Jump to content

Mini- 66:n turbo päivitys


Recommended Posts

Kirjoitettu

Kimi oli oikeassa,miulla olikin väärä vika diagnoosi.Tutkin tuota ongelmaa suoraan yövuorosta tultua,oli varmaan silmät ristissä.Se iso säätömutteri oli pyörinyt itekseen kiinni,oli unohtunu lukitus😈.Eihän se vipu silloin mihinkään liiku.

Nyt on Mini jo ajossa ja katsastettu😃.Jousitus tosin on kovemman tuntuinen,kuin entinen.Pitää etsiä iskareista sopiva säätö.

Kirjoitettu

Moi,

Kun poljin on ylhäällä on putkiston oltava  AINA auki säiliöihin asti ja laajeneva neste palautuu säiliöön ja vastaavasti täydentyy kun palat/levy kuluu.

Yleisin syy miksi toi ei pelaa on että.poljin jumittuu pikkusen alas tai jostain syystä sylinterin mäntä.ei palaudu ääriasentoon. Lisäksi korkin ilmareikää ei saa tilkitä.

Jos nämä on väärin, niin ilmaaminenkin on vaikeaa kun ei sitä nestettä pääse sinne putkistoon säiliöstä.

/kimi

 

 

 

 

 

Screenshot_20180510-001159.jpg

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Nyt pelittää jo pikkasen paremmin,vaihdoin bensapaineen säätimen,(käytetty)enää ei käy niin rikkaalla.Iskarit piti säätää nolliin,nyt ei ole enää kivireki,joustaakin.Ei miun mielestä liikaa kallistele mutkissa,eikä keinu.Oonkohan jo liian "vanha",kun en tykkää liian jäykästä alustasta?

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Menköön tääkin vielä tähän projektiin.Kävin tänään vaihtamaan takapönttöä,mustassa oli semmonen sopivan hiljanen.No,kun leikkasin pöntön putkesta irti ja sitä kolistelin,sieltä tuli pirusti jyviä.Oli ollu näköjään hiirien varastona pari vuotta.Kolistelin irtonaiset pois,sitten kosania perään.Pitäs nyt olla puhdas.Tuotakaan kolistelua jos ei ois tajunnu tehdä,oiskohan se joskus syttyny tuleen?Tai ainakin pönttö käyny vähän kuumana,kun jyvät siellä hehkunu.Ikinä aikasemmin ei ole moista käyny,nyt tosin putki oli pari vuotta kylmässä ulkotilassa.

Kirjoitettu

Vääntö tulee tasaisemmin ja alkaa alempaa.Tuli niin sanotusti sivistyneempi käytös.

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Nyt se hajos,ei totaalisesti.Rupes työntää huohotin putkesta harmaata savua,veto päällä pahempi,kaasu pois,ei mitään.Tyhjäkäynnillä huohottaa.Vedet ei häviä.Eikä viittaa männänrenkaiden/männän tuhoon.

Huomenna puristus mittaus.V***u ko v*****a!!

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

No,tänään vasta otin kannen pois,ei mitään näkyviä vaurioita,nelos pytystä ilmeisesti renkaat antautunu.Ainut harmi,kun näihin mäntiin ei saa uusia renkaita,joutuu ostamaan uudet männät.Onneksi sentäs vielä uusien mäntien kanssa saa,rahalla.Jääpähän männät varalle.Ihmetyttää vaan,minkä takia ne nyt jo hajos?Rempan jälkeen ajettu vaan n.5000 km.Tosin oli alkukesästä kaasarin kanssa ongelmia,kävi pirun rikkaalla,oisko siinä syy?

Kirjoitettu

Sparesilta turbon männät.

Kirjoitettu

En ainakaan heti löytäny,pitää vielä tutkia.

Kirjoitettu

Olikos se JE-pistons mistä sai mittojen mukaan tilattua renkaat?
Onko ne STD kokoiset originaali Turbon männät vai jonkun valmistajan ahdettuihin tarkoitetut.

Kirjoitettu

 Turbo mega +40,+60 renkaat löytys mutta hinta 272€.120€ lisää,niin sais uudet männät.

Kirjoitettu

Katoin hinnat väärin,renkaat n.70€ ja männät 390€.

Pitää vielä ottaa mäntä irti ja tarkistaa,mikä mättää.

Kirjoitettu

Noita en älynnytkään,pitääpä tarkistaa mitat.Kiitti vinkistä!😀

Kirjoitettu

On kolmos pytyssäkin sanomista,kun öljyä pytyn seinät,ei pyyhi puhtaaksi.Todellakin,ei minkään näköisiä jälkiä seinämissä.Tämmösessä tapauksessa ottaa päähän,tää Minin koneen rakenne,joutuu purkamaan laatikon irti,tosin kone oli muutenkin tarkotus nostaa pois,ei menny viime talven asennukset kuitenkaan ihan nappiin.

No,jos näitä on jaksanu 30 vuotta harrastaa,menee 20 vuotta vielä samaan syssyyn.😆😈.Heikkohermosimmat ois vaihtanu merkkiä ajat sitten.😉.

Kirjoitettu
3 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

No,jos näitä on jaksanu 30 vuotta harrastaa,menee 20 vuotta vielä samaan syssyyn.😆😈.Heikkohermosimmat ois vaihtanu merkkiä ajat sitten.😉.

Se on just näin 👍 jos nää helppoi olis ni kaikkihan näit harrastais  😆

Kirjoitettu

Näinhän se menee,ite aikoinaan yritin samalla perehtyä Opeleihin 5:n vuoden aikana,hylkäsin.

Kirjoitettu

20181101_191055.thumb.jpg.4c31dc1d029335150e13da85c211ba57.jpgNo niin,kone avattu.Ei selviä renkaitten vaihdolla.Nelospytyn mäntä hajonnut renkaitten välistä.Palaset kesti vielä männässä kiinni,karisi irti kun otti männän pois.Nakuttamaan pääsi pari kertaa,säätöjä etsiessä.Voisko se tuon aiheuttaa?Edellisillä männillä pääsi nakutttamaan useemmin,ennenkuin rata-ajossa hajosivat.Kolmos pytyn mäntä on kuitenkin ehjä,vaikka siinäkin oli puristukset heikot.

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Mäntiä odotellessa pientä jarru päivitystä,löyty kesällä edullisesti 7,5" nelimäntäset alu satulat ja jäähylevyt.Sopivat vetolaipat oli hyllyssä.Levyt lasikuula puhalsin,sitruunahappo kylvyn jälkeen.Satuloille pelkkä puhallus.Levyt käytän vielä sorvin kautta.20181113_185611.thumb.jpg.37731a112ac3eb02af217dc925fc2d28.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...