Turbo 69 Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2017 Huomasin tuossa loppu kesällä,että perän sivukopan laakerit on väljät.No,kone pois,ompahan helpompi ja samalla vois turbon vaihtaa pienenpään nyky-aikaseen. Puoli tuntia ruuvausta ja alaleuka pois. koirankoppi 1
Turbo 69 Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2017 Kone hyvin esillä,tunti ruuvausta ja kone lattialla.
cmro85 Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2017 Kannattaa myös poistaa tuo kierreputki tuosta turbon imupuolelta..
Turbo 69 Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2017 Perustele..
minorv8 Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2017 Mitkä noi sun sisemmät vetonivelet ovat ? Löytyykö tommoiset laipat perän kylkeen jostakin valmiina vai onko omaa tuotantoa ? Mites ahdinpolitiikka, teetkö pakosarjan itse vai hyödynnätkö metron sarjaa ?
Turbo 69 Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Nivelet on kotoisin bemarista,laipoista en ole varma.Kone laatikkoineen on hommattu Varkauden kaverilta eli Niilolta. Pakosarja on kans samaa tuotantoa,tuleva turbo käy siihen.
koirankoppi Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Oot sä aika seppä !
minorv8 Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Pitääkin kysäistä Niilolta miten se nuo laipat on värkännyt. Mä katoin että sulla oli kuvassa Metron pakosarja ? Mikä ahdin on tulossa ?
Turbo 69 Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Garret T28(vesijäähdytys).
minorv8 Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Mä aloin taas suunnitella ahtimen vaihtoa, vastahan se tuli reilu 10 vee sitten teetettyä konetta varten. Eipä vain ole itsestään asentunut paikalleen... T28:n laippa on pienempi kuin T3:ssa, tuleeko sulle kokonaan uusi pakosarja vai joku adapterilevy ?
Turbo 69 Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Niilon tekemä pakosarja(tuli koneen mukana)Siinä on sopiva laippa.Laitan kuvat illemmalla. Ahtimen mukana tuli myös ite tehty satsi,mut on aika karun näkönen. Minkäs ahtimen meinaat ite laittaa?
minorv8 Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Mun ahdin on Mitsun pikkuinen TF035 jota on ollut mm. Ivecon 2,8 Turbodieselissä. Teetin sen aikoinaan Kuopion suunnalla (Professional Motor). Speksattu 1,3 koneelle ja reilu 1 barin paineille. Värkkäsin sille pakosarjan ja yritin jopa kerran sovittaa sitä paikoilleen. Jostain kohtaa joku otti koppaan kiinni (en enää muista mikä joten homma jäi silloin vaiheeseen). Eikä se pakosarja sovi ihan heittämällä Metron imusarjan kanssa joten sovittamista löytyy silläkin suunnalla.
Turbo 69 Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Tässä nämä pakosarja vaihto-ehdot.(alla)Vasen istuu paremmin,painekello pilaa hyvän tilan,vaati suunnittelua.On se vaan pirun iso,tuo T3.(Ylä kuva ).Pirun vaikeeta yrittää sommitella kuvia ja tekstiä,näillä taidoilla).
Turbo 69 Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2017 Unohdin mainita,miulla on näitä turbo koneita kaks,teenkin uuden sovelluksen toiseen.Kevät tulee taas kuitenkin liian nopeasti,jos kone on vielä kesken.?.Ja voi toista käyttää mittailuun.?.
Turbo 69 Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2017 Jätän turbo homman osien puutteessa hautumaan.Samalla vaihdan uuden hammastangon,jätin piru vie sillo 2 vuotta sitten vanhan ehjän.Siinä on nopeampi ohjaus 2,5 kierrosta,mut pirun jäykkä normi käytössä.Vaimo ei tykänny.On hyvä kovaa ajettaessa.Uudessahan on melkein 3 kiekkaa.Tään verran kun kelkkaa pudottaa,niin hyvin mahtuu vaihtamaan.
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2017 Nonnii,olis uus hammastanko paikallaan.
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2017 Jotenkin tääkin edistyy,öljynkierto ja vesikierto putket mallattu.Myös paine putki turbolta tehty.Down pipe aloitettu,nyt vaatis koneen sovituksen paikalleen,että pääsee jatkamaan.
club75 Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2017 Sopiiko esim pajeron välijäähy pellin alle? Sehän on semmoinen vaakamalli...
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2017 Ei tietoa,miulla on tuohon mittatilauksena teetetty AMW:llä.Mahtuu pellin alle.Ollu pari kesää jo käytössä. ranne 1
Turbo 69 Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2017 Laturin kiinnikkeet ja alavesiputken linjaus vaiheessa.
Turbo 69 Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2017 Edistystä!Laturin kiinnikkeet tehty ja alavesi putki mallattu.Täytyy myöntää,että tämmönen tekniikan rakentelu on mukavampaa,kuin peltien muokkaus.Puhumattakaan ruoste korjauksista.
johnny Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2017 vähän on hätäisennäköinen.. mut ehkä se siitä :P
Turbo 69 Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2017 Projeti pikkuisen eteenpäin,kone paikalleen sovitusta varten.Ei ole paljon enempää turbolle tilaa,tosin T3:lla kone oli sentin edempänä,vetarit ei tykänny.Painekelloa ei voi laittaa alkuperäiseen paikkaan.Onko ehdotuksia?Itse meinasin laittaa pikku hylsysarjan taipuisan varren tuohon jatkeeksi,sais siirrettyä väljempään paikkaan.
Turbo 69 Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2017 Kone menee muuten helposti paikalleen.Ilman pellin irtiottoa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään