Jump to content

Mini- 66:n turbo päivitys


Recommended Posts

Kirjoitettu

Jarrujen koe sovitus,muuten sopi hyvin,paitsi vanteet.Eivät sopineet ilman levitys paloja,mut niitten kanssa käy molemmat.Kummat olis hienommat,pelti vai alu vanteet?Maalaan satulat keltaisella.20181115_194931.thumb.jpg.525b63d73dd538485d975d9a133168b5.jpg20181115_195109.thumb.jpg.b9dc6ebc3678feb379aa081cabb71b9b.jpg20181115_185554.thumb.jpg.3eae9cdd35f7990d09cfba532faa68d0.jpg20181115_185620.thumb.jpg.86e7cc3229813893fedd0fc23cc16b1a.jpg

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Jep! Alkuperäisyys ja sleeperi henkisyys pitää jättää.😎

Kirjoitettu

20181126_201143.thumb.jpg.6c70577902098e6751d6f9c74f289e50.jpgVielä joutui kääntövarresta sipasemaan pari milliä pois,jotta mahtuu hyvin levy pyörimään ja jää mahdollisuus tiukata laakeria.

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

1547046835254-498071036.thumb.jpg.3505734cac53f01e943cbbdeeae5e478.jpgTosiaan,näistä jarrumuutoksista hieman lisää.Kun muutetaan tavalliset levyt jäähdytetyiksi,vaatii ne satulan levitys palat ja pitemmät satulan kiinnitys pultit,sekä levitys palojen mittaset holkit.10" tuumasille ei ole edes jäähdytettyjä levyjä saatavana,joutuu isommista pienentämään.Ite satuin saamaan valmiin paketin.Edullisesti!!20190109_164258.thumb.jpg.cacaf6a52ff0bbf8d0660a969960c276.jpg20190109_164314.thumb.jpg.71f9d67e601e3cd5ea7ac8580d4583f5.jpg

  • 3 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

20190416_190228.thumb.jpg.a14cc39450265aa803ab34f9cafc00f0.jpg20190416_190251.thumb.jpg.b20efc7fd671e5bce29b3b44af9fedcf.jpgJos tätäkin vähän päivittäs.Talvi on Suomessa kuitenkin pirun lyhyt:Odottelin osia koneistamosta ja remppasin siinä odotellessa yhden 1275:n koneen myyntiin.Tosin siintäkin oli osia samassa koneistamossa.😈.

Osat tuli, ensin myynti motti,sitten oma.

Uusi versio turbon hukkaportin kellosta ja asensin nyt sen hyllyssä olleen Verto mallin kytkimen vauhtipyörineen(Turbo).Samalla piti vielä vähän muuttaa laturin kiinnityksiä.

Mutta,vappuna ei vielä ajeta,motti yhä lattialla ja To lähdetään ulkomaille.😃.

Vielä lisää selityksiä:Molemmat käyttöpelit,Coupe sekä Vag konsernin tuote vielä temppuilivat.Ja lumihommia joka toinen päivä.😠.

Selityksiähän nää vaan on....

 

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

20190429_013853.thumb.jpg.b291a36ebc757571a13d0fd39c845c5e.jpgHops! Sinnehän se taas yön tunteina pesäänsä loksahti.

Offtopic:Reissun aikana ainoastaan kolme Classic pongausta: 1 Clubman GT, 1 -90 luvulta ja 1 projekti kuntoinen farkku.Kaikki Kreikassa(Thessalonik),vaikka käytiin Makedoniassa,Albaniassa ja Bulgariassa.Ajettiin vuokra Audilla(A3 diesel)n.950 km.

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu
On 15.11.2018 at 20.59, Turbo 69 kirjoitti:

Jarrujen koe sovitus,muuten sopi hyvin,paitsi vanteet.Eivät sopineet ilman levitys paloja,mut niitten kanssa käy molemmat.Kummat olis hienommat,pelti vai alu vanteet?Maalaan satulat keltaisella.20181115_194931.thumb.jpg.525b63d73dd538485d975d9a133168b5.jpg20181115_195109.thumb.jpg.b9dc6ebc3678feb379aa081cabb71b9b.jpg20181115_185554.thumb.jpg.3eae9cdd35f7990d09cfba532faa68d0.jpg20181115_185620.thumb.jpg.86e7cc3229813893fedd0fc23cc16b1a.jpg

Eikö tuo 10” vanne mennyt suoraan 7,5” jarrujen päälle? Kuinka paksut levityspalat vaatii?

Jos satula ei olisi levitetty, niin menisikö kumpikin vannemalli suoraan paikoilleen?

Kirjoitettu

Totta kai tavallisille levyille/satuloille menee,muttei jäähdytetyille levyille.

Kirjoitettu

No niin,ois vihdoinkin katsastettu kesän ajoihin.Hyvin toimii,vetoja löytyis.Taidan kuitenkin tämän kesän yrittää ajaa "maltillillisesti",enkä rupee etsimään huipputehoja.Jarruista ei vielä voi sanoa,ovatko paremmat.

Vielä joutui ennen syyniä vaihtamaan jarruvalokatkaisijan.Alkuperäinen vm:66 hajosi nyt jo!! 

Ei näillä alkuperäis osillakaan mitään tee.😈😆.

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Nyt alkas olla tämän vehkeen "bling,bling" kohdallaan,sain viimein saranat asennettua,enää tuohon alahelmaan lista puuttuu.

Jarruista sen verran jo kokemusta,ei niin helposti mee lukkoon,ja tehoja riittää.😆.

Niin,ne myynnissä olevat saranat on yhtä hyvät.😃.20190612_195750.thumb.jpg.9076a8309f998f969837edbb2e8db22a.jpg

  • 4 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

 Jatketaas täälläkin päivitystä. Jotta elämä ei olis tylsää, aattelin vaihteeksi vaihtaa ens kesäksi toisen moottorin. Tämä on sillä Garretin T3 turbolla oleva, tämä nääs toimi matkanopeuksissa erittäin hyvin. Ens kesänä olis taas aikomus tehdä pitempi reissu Suomen ulkopuolelle. Tämän laatikossa ilmeneni silloin parivuotta sitten, ylimääräistä ulinaa. Nyt vasta otin auki ja löytyihän sitä vikaa, välipyörä ja toinen laakeri oli kulahtanu. Mikä tuon voi aiheuttaa? 30 vuotta näitä harrastanu, eikä ikinä vastaavaa tapahtunu! 

Toinen vika löytyi tasauspyörästöstä, akseli lähteny liikkeelle ja vähän jyrsiny laatikon kuoria. Tätäkään ei aikasemmin ole kohdalle sattunu! Onneksi lopetin ajot siihen paikkaan, oli jo syyskuu. Oli välipyörästön akselikin jo kulahtanu.20191003_154345.thumb.jpg.9cc102548366a4f6cbcfc45d91a36719.jpg20191003_154404.thumb.jpg.c0d3fa31bfdcd68f6b8b481596f5ea33.jpg20191014_133612.thumb.jpg.ef3a02dae5e7d3ce3db9219c88f4aec5.jpg20191014_145040.thumb.jpg.58b4af527577f1cecec5c8bf9f2f7785.jpg20191014_141532.thumb.jpg.6f372292818981350d08a5eb64461181.jpg

Kirjoitettu

Onhan noita välipyörän laakereita porsinut maailman sivun.
Siksihän niihin on tarjolla paremmalla laakeroinnilla olevaakin mallia.

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Jatketaan juttua, laatikko kasattu uusilla osilla ja ensiö vetopyöräkin korjattu. Kone ja laatikko yhdistetty. Nyt sovitin/asensin kunnolla tuon downpipen, ennen koneen paikalleen laittoa. Laitan vetarin jälkeenpäin. Oli viimeksi vähän vuskannu putken ja koneen välistä. Ilmeisesti väärä kulma ja saanu vähän osumaa vetarista.20191029_150535.thumb.jpg.a8ef5263299f7304e8dc7ba647503165.jpg20191029_150524.thumb.jpg.8f5f1d7f0e941efeebcaa73d03db42f0.jpg20191029_150548.thumb.jpg.15c8e631b6b3690359c22961d101215b.jpg20191029_161718.thumb.jpg.0123fe8f746ff24d10411fb23c70936d.jpg

Kirjoitettu

Viime kesän palvellut moottori ylös, n.3500 km ajettu rempan jälkeen. 20191106_161215.thumb.jpg.61d8136fb0ee16ea98790e6336076c95.jpg

 

Kirjoitettu

Kävin säätämään venttiilin välyksiä ja per...2 ja 3 pakokeinut miun mielestä "pikkasen" liikaa toisessa laidassa ja lisäksi edellinen koneen asentaja laittanu sisemmät jouset väärin päin.20191111_160702.thumb.jpg.120fe7534b79978d72e12300b7b1ac62.jpg

Kansi auki ja sitten huomasin, että keinujen pukit murtuneet. Niistä puuttui rikat. Rikkojen puuteko on murtumat aiheuttanu? En ole aiemmin moiseen törmänny.20191111_175046.thumb.jpg.16f8c9dbfc8fa8a87e38da79fc8e50a8.jpg

Onneksi männät ja pytyt on ehjät. Ehkä tään vielä tään vuoden puolella saa jo tulille.😃.

Kirjoitettu

Oma päätelmä: kovat ARP:mutterit ilman prikkoja on kaivautuneet pukkeihin ja murtaneet ne.

Kirjoitettu

Tuli ylireakoituu noihin Kimin juttuihin, 1000 ja 1300: n venttiili vivut on samanlaiset. Kimi väitti, että 1300:n vasarat on leveämmät. Ei ole, vakio turbon vivutkin menee sivuun venttiileihin nähden.

20191112_195501.thumb.jpg.13fd8303fa8d71ef95ed7952efaef358.jpg

Eli omassa tapauksessa ihan normaalia, että näyttää pahalta. Tulipa samalla venttiilit läpättyä, oli aiheellista. Jousetkin oli ihan oikein, nämä on kierretty toisin päin. Tämä ei ole kierroskone.

Tässä vielä kuva palotiloista, ei ilmeisesti toimis vaparissa. Pari kesää ajoin tällä tietämättäni, ei helposti nakuttanu, isommilla paineillakaan. Ilmeisesti puristukset turbo käyttöön sopivat. Hyvin se kuitenkin kulki.20191112_172548.thumb.jpg.39ae44f93b64a0505b0483006116a576.jpg

Kirjoitettu

Okei, näyttäs sit olevan oma kansi kohallaan. Hyvin tuo kyllä pari vuotta sitten toimi, ei nakuttanu helposti. Tosin paineet oli vaan  0.7.

Kirjoitettu

No voi hitto, mun pitää sitten kanssa itse lopettaa ylireagointi. Pitänee myös infota Calveria ja koko saarta että ne on ihan väärässä.

https://www.calverst.com/technical-info/rocker-gear-general-compendium/

Kyllä noi nyt vaan on eri levyset tonnisessa ja 1300ssa. Sun kuvassa noi peltiset on tonnisesta. Siksi sulla noi pakoset onkin sivussa. myös 1 ja 4.

Sintratut on kaikki saman levyisiä, ja ne yltää venttiilin päälle. Pakosia kannattaa kuitenkin pikkusen shimmata niin saa nekin keskemmälle, huomioiden että työntangot ei osu kanteen. 0.5 mm korkeintaan. 

/Kimi

 

Screenshot_20191113-181418_Chrome.jpg

Kirjoitettu

Ja lisäksi vielä, vaihda noi sintratut pois, ne ei kestä isoja jousipaineita.

1300 peltinen on 1/1.27 toi sintrattu on 1/1.21

Venttiilin jouset voi laittaa kummin päin vaan. Sisäjousija ja ulkojousi pitää olla kierretty vastakkaisiin suuntiin, muuten käy huonosti.

/kimi

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...