Jump to content

Mini- 66:n turbo päivitys


Recommended Posts

Kirjoitettu

Huomasin tuossa loppu kesällä,että perän sivukopan laakerit on väljät.No,kone pois,ompahan helpompi ja samalla vois turbon vaihtaa pienenpään nyky-aikaseen.

Puoli tuntia ruuvausta ja alaleuka pois.20171004_164442.thumb.jpg.712f3d794dbb1356ad8cd2f2b8e1bad6.jpg20171004_164451.thumb.jpg.e52744dc73638a5787c3b52d408790e1.jpg

Kirjoitettu

20171004_164524.thumb.jpg.f7fcc23a8fdbf41434f623638b6d36de.jpgKone hyvin esillä,tunti ruuvausta ja kone lattialla.

20171005_175913.thumb.jpg.b01afb522b844ec885ad877f2515675c.jpg20171005_175904.thumb.jpg.7ce9cebaa8cb1912778e07f5a9bc964a.jpg20171005_180047.thumb.jpg.459f7457cc3f63c68ff9916393491d46.jpg

Kirjoitettu

Perustele..

Kirjoitettu

Mitkä noi sun sisemmät vetonivelet ovat ? Löytyykö tommoiset laipat perän kylkeen  jostakin valmiina vai onko omaa tuotantoa ?

Mites ahdinpolitiikka, teetkö pakosarjan itse vai hyödynnätkö metron sarjaa ?

Kirjoitettu

Nivelet on kotoisin bemarista,laipoista en ole varma.Kone laatikkoineen on hommattu Varkauden kaverilta eli Niilolta.

Pakosarja on kans samaa tuotantoa,tuleva turbo käy siihen.

Kirjoitettu

Garret T28(vesijäähdytys).

Kirjoitettu

Mä aloin taas suunnitella ahtimen vaihtoa, vastahan se tuli reilu 10 vee sitten teetettyä konetta varten. Eipä vain ole itsestään asentunut paikalleen...

T28:n laippa on pienempi kuin T3:ssa, tuleeko sulle kokonaan uusi pakosarja vai joku adapterilevy ?

Kirjoitettu

Niilon tekemä pakosarja(tuli koneen mukana)Siinä on sopiva laippa.Laitan kuvat illemmalla.

Ahtimen mukana tuli myös ite tehty satsi,mut on aika karun näkönen.

Minkäs ahtimen meinaat ite laittaa?

Kirjoitettu

Mun ahdin on Mitsun pikkuinen TF035 jota on ollut mm. Ivecon 2,8 Turbodieselissä. Teetin sen aikoinaan Kuopion suunnalla (Professional Motor). Speksattu 1,3 koneelle ja reilu 1 barin paineille. Värkkäsin sille pakosarjan ja yritin jopa kerran sovittaa sitä paikoilleen. Jostain kohtaa joku otti koppaan kiinni (en enää muista mikä joten homma jäi silloin vaiheeseen). Eikä se pakosarja sovi ihan heittämällä Metron imusarjan kanssa joten sovittamista löytyy silläkin suunnalla.

Kirjoitettu

20171009_180147.thumb.jpg.e52dee862a1dc0681670d76c4dbb1814.jpgTässä nämä pakosarja vaihto-ehdot.(alla)Vasen istuu paremmin,painekello pilaa hyvän tilan,vaati suunnittelua.On se vaan pirun iso,tuo T3.(Ylä kuva ).Pirun vaikeeta yrittää sommitella kuvia ja tekstiä,näillä taidoilla).20171009_162153.thumb.jpg.092a075fbe8a66acba92cca0e766ac69.jpg20171009_175601.thumb.jpg.e4e0b274dfce55e33085d16efa4c65bc.jpg

Kirjoitettu

20171009_185904.thumb.jpg.c003af1db4ff84f567c890caa76ff453.jpgUnohdin mainita,miulla on näitä turbo koneita kaks,teenkin uuden sovelluksen toiseen.Kevät tulee taas kuitenkin liian nopeasti,jos kone on vielä kesken.?.Ja voi toista käyttää mittailuun.?.

Kirjoitettu

Jätän turbo homman osien puutteessa hautumaan.Samalla vaihdan uuden hammastangon,jätin piru vie sillo 2 vuotta sitten vanhan ehjän.Siinä on nopeampi ohjaus 2,5 kierrosta,mut pirun jäykkä normi käytössä.Vaimo ei tykänny.On hyvä kovaa ajettaessa.Uudessahan on melkein 3 kiekkaa.Tään verran kun kelkkaa pudottaa,niin hyvin mahtuu vaihtamaan.20171011_201330.thumb.jpg.237cb33b862280a614fd296bb79188f6.jpg

Kirjoitettu

Nonnii,olis uus hammastanko paikallaan.

20171016_191818.jpg

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

1510854497559-264397978.thumb.jpg.991b30d14e2f0090a4a58c28a0c73233.jpgJotenkin tääkin edistyy,öljynkierto ja vesikierto putket mallattu.Myös paine putki turbolta tehty.Down pipe aloitettu,nyt vaatis koneen sovituksen paikalleen,että pääsee jatkamaan.

Kirjoitettu

20170216_024334.thumb.jpg.588845f20c89fed738840105494edc22.jpgEi tietoa,miulla on tuohon mittatilauksena teetetty AMW:llä.Mahtuu pellin alle.Ollu pari kesää jo käytössä.

Kirjoitettu

Laturin kiinnikkeet ja alavesiputken linjaus vaiheessa.20171121_001201.thumb.jpg.02f8bd01fb3ff5f2119cfd15d499d6fd.jpg

Kirjoitettu

Edistystä!Laturin kiinnikkeet tehty ja alavesi putki mallattu.Täytyy myöntää,että tämmönen tekniikan rakentelu on mukavampaa,kuin peltien muokkaus.Puhumattakaan ruoste korjauksista.20171123_201148.thumb.jpg.e18ff978d357c5398d8f11c8d3d1393e.jpg20171123_201212.thumb.jpg.9ca4e380db64f2346cd199dc98aa9fdc.jpg

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Projeti pikkuisen eteenpäin,kone paikalleen sovitusta varten.Ei ole paljon enempää turbolle  tilaa,tosin T3:lla kone oli sentin edempänä,vetarit ei tykänny.Painekelloa ei voi laittaa alkuperäiseen paikkaan.Onko ehdotuksia?Itse meinasin laittaa  pikku hylsysarjan taipuisan varren tuohon jatkeeksi,sais siirrettyä väljempään paikkaan.20171211_230353.thumb.jpg.82abcd026ff6b3bd3336f736c7deecf8.jpg20171211_230325.thumb.jpg.440e7672e4f62088c2eb784a49d6982b.jpg

Kirjoitettu

Kone menee muuten helposti paikalleen.Ilman pellin irtiottoa.20171211_175608.thumb.jpg.113bc878c7e1fdfaa6f94853260c8c80.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...