4minis Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2017 Näitä juttuja on kyllä ollut esillä aiemminkin mutta taas kysymys. Kuka tietää korjaajaa vanhoille mittareille. Ostin joskus joltain rompetorilta muutamalla rahalla vanhan Speedwellin kierroslukumittarin (sama kuin Smiths) ja laitoin sen vasta nyt testiin. Pulssi kulkee kyllä läpi ja kone käy mutta nopealla tyhjäkäynnillä näyttö on yli5000 kierrosta. Mittari on sen arvoinen,että siihen voisi jotain rahallista panosta laitta jos löytyisi osaaja. t. jp
inno75 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2017 Joo olisi mukava tietää kans, koska mullakin on Speedwellin kiekkamittari. Sais huollettua sen .TS
minorv8 Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2017 Palanto Tampereella jos vielä osaamista löytyy. Toinen vaihtoehto on vaihtaa modernista mittarista sisukset.
koirankoppi Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2017 Palannolla Tampereella ainakin oli kaikki laitteet näiden mittarien kunnostukseen/kalibrointiin. Itse olen reilun 30 vuoden aikana korjauttanut siellä useita Smithsin kiekka, nopeus ja kapillaarilämpömittareita. Ongelma vaan on se, että hommat hoiti aina vanha mittarimestari Palanto, joka teki niitä hommia puoliksi harrastuksena eläkepäivillään. Hänen mittarinsa tuli täyteen jo muutamia vuosia sitten ja pelkäänpä että tietotaito/kiinnostus näihin vanhoihin taisi lopahtaa sen myötä.... Minulla jäi vanhan mestarin pöydälle 1 Smithsin kiekkamittari, jonka nuorempi polvi lupasi hoitaa kuntoon. Sitä päivää ei kuitenkaan koskaan tullut. Hain mittarini pois. Nyt en ole muutamaan vuoteen päivittänyt tietojani heidän tominnastaa. Kapillaarilämpömittareita kyllä ainakin täyttävät
minorv8 Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2017 Noihan ei sitten pelitä kunnolla kärjettömän sytkän kanssa... Tossa linkki jossa sisuskalut on päivitetty: http://www.tscusa.org/tech/4_RVI_to_RVC_Tach_Conversion_PhilipMillward_StagNews_2016_Q3_Summer.pdf Linkki firmaan löytyy artikkelista. Juutuupissa on esimerkkejä muutostyöstä.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään