on suht pyöreä profiili kulutuspinnan ja renkaan kyljen välissä. vanha kunnon Pirelli P7 oli taas melkein suorakaide ja takuulla herkkä urille kaistanvaihdossa. Nykyinen alusta on aika optimi auton tehoille, etenkin kun se seisoo enimmäkseen tallissa :-).
claymad Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2018 En nyt muista omia arvojani, mutta casteria on juuri niin paljon kuin mahdollista, että pyörä mahtuu kääntymään edestä. Tukivarsista lähinnä kysyin siksi että onko camperilla vaikutusta vetelyyn, aika paljon sitä mulla nyt,on.
Mini1380 Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2018 Mulla camberi muistaakseni edessä -2 casteria en muista (voin tarkistaa kun käyn tallilla), eikä auto nyt ainakaan kaistanvaihdoissa vetele. Ei se camberin lisäys vetelyä aiheuta mutta liian ujot casterit aiheuttaa 10" pyörillä noi casterit saa paremmin oikeiksi kuin isoilla.
koirankoppi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2018 On kyllä tosi hyvä ajettava 10" Hyvillä 145 renkailla, 4,5" vanteilla. Vähan pitemmät alatukivarret edessä, muuten pyöränkulmat ihan normi ohjekirjan säädöissä. Ei vetele ja kevyt käännellä ;)
FD100L Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2018 Semmonen urheilullisempi ajo isommilla pyörillä/ leveillä renkailla niin kannattaa alusta olla kokonaan säädettävä. Jousituksen lisäksi myös alatukivarret ja castertuet ja hakea sitten parhaat omaan ajoon sopivat säädöt. Levikkeitä ja lokasuojia joutuu ehkä muutteleen/ leikkeleen.
claymad Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2018 katselin säätö lappuja niin camberi on edessä -3 astetta... kaikki muut paitsi alatukivarret on säädettäviä joten tuota nyt ei pysty säätämään kuin vaihtamalla alkuperäiset tai sitten nostamalla hiloja. dyno laput oli samassa pinossa niin tietysti toi reilu 200Nm kanssa osasyy vetelyyn ;)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään