Jump to content

Uusi käyttäjä tervehtii!


Recommended Posts

Kirjoitettu

Terve! 

Ostin vaimolle ajokiksi 04 loppuvuoden cooper s:n. Toivoi huomaamatonta kauppakassia. Auto olikin aika pitkälti mitäänsanomattoman kokopunainen lukuunottamatta kattoa ja peilejä, joten piristin sitä vähän teipeillä.  Kompuran hihnapyörä +2% ainakin vaihdettu, alustasarja ja rosteriputki. Pörisee kivasti. 

Yrittänyt lueskella näitä tyyppivikoja (ominaisuuksia), joita tuntuu olevan esim öljyvuodot ja sen kulutus. Tämä yksilö kastellut apparin puolen renkaan kohdalta moottorin kylkeä. Öljynkulutus ei kyllä päätä huimaa, mutta vähän jos vauhdikkaammin päästellyt, niin öljyn haju on vastassa kun autosta nousee ylös. 

Mukana haaveilin jos saisi taakse hieman kaarta enemmän täyttävää rengasta. Tällä hetkellä kesäksi 205/45/17. Onko kellään kokemusta esim 235/40/17 koosta, josko mahtuisi pyörimään?

Akkukotelo oli täynnä vettä eilen kun aloin tutkimaan josko sitä äänentoistoa saisi hieman parannettua. Luin että lisäjarruvalon välistä vuotaa joillakin. Ei kyllä sisäkatto ollut märkä, voiko siihen akkukotelon kastumiseen olla muita syitä? Porasin nyt varmuuden vuoksi reiän sinne alimpaan kohtaan, josko ainakin pääsisi tyhjenemään.. 

DSC_0712.JPG

Kirjoitettu

Tervetuloa!

Teipit ei varsinaisesti ole omaan makuun, omasta poistin heti ensimmäiseksi. Mutta pitäähän sitä personoida. :) Alustasarja ei taida olla madaltavaa mallia? Ja onko toi siis kompuran vai kampuran hihnapyörä mikä on vaihdettu? Ahtimelle yleensä pistetään pienempää pyörää...

Moottorin kylkeä varmaan kastelee venakopan tiivisteen vuoto. Helppo ja halpa remontti.

235 leveä kumi tuonne ei ihan helpolla mahdu. 215/45-17 ja sopivalla vanteen ET:llä tai spacereilla saa kaaren aika kivasti täyteen. Mutta silloinkin saattaa raapia kaareen kiinni. Ei ole iso ongelma, muovi antaa kyllä periksi. :)

Ei se vesi sieltä lisäjarruvalolta kattoverhoiluun pääse. Kannattaa se tiiviste laittaa kuntoon. Lisäjarruvalo on muistaakseni kolmella pultilla kiinni. Ne näkyy kun avaat takaluukun.

Kirjoitettu

Kiitos. 

Ei oo madallettava versio. En sitten tiedä paljon se tiputtaa. Otteessa luki jotain, mutta kun ei ole mitään mihin verrata, niin paha sitten mennä siihen mitään sanomaan. 

Kampuran pyörä :) Itsehän kirjoitin moottoritekniikan elämänkoulusta L:n, eli varmaan pärjään hienosti tuollaisen harrastekäyttiksen kanssa :D

Täytyy varmuuden välttämiseksi vaihtaa se tiiviste. Sen huohottimen venttiilin vaihdoin, kun oli semihelposti käsiksikäytävä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...