Moessee Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 Olisi -78 projektista runkonumero ja kaikki muutkin rungon numerot kateissa. Autoon vaihdettu niin paljon uutta peltiä edellisten omistajien toimesta, että mitää numeroa ei ole säilynyt. Auto vedetty pellille ja mistään ei mitään löytynyt. Autosta löytyy kaikki omistajanvaihdot ja jopa rekisteriote ajalta jolloin auto on ollut viimeksi ajossa. Auton on poistettu rekisteristä ja nyt olisi ollut tarkoitus se nostaa liikkeelle uudestaan. Onkohan minkälainen show tiedossa kun menen auton kanssa konttorille? Papereita kun ei voi yhdistää autoon nyt oikein mitenkään kiitos edellisten omistajien.
Turbo 69 Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 Tuskin se tuon ikäisessäkään kovin tarkkaa on,minä meistin -66:een numeron b-pilarin ala-osaan,mitään eivät konttorilla kyselleet.
LeeHarvey Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 Voi olla tarkkaa. -66 ei ole meistausta ollut tehtaan peruilta, mutta -78:ssa on ollut. Tuo voi osoittautua erottavaksi tekijäksi. Pitäisi löytyä hanttarin lattiasta.
Mikko Koivusalo Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 Sama homma tuos omas projektis, - 77 mini ja apukuskin lattia uusittu edellisen sepän toimesta. Pitää hakata numero uusiksi.
Kimi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2017 Numero on apumiehen puolella nokkapellin kourussa tai apaumiehen puolella poikkipalkin vinotuessa . /kimi
Moessee Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Sepä tuossa on ku keulassa kaikki pellit joissa netin mukaan numero pitäisi olla on uusittu. Kumpikin lattiapelti on myös uutta niin sieltäkään ei löydy.
Marko.v Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Yhdessä 78 mallisessa oli siinä nopeusmittarinaukon alapuolella. kaasarin takana sopivasti piilossa.
FD100L Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 (muokattu) Eli.. naputtele se siihen moottoritilan vinotukeen apukuskin puolelle. Muokattu: 27. Joulukuuta, 2017, käyttäjä: FD100L
LeeHarvey Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Minissä runkonumeron paikka vaihtelee eri vuosimalleissa. Meidän -78:ssa se on hanttarin lattiassa. Toki jos on siirretty, niin voi olla missä vain. Tuo konehuoneen vinotuki on yleisin paikka suomessa meistatulle numerolle, mutta olen uskossa, että tehdas ei sitä käyttänyt koskaan. Imperial tietäisi toki varmana.
Moessee Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Hankalaksi menee kun lattiat tosiaan täysin uudet ja vinotuet käyty läpi. Paras arvaus oli tosiaan se lattia. Onkohan mitään mahdollisuuksia tuota koria enää saada leimattua vai onko runko paalutavaraa? Toisaalta tuodaanhan ulkomailtakin paperittomia projekteja niin tiedä sitten kuin toimii näin toisinpäin konttorilla asia (paperit löytyy mutta ei numeroa autossa :D ). Toki onhan tässä moniakin vaihtoehtoja mutta mielenkiinnosta tuli kysyttyä kun luultavasti muillakin ollut ongelmaa mutta ongelmat ratkenneet.
Mini1380 Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Naputtele uusi numero ennen rekisteröintikatsastusta sinne apparin jalkatilaan.
LeeHarvey Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2017 Vanhan linjan katsastusmiehet tietää ja muistaa, että Mineissä runkonumero voi olla missä vain. Eli juuri niin kuin Lari vinkaa. Meistaat jonnekin ja ajat konttorille. Tatu
koirankoppi Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2018 67 eteenpäin oli tehtaalla meistetyt numerot. Pääosin apukuskin lattiassa ja ilmeisesti jossain muuallakin 70 loppup ja uudemmissa Mineissä. 66 ja vanhempiin meistattiin pääosin konehuoneen vinotukeen maahantuojan toimesta. Jotkut kats miehet on tosi tarkkoja numerosta. Meillä 67 Travelleri jossa jo apukuskin lattiassa tehtaan meistit. Numero on jälkikäteen lyöty joskus myös konehuoneen vinotukeen. Pari vuotta sitten katsastuksessa esitin vinotuen numeroa, niin vanhempi kats.mies sanoi että tästä pitäisi löytyä numero lattiasta, no onneksi löytyi. Kun rekisteröin kyseistä Miniä remontin jälkeen 14v sitten, piti lattiassa oleva numero löytyä. Olin maalannut paksusti numeron piiloon, kun oletin konehuoneen meistauksen riittävän. Katsastuspaikalla piti rapsuttaa lattianumero esiin. Kannattaa nämä numeroasiat selvittää etukäteen. Valmiin täydellisesti kunnostetun auton kanssa kun menee konttorille numero juttuja selvittelemään, voi tulla arvaamattomia ongelmia
inno75 Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2018 Tässä asiassa komppaan Timo V:tä. Mun -62 vinotukeen meistetyt numerot olivat tosi huonosti näkyvillä, sain vain pari numeroa näkyviin. Kävin katsastuskonttorilla selittämässä asian. Vanhempi katsastusmies totesi: Siihen aikaan ne lyötiin niin huonosti (siis ei tehtaan tekemiä) ja voit laittaa ne samaan paikkaan paremmin. Eli käy kysymässä ensin ja toimi sitten.
mikke Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2018 Voihan sitä konttorilta kysäistä, mutta jos auton viet sinne ilman runkonumeroa niin todennäköisesti siitä alkaa sellainen paperisota että leiman saamisen voi unohtaa. Kyllä helpommalla pääsee kun se numero sieltä lattiasta löytyisi...
FD100L Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2018 No onko se ny vieläkin kateissa? Joss sulla on paperit kunnossa ja se alumiinilätkä paikoillaan missä on valm.no myös niin ei ku meislaat sen siihen vinotukeen ja sillä seleevä!
Moessee Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2018 Saapuneiden kommenttien perusteella numerot alkoivat "löytymään" oikeista paikoista. Joten asia siltä osin kunnossa. Luulempa että konttorilla riittää tekemistä muutenkin kun käyvät autoa läpi sen täydellisen tekniikan muutoksen takia ;) joskus kun saisi tämän ikiprojektin valmiiksi.
Kimi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 19. Helmikuuta, 2018 Ja mistä se löyty niin että muut osaavat katsoa samasta paikasta. Ja onhan se sama kun sun rekkariotteessa.
koirankoppi Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2018 13 tuntia sitten, Moessee kirjoitti: Saapuneiden kommenttien perusteella numerot alkoivat "löytymään" oikeista paikoista. Joten asia siltä osin kunnossa. Luulempa että konttorilla riittää tekemistä muutenkin kun käyvät autoa läpi sen täydellisen tekniikan muutoksen takia ;) joskus kun saisi tämän ikiprojektin valmiiksi. Tuohon voisin vastata, että oikea numero oikeassa paikassa kiinnostaa konttorilla sitä enemmän, mitä enempi autoa on muuteltu/kunnosteltu Hyvä että on kunnossa
Kimi Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2018 My vika, en huomannut että löytymään oli heittomerkeissä :-) /kimi
claymad Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2018 Ite kun kävin ekaa kertaa konttorilla niin katsastusmies totes et numeroista ei erota kaikkea, mutta kun tuut enskerralla näyttää muut korjattavat viat niin varmaan nuo numerot sillon on kaikki ilmestyneet.
Teme87 Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2022 Vanhaa aihetta nostelen kun olisi projektia tarjolla. Etulattiat autosta kadonneet ja lukkopellissä on niitattuna tämä hopea/musta lätkä jossa numerot kohokuviolla. "Emissionlätkä" punahopea ja suorakaiteenmuotoinen lätkä jossa kohonumeroita ja kirjaimia 11kpl. Mikä näistä on se virallinen runkonumero ja pitääkö se olla vielä meistattuna rungossa eikä vaan lätkän muodossa? Papereita autosta ei ole mutta edellisen omistajan luovari kuulemma löytyy. Onkohan mitenkään mahdollista saada kilpiin? -Teemu
koirankoppi Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2022 Suorakaiteen muotoinen päistä pyöristetty lätkä jossa kohonumeroita/kirjaimia Pitää löytyä myös korista meistettynä, jonka sijainti vaihtelee vuosimallista riippuen (lue aikaisemmat) Numero/rek.asiat kannattaa käydä olemassa olevien papereitten ja mahdollisien kuvien aihiosta kanssa selvittelemässä etukäteen konttorilla Varmaankin on mahdollista kun asiallisesti asiansa esittää
Teme87 Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2022 Kiitos vastauksesta. Lukkopellissä on tämä mustahopea lätkä jossa on pyöreät päät ja toinen suorakaiteen muotoinen lätkä jossa terävät kulmat, molemmissa kohokirjaimia ja numeroita. Konttorilta ei löytynyt millään rungossa olevilla numeroilla eikä paikallaan olevilla kilvillä mitään tietoja, eikä myöskään trafilta. Pitää jatkaa selvittelyä.
mini850 Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2022 Raportoi Kirjoitettu 10. Lokakuuta, 2022 Moi! Kansallisarkistosta pitäis saada kantakortista kopion, siitä selviää auton tiedot, jos on ollut Suomessa rekisterissä, muistaakseni Trafilta löytyy vaan -85 jälkeen rekisteri tiedot. t.Matti
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään