SiK Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2007 Voiko tai kannattaako A+ lohkoon laittaa nokkaketjun kiristyspalaa, jos siihen laittaa tuplaketjun? Kiristyspala näyttäisi turhan kapealta tuplaketjulle, mutta en tiedä haittaako se. Ilman kiristintä ketjussa on löysää n.1-1,5 cm kun heiluttaa ketjua rattaiden välistä. Haittaako tuollainen liike, luulisi että voisi asteen tai pari heittää nokan ajoitusta? Eikös tuo ketjunkiristin ole varma merkki siitä, että on A+ lohko?
minorv8 Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2007 Ketjunkiristimiä oli jo 70-luvun Marinoissa eikä ne olleet vielä A+ sukupolvea. Mulla on omassa mosassa 2-rivinen ketjunkiristimellä, makuasia tarvitseeko vai ei.
SiK Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Jep, kyllähän se A lohko taitaa sittenkin olla. Virranjakajan perusteella ainakin. Onko tarkempaa tietoa missä kaikissa tuollaista lohkoa on käytetty? Ainakin Allegron männänrenkaat tuntui siihen sopivan. Onkohan tuossa muuta eroa perus A-sarjaan kuin ketjunkiristin? Entäs kumpikohan öljynsuodatin on parempi, kun löytyy kahdenlaista itseltä? Ilmeisesti sisäpanosmalli on se, jossa suodatinelementin päästä tulee pultti läpi? Toisessa ei ole elementtiä kiinni, mutta siihen näyttäisi saavan ihan tavallisen ruuvattavan suodattimen. Tiivistesatsin mukana tuli tiiviste vaan tuolle sisäpanosmallille.
minorv8 Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Lohkoja on käytetty kaikissa etuvetoisissa malleissa. Sama lohko pienin eroin löytyy myös takavetoisista. 1300 lohkoihin käy männät ristiin oli se sitten mistä autosta hyvänsä. Männänrenkaiden mitoituksissa (paksuudessa) on eroja, vanhemmat ovat tuumamitoilla ja A+ moottoreissa pitäisi olla millimitoituksella. Öljynsuodattimista moderni patruuna on ainakin mukavampi vaihtaa. Toiminnassa tuskin on eroa jos se vain on kunnolla asennettu.
jiikoo Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 ... Öljynsuodattimista moderni patruuna on ainakin mukavampi vaihtaa. Toiminnassa tuskin on eroa jos se vain on kunnolla asennettu.Suodattimissa on erittäin suuriakin eroja, jos on uskomista lehtien testeihin ja tutkimuksiin. Jotkut suodattimet on jopa valmiiksi revenneitä tai repeävät helposti (=melkein sama kuin ei olisi suodatinta ollenkaan). Toiset on laadukkaita ja suodattavat pitkään.
SiK Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Suodatinelementin laadulla ei varmaan ole silti tekemistä tuon suodattimen tyypin kanssa (sisäpanos/normaali). Mutta jos kummassakaan mallissa ole mitään lastentautia, niin taidan laittaa tuon uudemman tavallisen mallin suodatinrungon. Siihen sopivia suodattimia on ainakin Motonetin varastossa, toisin kun sisäpanosta. Tiedä sitten kuinka laadukkaita on Motonetin suodattimet, mutta on ainakin käyttöautossa toiminut..
minorv8 Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Siihen vanhanmalliseen jalkaan on tosi kiva vaihtaa sitä isoa ja kapeaa tiivistekumia ;D Itse olen sen verran mukavuudenhaluinen että olen käyttöpeleihin suosiolla vaihtanut uudenmallisen jalan.
MikaJ Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2007 Motonetin suodattimet on mitä halvimmalla saa, joitain yleisimpiä malleja sitten löytyy toinenkin vaihtoehto laadukkaalta valmistajalta. Opelin tuumamitoitettu suodatinpatruuna sopii Miniin, ja maksaa merkkiliikkeessä jonkun 3euroa, ja luonnollisestikkin on takuulla laadukas. Ainoa miinus on että se pitää maalata mustaksi, ettei kukaan huomaa että on käytetty Opelin osia Minissä ::) Itsellä kanssa kaikissa uudempi jalka, on se niin paljon helpompi. Sitten siitä vanhasta sisäpanosmallin kupista voi tehdä vaikka juomatuopin kuten Mini1380, tosin alumiinikuppi pysyy huonosti pystyssä, vanhin peltikuppi on paras siihen modifiontiin.
jiikoo Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2007 Motonetin suodattimet on mitä halvimmalla saa, joitain yleisimpiä malleja sitten löytyy toinenkin vaihtoehto laadukkaalta valmistajalta. Opelin tuumamitoitettu suodatinpatruuna sopii Miniin, ja maksaa merkkiliikkeessä jonkun 3euroa, ja luonnollisestikkin on takuulla laadukas. Ainoa miinus on että se pitää maalata mustaksi, ettei kukaan huomaa että on käytetty Opelin osia Minissä ::) Itsellä kanssa kaikissa uudempi jalka, on se niin paljon helpompi. Sitten siitä vanhasta sisäpanosmallin kupista voi tehdä vaikka juomatuopin kuten Mini1380, tosin alumiinikuppi pysyy huonosti pystyssä, vanhin peltikuppi on paras siihen modifiontiin. Mulla on ollut seuraavantyyppisiä öljynsuodattimia: Rover (tyyppimerkintä ei tiedossa), FRAM PH 4952, Unipart GFE 405, FIAAM FT 5227, Bosch (tyyppimerkintä ei tiedossa - tämä on juuri nyt autossa). Valikoimaa siis on aika hyvin, ainakin tähän 1998 valmistettuun. Kaikki nuo käy useisiinkin eri autoihin.
Mini1380 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2007 Juu toi juomatuoppi on parasta käyttöä noil vanhoille suodatinjaloille (ellei entisöinti pakota käyttämään). Eipä noi Unipartin alkuperäissuodattimien hinnatkaan päätä huimaa n.5e, eikä tartte ostaa lisäks 4,5e mattamustaa.
MikaJ Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2007 Kaikki Jiikoon luettelemat suodatinmerkit on laadukkaita, teho-filetterit yms kannattaa jättää hyllyyn. Eikäku kiiltävää mustaa mä oon käyttänyt, yhdellä pullolla maalaa monta suodatinta ;D
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään