Jump to content

mittarikorjaajia

4minis

Recommended Posts

Kirjoitettu

Näitä juttuja on kyllä ollut esillä aiemminkin mutta taas kysymys. Kuka tietää korjaajaa vanhoille

mittareille. Ostin joskus joltain rompetorilta muutamalla rahalla vanhan Speedwellin

kierroslukumittarin (sama kuin Smiths) ja laitoin sen vasta nyt testiin. Pulssi kulkee

kyllä läpi ja kone käy mutta nopealla tyhjäkäynnillä näyttö on yli5000 kierrosta.

Mittari on sen arvoinen,että siihen voisi jotain rahallista panosta laitta jos löytyisi

osaaja. t. jp

Kirjoitettu

Palannolla Tampereella ainakin oli kaikki laitteet näiden mittarien kunnostukseen/kalibrointiin.

Itse olen reilun 30 vuoden aikana korjauttanut siellä useita Smithsin kiekka, nopeus ja kapillaarilämpömittareita.

Ongelma vaan on se, että hommat hoiti aina vanha mittarimestari Palanto, joka teki niitä hommia puoliksi harrastuksena eläkepäivillään.

Hänen mittarinsa tuli täyteen jo muutamia vuosia sitten ja pelkäänpä että tietotaito/kiinnostus näihin vanhoihin taisi lopahtaa sen myötä....

Minulla jäi vanhan mestarin pöydälle 1 Smithsin kiekkamittari, jonka nuorempi polvi lupasi hoitaa kuntoon.

Sitä päivää ei kuitenkaan koskaan tullut. Hain mittarini pois.

Nyt en ole muutamaan vuoteen päivittänyt tietojani heidän tominnastaa. Kapillaarilämpömittareita kyllä ainakin täyttävät

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...