Jump to content

Mini- 66:n turbo päivitys


Recommended Posts

Kirjoitettu

O1522245293614-268753325.thumb.jpg.4de7ba463d598dbc126892077907a23e.jpg1522245111225-1537291650.thumb.jpg.28d5a388420f14246be3699012e5b005.jpgVielä kerran piti painekello sovittaa uudelleen,kolmas kerta toden sanoo.Entäs,kuka turbo mies tietää kaasuvivun luona olevan katkaisijan tarkoituksen?

Kirjoitettu

Se lämpö-eriste tulee,totta kai.

Kirjoitettu

Oma viritelmä,varmistaa hukkaportin toiminnan.

Kirjoitettu

Miulla on paineensäätöventtiilin jälkeen vaan tavallinen solenoidi,kaasun kun päästää pois,tuo katkaisija sulkee sen ja hukkaportti aukeaa varmasti.

Kirjoitettu

1522770684108-1537291650.thumb.jpg.cf07a59171b2a442d60cc307b13c1dd0.jpgLämpökilpi mallia TSI.?.Alumiinia.

Kirjoitettu

1522772108003-1537291650.thumb.jpg.ee8eeb328eba10ce378aecda8104d033.jpgToiselta puolelta näyttää tältä.

Kirjoitettu

1522942696965-1744786921.thumb.jpg.b900e6a4720b5c496f4e95e01a558e6f.jpg1522942326751-42838961.thumb.jpg.3d29f3fe6b214316e750ee4bda95847b.jpgLaitan tämän koneen vakiovetareilla.Koneen takapuolella pitäs olla kaikki kohdallaan.Ens viikolla tiputan sen pesäänsä.

Kirjoitettu

Sinne pötkähti,kuka uskoi,että mahtui downpipe ja vetarit paikallaan?Pikkasen oli hankalampi,joutui käyttämään lisäksi tunkkia apuna.Entisen systeemin laitoin ilman downpipeä ja imusarjaa.Nyt vei tunnin enemmän aikaa,taukoineen.20180409_172606.thumb.jpg.5c2faaa5ad51ff294c2e7e4b9dd13c9e.jpg20180409_171615.thumb.jpg.1b54695d06d0a60bcad9583b2434cead.jpg
20180409_191316.thumb.jpg.896f3c166e80c16d3270125745fa4b5e.jpg

Kirjoitettu

Unohdin eilen:painekellokin mahtui,näyttää ahtaalta,mutta välissä on sentti äänieristettä.20180410_180506.thumb.jpg.53774f4809acb16c977ed66f44a1b57f.jpg

Kirjoitettu

Edistystä,öljynpaineet koneeseen ilman vuotoja!Sen verran neljän vuoden seisotus vaikutti,että joutui laittamaan siemen öljyt,ennenkuin pumppu heräsi.

Kirjoitettu

Ei oo aina helppoo,yötä myöten joutuu harrastamaan ?.Vuorotyö.

Montakohan kertaa kone pitäs sovittaa,että kaikki menis putkeen.Nyt sovitin kaks,ei riittäny,vielä piti tehdä muutoksia.Ei menny yhellä perkeleellä,onneksi vaimo ei ollu kuuntelemassa,miten "rentouttavaa" harrastaminen on!

Tuo Minin alkuperäinen vaijerin lähtöhän se suurimmat ongelmat aiheutti,joutui vielä tuon imuputken säveltämään uusiksi.

Tilaa ei ole vieläkään liikaa,vaikka on pienempi turbo.Lisäksi siirsin koneen alkuperäiselle paikalleen,edellinen versio oli sentin edempänä.Siitä ei sit ne vetarit tykänny.20180413_012302.thumb.jpg.f775ea4e568c9b4fdc7e6236008fe85b.jpg

Kirjoitettu

Ite oon kanssa siirtänyt vaijerin lähtöä, mutta siitä johtuen joudun myös lyhentämään kaasupolkimen tankoa, jolloin kaasupoljin ei ole hyvä koska matka kasvoi... Samalla myös pidensin poikittaista akselia siten että tulee lähemmäs reunaa.

Kirjoitettu

Miulla oli mustassa vaijerin lähtö siirretty ylemmäs,eli polkimen vartta pidennetty.Siinä oli hyvin tilaa.

Nuo Bemarin nivelet on painavammat,sen takia ei tykänneet vinoudesta.

Kirjoitettu

Jes!!Koneesta savut otettu!?.Tekemistä vielä vähän on,tulee tosin viikon tauko,lähdetään Italiaan.Antaa teitten kuivua.Tavoite olis Mobiliaan,tullaan joka tapauksessa,Coupella vaikka.?.

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

20180502_233352.thumb.jpg.ba29bda11be88fd20f6d9c997d9881e9.jpg20180505_140148.thumb.jpg.e631e99d5ef49e8d0e30d26cd6c6d3ea.jpgPer...e! Olis pitäny sittenkin vaihtaa se Verto mallin kytkin vauhtipyörineen.Työsylinteri jäi liian lähelle downpipeä,ei auttanu banjo mallisen letkun vaihtokaan.Paikallaan käyttäessä kuumeni niin pahasti,että poljin muuttui kivikovaksi,on lämpö-eristekin välissä.

Kirjoitettu

 

Tosiaan,taitaa jäädä Mobiliaan tuleminen väliin tällä,pitäs keretä ajamaan enemmän vielä testiä,nyt ei enää aika riitä,työt sotkee.Hyvin kyllä muuten tuntui pelittävän.

On siinä vielä pari muutakin murhetta,esim:mystinen öljyvuoto.

Kirjoitettu

Onpa tuo keula sentään huoltoystävällinen null

Täytyy vaan hattua nostaa hiljaisesti. Ei kyllä tulisi mieleenkään alkaa moiseen vääntämisen, menis kyllä vahvasti työn puolelle.

Hatunnosto vielä korkeammalle siitä, että herran tekeleillä vielä ihan oikeasti ajetaan ja useimmiten aika kauas null

 

Kirjoitettu

Eikö se riitä että vaihdat verton  kytkimen varren ja siirrät sylkän. Liikerataa tulee lisää, mutta raskaampi poljin.

Toinen vaihtoehto on lyhentää sitä sylinteriin menevää tappia ja teet adapterin jolla saat sylinteriä siirrrettyä vaikka 5cm lähmmäs vartta.

Jos muuttuu kovaksi poljin niin on jotain pielessä. Laajenevan nesteen pitäis nousta takas säiliöön.

/kimi 

Kirjoitettu

Niinhän sen pitäisi... Mulla oli omassa turbossa jarruputki joka meni turhan läheltä ahdinta. Muutaman kilsan ajon jälkeen veti etujarrun pikkuhiljaa lukkoon. Ilmaruuvia raottamalla sai paineet pois ja matkan jatkumaan. Homma korjaantui laittamalla lämpöeristeen jarruputken ja ahtimen välille.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...