Jump to content

Mini- 66:n turbo päivitys


Turbo 69

Recommended Posts

1 tunti sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Projeti pikkuisen eteenpäin,kone paikalleen sovitusta varten.Ei ole paljon enempää turbolle  tilaa,tosin T3:lla kone oli sentin edempänä,vetarit ei tykänny.Painekelloa ei voi laittaa alkuperäiseen paikkaan.Onko ehdotuksia?Itse meinasin laittaa  pikku hylsysarjan taipuisan varren tuohon jatkeeksi,sais siirrettyä väljempään paikkaan.

sehän kuulostaa ideapläjäykseltä, alkaakohan se ajansaatossa veltostuun? mites esim. kierretanko jonka taivuttelet sopivaan muotoon?

Link to comment
Share on other sites

Tuskin veltostuu,jos niin käy,sit pitää laittaa viagraa.?.Kierretanko liian jäykkää,ei tuu toimimaan,joustava parempi.

Link to comment
Share on other sites

Tuo on melkein samassa kohdassa,lohkon ja imupuolen väliin jää n.1cm.Kääntäminen ei auta,on pyöreä.Eikä pysty tuosta kääntämään muutenkaan enempää kumpaankaan suuntaan.Se ei nyttenkään oli ihan suorassa öljyn tulon ja paluun suhteen.25 ja 28 on vissiin ihan samankokoiset.Lisäksi t28 on enemmän oikealla,eli downpipe on enemmän kytkimen puolella,joutuu tekemään lisämutkan.Vastaavasti painepuoli ei ole niin ahtaassa paikassa.20171212_232026.thumb.jpg.786e658477fc4cf8caca1f561e847b30.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nonni,yön tunteina tommonen aikaan saannos.Ainakin paine-ilmalla 0,5 barin paineella toimi.Nyt vaan kone pois ja mallaamaan kiinnike koneen kylkeen.Vielä pitää downpipe tehdä samalla loppuun.15131199429411633233896.thumb.jpg.36ad4d954f956aedb0c314b8e23dd36d.jpg20171213_010247.thumb.jpg.9dd87a29e73a03c3abbf21e01cbc1ebc.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tuo on 0,8 barin kello,ei tuo tanko niin paljon jousta,muista että sillä on kierretty muttereitakin auki.

Link to comment
Share on other sites

Viime yön tekosia,tuommosen mutkan joutui tekemään.Muut kuvat vähän valehtelee,tilaa on putken ympärillä n.1 cm joka puolella ja kokemuksen mukaan  se riittää.Putki ei tosin ole 2",vaan 48,2 mm "vapaa-ajan" terästä eli hapokasta.Koneen paikalla ollessa,menee alakautta nätisti sijoilleen.Tuo laippa turbon jälkeen on Motonetin hyllystä,vähän reikien muokkausta tosin vaati.20171214_014607.thumb.jpg.418d573c1a0a3c23cb27d52d0050e41f.jpg20171214_014118.thumb.jpg.110e85de5e31c12212a9dbc9aa70f0d8.jpg1513209295832-1365214610.thumb.jpg.0562a90e076655837fe61a34b34d840b.jpg20171214_014420.thumb.jpg.259e0962836d5be8e51715894d16a8f4.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Peräkoppa paikallaan oikeilla välyksillä,näissä kuvissa näkyy hyvin downpipen muoto.15156046742761510100032.thumb.jpg.9e2d965990ca06653c2c8c794302037b.jpg15173402641971165430999.thumb.jpg.8748f56914c9504e964ddcde0abbd288.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Nyt olis viimeinkin turbo ja downpipe "lopullisesti"paikallaan,jos nyt kestäs seuraavat 5 kesää,lukitukset ei ole nätit,mutta hoitavat hommansa.Turbon ja pakosarjan laipat piti kiinnittää läpipulteilla.Näin hitaasti jos tämä projekti etenee,kevät on pitkällä,ennenkuin tämä vehje liikkuu. ??.Tosin lunta täällä on pirusti,antaa teiden sulaminen aikaa.?.15186385262371165430999.thumb.jpg.2eebd3783766663c2f886862b2f4cd44.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Jep,ei oikein muutakaa vaihto-ehtoa ole.Onhan se vesi valmiiksi kuumaa,mut eiköhän se vähän paremmin jäähdytä.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...