Jump to content

Mini- 66:n turbo päivitys


Recommended Posts

Kirjoitettu

Onko nuo 1275:ssa vakiona? Kaivoin esiin kaikki vivustot varastoista, yhtään tuommoisia ei löytyny. Enkä ole missään omissakaan koneissa noita leveitä nähny. Oisin varmasti kiinnittäny huomiota noihin leveämpiin. Noi jouset on vaan eritavalla kierretyt, ihan sama, miten päin niitä sovittelet. Lopputulos aina sama. Tuolla koneella ajettu yli 30 000 km, eikä mitään ongelmia kannessa.

Kirjoitettu

Tuossa punaisessa kannessa näyttää sisä ja ulko jousi olevan samaan suuntaan. Toi on oikeesti vaarallista kun jousi katkee. Jouset pääsee toisen väliin,

Lisksi jokainen risti jossa jouset osuu toisiinsa vähentää resonanssin syntymistä, eli ne pitää olla toisissaan kiinni.

Jousilautasetkin vinossa jostain syystä.

Toi keskitappiongelmakin näyttää siltä että asentaja vaan prässänyt vanhan pois ja uuden tilalle. Ei varmaan edes ole tiennyt että tuossa on sokka

 Tuossa yhden jousivalmistajan kommenttia.

If two compression springs have to operate together (one inside the other) it is important for them to be wound in opposite directions, this will prevent the coils from getting entangled.

Kirjoitettu

Oli siinä sokka, ei tosin jousisokka.

Kirjoitettu

Sitä kyllä ihmettelinkin, miten tappi vois hakata sokkaan tuommosen loven.

Kirjoitettu

15741031330351459112047.thumb.jpg.a2a9fc9e8903e7147bf3f2a0f57c6b77.jpgTätä perän tappia olen pitäny muistona, piti olla vahvistettu. Jälkeenpäin huomasin, että kuitenkin vakio. Meni tähän kuntoon yhen kesän ajossa. Sitten hommasin tupla-akseli perän, v.-99, eikä ole tarvinnu sitä sen jälkeen avata. 

Kirjoitettu

Huomasin senkin,läppäyksen jälkeen,pakoventtiilit on alkanu kaivaitua syvemmälle. Tämä palvelee ehkä vielä ens kesän ajot, lisä-aineilla.

Kirjoitettu

Moi, yhdessäkään paremmassa tapissa ei ole noita ristiviiltoja. 

Ota mitta pakojen venttiililautasista niin voit seurata siitä kuinka ne syö ittensä kanteen.

Virtaus siinä huononee ja jousipaineet pienenee.

Kirjoitettu

Juu, varmasti on vielä varaa ajaa 🤣

Tossa kuva mun ekasta kannesta, ohivuotoja 60 % ja silti puski joku 110 heppaa Häkkisellä Turussa. Pakoventtiili uponnut n. 3 mm. Turhaa varmaan lisätä että muös nokka ja nostajat oli ns. valmiit.

kansivaurio.jpg

Nostajat ja nokka.jpg

Kirjoitettu

Kone alkas olla valmiina paikalleen.20191120_002506.thumb.jpg.c9fe2e9c686d6696f743500aa272dfa3.jpg20191120_002445.thumb.jpg.2e87cfb4d017d6aa1e115d89244c487f.jpg20191120_002614.thumb.jpg.4228896e97c82b39390bf0af727f53f0.jpg20191120_002632.thumb.jpg.373d0ca4db9fa4deebc638953f03767f.jpg

Kirjoitettu

Kone paikallaan, öljyn paineet nostettu. En muista, millon viimeksi olis tapahtunu vastaavaa, kone paikallaan ennen joulua. Yleensä aina menny kevään korville, pirunmoisen kiireen kera.

20191126_160357.thumb.jpg.38c6d675d7b7ff8dfb69484ff8f9be74.jpgLaitoin sitruunahappo seoksen sisään tekeytymään, samalla käsittelen toisen Mailerin syylärin. Huomenna ehkä pääsis jo ottaa savut.😃20191126_164358.thumb.jpg.11c2345d564889ed93db816bdef72336.jpg

Kirjoitettu

Ompahan aikaa korjailla ongelmia, yleensä niitä aina tulee. Keväällä, kun on muutenkin hätä tien päälle, ne ottaa pannuun. Nyt kerkee konetta jo riittävästi käyttämään. Jopa vielä ajamaankin, lunta ei vielä yhtään.

Kirjoitettu

Ei saanu savujaisia vielä tänään, tuli taas käyttöpelin kanssa ongelmia, sitä korjatessa meni päivä.😠.

Sitten, kun pääsi Minin kimppuun, korkkasi kierteet vaihdetunnelin takapään kumista. Eipä se ois käynnistämistä haitannu, mutta haluan senkin olevan kunnolla kiinni, ennen starttia. Luntakin tuppasi taivaalta, ei olis edes päässy tien päälle testaamaan.

Kirjoitettu

Uusi takakiinnike tehty tarvike kumityynystä, samanlainen oli ennenkin.20191128_180801.thumb.jpg.bba4fcc126639c6783db5ec79c08614f.jpg

Kirjoitettu

20191128_182923.thumb.jpg.d225881c59cbc9a8a0e5685f6084562d.jpgEnsi kesäksi nämä alle, 5×12". Sopivat ilman levitys paloja ja saa välitystä pikkasen isommaksi. Nuo levityspalat vähän aina arveluttaa, että kestääkö pultit. Vähän keltaista väriä ja kiillotusta, niin a'vot!

Kirjoitettu

Nämä vanteet ei ole uudet, vaan Impin -70 lukulaiset. Käytetty kunnostettavana. Sisältyi: putsaus, murtumien hitsaus, oikaisu ja viimeistely sorvaus. Nämä ei ole vielä edes maalattu.

Onko järkee? Uudet sais halvemmalla, mut ei samanlaista laatua, mitä oli vanne materiaali -70 luvulla.😉

Kirjoitettu

Kone yöntunteina käynnistetty, savua ei paljon tullu. Käynnissä kuitenkin. Laitoin uudet bensat (5 l) reiluilla lisä-aineilla ja oktaanin korottajalla.😆.

Kirjoitettu

Tyhjensin sitruunahappo seoksen lämmitys käytön jälkeen pois, ei ehkä turha homma nesteen värin perusteella. Huuhdoin sen jälkeen, avasin koneen takana olevan tulpan ja vettä sisään niin kauan, että alkoi vesi kirkastua.20191205_003444.thumb.jpg.97b774a3f087661ad05b11e76fbc1a6b.jpg

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

20200107_164237.thumb.jpg.3db3b5df7fc97a03d7e11e9095d3f537.jpgJoulutauko ohi, "alaleuka" paikallaan.

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Vanteetkin viimein värissä, vielä viimeinen kiillotus.20200212_163658.thumb.jpg.a1f8a0f098a1703a8f98d447db9482b9.jpg

Kirjoitettu

Ite maalattu, 2K. Keskikupeiksi tulee tämmöset, uudemmasta Ministä.20200213_182228.thumb.jpg.53e40f193a23a4e1db04ebb3a8f67fac.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...