Jump to content

Cooper S (2010) - vaihteet ei mene päälle?


Recommended Posts

Kirjoitettu

Moikka,

Nyt se myrkyn lykkäsi. Mini jätti tien päälle (matkalla kohti korjaamoa), vaihteet  ei mene päälle. Ei ykkönen, kakkonen, kolmonen jne. Hiljattain ei autolle ole tehty mitään huoltoa.

Onko tämä kytkinvika vai mikä?

Kirjoitettu

Ei oo merkkihuolto vaan ihan monimerkkihuolto joka yleensä ollut kohtuuhintainen.

 

Pitänee pyytää muualtakin tarjouksia. Onks hyväksihavaittuja korjaamoja pk-seudulla?

 

Ja sitten pitää taas lavetilla siirtää, jos siihen menee.

Kirjoitettu

Tonnin paukku?! !! Taidan olla väärällä alalla....en katsonut uuden työsylinterin hintaa Realoem sivuilta,mutta töiden hinnoittelu aivan poskellaan! Sylinteri muistini mukaan kahdella 6mm torx pultilla kiinni vaihteiston ULKOkuoressa, nesteputki irti vanhasta sylkästä, kiinni uuteen sylkkään, isolla letkulemmarilla uusi sylkkä kasaan,normi ilmaus sylinterin nipasta,lemmari pois,sylkkän pää vaihteiston kuoren aukosta sisään ja pultit kiinni....jos muistan oikein.. aikaa menee hieman enemmän kuin tämän viestin kirjoittamiseen....

Kirjoitettu

No, omaan MCS -07 kytkimen työsylinteri orggis osana Saksassa Autohus Langer n.64 euroa+postikulut, varaosanumero 21526770600 . Kuten totesin, korvaus töistä kohdallaan....

Kirjoitettu

Meneekö ne päälle moottori sammuksissa?Jos menee,ei muuta kuin ykkönen päälle ja käyntiin.Liikkeellä ollessa pykälät menee ilman kytkintäkin päälle ja pois.Ei tarvii lavettia.

Kirjoitettu

Auto meni jo lavetilla huollon pihaan

Tämä huolto oli myös herännyt, vaihto noin parisataa euroa. Autokeskus Konala sanoi karvan alle 200 euroa olevan summan.

Mutta. Kytkin kuulemma haisee, tarvikeosilla kytkinremppa  olisi1500 euroa. Prkle. Tää Mini ollut kallein auto tähän mennessä ylläpitää. Viime vuonna kolmen donan kattoikkunaremppa (sisääntulleet vedet hajotti myös ajotietokoneen sisääntulleet). :-(

Kirjoitettu

Ja paljonko kilsoja? Tuurillla(huonolla...)tulee kytkinremppaan lisälaskua vaihtoon menevästä kaksoismassa vauhtipyörästä, kannattaa miettiä myös sitä,koska Minissä vaihteiston irroittaminen on hieman normaalia hankalampaa(kalliimpaa..) apuringon irroituksesta johtuen....ettei tarvi kahdesti irroitella...ja varsin usein vuotava kampiakselin taka stefa ois tyrkyllä vaihtoon...omaan tuli vaihdettua ko. setti n.100tkm tietämillä...

Kirjoitettu

No,edullisin vaihtoehto on laittaa se työsylinteri ensin kuntoon( jos se oli sökö?) Ja kokeilla ,toimiiko kytkin...ja tosiaan "stefat" eli kampuran takapää, vaihteiston kytkinakselin ja vetoakselien stefat.Ainakin kampuran taka-stefassa kannattaa käyttää orggista,toimitetaan asennusta helpottavassa muovikehässä.

Kirjoitettu

Eli työsylinteri vaihdettaisiin joka tapauksessa kytkinrempan yhteydessä? Sitten siinä on järkeä yrittää sitä ensin. Ajattelin, että en halua vaihdattaa pelkkää työsylinteriä ensin, koska jos kytkin oikeasti haisee niin sitten työsylinteriyrityksellä saisi vain lisää kulua. Mutta jos se vaihdetaan joka tapauksessa, niin sittenhän sitä voisi yrittää...

Aamulla ei kuulemma auto haissut, mutta kakkoskuski ei kyllä avannut konepeltiä, mutta eipä haissut erityisen voimakkaasti.

Kirjoitettu

Normaalissa kytkin rempassa ei työsylinteriä vaihdeta, usein sökö sylinteri merkkaa reviiriä vuotamalla nestettä muttei aina....mutta,jos poljin painettaessa ei irroita,ei se aiheuta "käryävää kytkintä. Ja jos auto on korjaamossa,luulisi siellä olevan tietoa/taitoa sanoa onko kytkin rikki vai ei? Irroittaako poljinta painettaessa vai ei? Miksi ei? Ääntääkö kytkin? Jos kytkin käryää eli levy luistaa,vois olettaa paineasetelman olevan rikki ...

Kirjoitettu

Korjaamo sanoi siis, että olisi todennäköisesti kytkinremontti edessä, koska haisee. Ei ole nesteitä päästänyt, kuulemma kuivalta näyttää - tämän johdosta epäilivät, että ei olisi työsylinteri.

Kytkinpoljin menee pohjaan ja nousee normaalisti, mutta vaihdekeppi liikkuu kuin kytkin ei olisi pohjassa. Vaihdekeppi siis heiluu sivuttain, mutta ei mene eteenpäin tai taaksepäin "silmään".

Ehkä tämän perusteella työsylinteri ei olisi se vika, vaan isompi kytkin remppa tarvittaisiin. Paha sanoa, en oo teknisesti niin etevä, että osaisin itse sanoa. :-/

Kirjoitettu

Suosittelen kyllä lämpimästi vaihtamaan sen valeon kytkinpaketin (sis 1-massapyörä) samalla, jos kytkintä pitää vaihtaa. Itsellehän vaihdettiin pelkkä kytkin muutama vuosi sitten ja noin 5kk siitä alkoi kolina massapyörästä. Sitten Valeo alle ja kaikki ollut hyvin sen jälkeen. (R53 kyseessä tosin)

Kirjoitettu

Onhan tossa vaihtoehtona painelaakerin pettäminen, aiheuttaa samanlaiset oireet kuin työsylinterin pettäminen; vaihteet ei mene päälle. Mutta kai ton työsylinterin kunnon voi jotenkin testata ilman että sen vaihtaa? Jos se pelaa, niin sitten kytkimen kimppuun. Pelkän hajun perusteella en lähtis osia vaihtelemaan...

Itellä painelaakerin pettäminen (R53:ssa 190tkm tienoilla) kuului rahinana kun kytkinpolkimen paino pohjaan.

Kirjoitettu
13 tuntia sitten, -TP- kirjoitti:

Paljonkohan Valeon paketin asentaminen kokonaisuutena maksaa, tai minkä verran lisäkustannusta verrattuna peruskytkinremppaan..?

Ei se paketti maksa asentaa yhtään enempää, kun normi kytkinremppakaan. Sama vaiva molemmissa.

Kirjoitettu

Kuulemma Valeon paketti ei oo tarjolla ja etämä korjaamo ei vaihda tuotuja "omia osia". Vastuukysymys.

1500 kytkineremontti ilman massapyörää. 

Mjaah. Jos koittais ensin työsylinteriä, jos ei auta niin joutuu siitä maksamaan vain varosan hinnan... Sitten ois kytkinremppa ilman massapyörän vaihtoa.

Oisko ok pläni? :-/

Kirjoitettu

No,tämä on "puukon pyörittämistä haavassa",orggis kytkinsetti maksaa Autohus Langerilla sakuissa n.250 euroa +kulut,mutta sun aikataulut sallii osien varttumisen saksasta.Ja se kaksoismassa maksaa ilman kuluja saksassa n.930 euroa, aika arvokasta! Nää osat luulis kelpaavan sille pajalle...tietty stefoista tullee hieman lisäkuluja, ja vaihteistoöljy kannattaa samalla vaihtaa...Mutta foorumilla vielä ketään,joka ois laittanut R56 MCS sen Valeon tms. singlemass setin ,kokemukset kiinnostais...

Kirjoitettu

Meillä meni Volvo V50 d5:sta kytkin, alkoi luistamaan. Koko helahoito töineen osineen päivineen 1930 Euroa - ihanan kallista---!"#¤%&...

Olisi tuossa voinut 700 Euroa säästää, ettei olisi kaksoismassavauhtipyörää vaihtanut. Ajattelin että väärä paikka säästää, mun säkällä 2-massavauhtipyörä alkaa rallattaa viimeistään kahden seuraavan vuoden aikana joten viimeistään silloin sama työ edessä. Ite en viittinyt ottaa jäykkää vauhtipyörää D5:een - ja firma josta osat ostin sanoivat ettei tuohon versioon edes ole saatavilla ainakaan vielä jäykkää vauhtipyörää.

Mutta tulipa ainakin Sachsin Xtend -kytkin jonka kuulema pitäisi kestää oliko 15% enemmän vääntöä kuin vakiokytkimen.

Oma mielipide on, että jos kytkinremonttia ruvetaan tekemään, kannattaa ehdottomasti laittaa kaksoismassavauhtipyörä siinä samalla, koska ennemmin tai myöhemmin tulee sen 2-massavauhtipyörän vaihto eteen - ja sama määrä töitä ja Euroja palaa ellet itse tee.

Se, että kannattaako laittaa perinteinen massavauhtipyörä vai ei onkin maku- ja mielipidekysymys. Jotkut sanovat että ehdottomasti, jotkut sanovat ettei missään nimessä. Ne jotka ovat vastaan, perustelevat sillä että ilman kaksoismassavauhtipyörää vaihteisto tekee erilaisia tärinöitä ja värinöitä moottoriin ja sitäkautta aiheuttaa itse koneeseen ei-toivottuja tuloksia. Yksi vikaantuva paikka on vaimennettu hihnapyörä josta muutenkin aikaamyötä kuluu tuo massavaimennin joka alkaa pitämään loppupuolella hitonmoista kolinaa tyhjäkäynnillä. Sen onneksi erottaa massavauhtipyörästä koska apulaite hihnapyörineen on koneen ihan toisella puolella.

Jos kyseessä vähän ajettu auto jota aikoo pitää pidempään, en ehkä laittaisi jäykkää vauhtipyörää, ettei tulisi noita jälkipyykkejä.

Yhden vag -konsernin tuotteen tiedän jossa on dieselkone on oikeasti kailahtanut ja jossa oli ollut jäykkä massavauhtipyörä silloin kun kone kailahti ja jonka joku edellisistä omistajista oli laittanut. Ja tiedän että kone oli jonkinverran kolissut edellisessä öljynvaihtohuollossa, josta huoltomies oli auton omistajalle maininnut ja epäillyt että kaksoismassavauhtipyörä kolisisi siihen malliin että pitäisi jo uusia. Sitä en sitten tiedä, mikä on koneen todellinen hajoamisen syy ollut enkä ota siihen tämän kummemmin kantaa.

Kirjoitettu

Jep, itsekkin olisin varovainen vauhtipyörän vaihtamisen suhteen kun kyseessä on vakio, käyttisauto.Moottorin värinän vaimennus on todella ajateltu kampiakselin etu-ja takapäähän,  kyllä kaksoismassan vaihtaminen singleksi luulisi huomaavan? Ja mikä hyöty, jos taloudellisesti saman hintaisia paketteja ja tehon kestoa ei tarvita? Tietty sitten seuraavalla kerralla ei tarvi vaihtaa kuin kytkin...no,tietty nää meidän "katukilpurit" tarvii sitä tehon/väännön kestoa, missä vakio kytkin setti on jo äärirajoilla....

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...