Ministi-rouva Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2017 Kertokaapa kokeneemmat, mistä saa parhaiten ja nopeiten varaosia Mini Countrymaniin? Olimme jotenkin ajatelleet, että vuosia ulkomailta osia harvinaiseen Amerikan autoon tilattuamme voisimme siirtyä kotimaan tarjonnan puoleen, mutta ensimmäisen vian ilmaannuttua menikin sormi suuhun, kun vaikuttaa että varaosia saakin Suomesta vähän nihkeästi ja varsinkin kalliisti.Entä huolto, jos sille ilmenee tarvetta? Pääsääntöisesti on ollut ajatus korjata itse. Asumme Kokkolassa, jossa liikkuu paljon Minejä.
Juge Kirjoitettu 18. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 18. Heinäkuuta, 2017 Noi marmoritiskien hinnat on välillä aika suolaiset - mutta joskus ne yllättää positiivisesti edullisella hinnallaan. Ja jos vain lähistöllä on bmw-Minien virallisen huoltoliikkeen haarakonttori, osien toimitus (ainakin Käyttöauton osalta) onnistuu Vaasasta muihin Käyttöauton toimipisteisiin, ainakin Seinäjoen toimipisteelle. Autohaus Langer Saksasta on yksi paikka mistä saat tilattua osia näihin bmw-Mineihin mutta Langerin sivuilla pitää hallita vähän Saksan kieltä koska ko. sivuja ei Englanninkielellä ole. Google translatoriin en luottaisi - ainakaan 100%sti... Ja osan tilaaminen ja maksaminen tapahtuu old-school -menetelmällä: tilauksesta tulee sähköpostiisi lasku joka pitää maksaa ennenkun osa lähtee sulle tulemaan. Osan tilaukseen ja sen kotiin tulemiseen menee yleensä noin viikko: samassa ajassa tulee saarivaltakunnasta classic-Miniin osat kotiovelle tuotuna. Lohen.co.uk:sta on jotkut tilanneet osia, ite en ole sieltä vielä mitään tilannut. Perus-huollot saa tehtyä itse, jos vain työkalut pysyvät käsissä. Bmw-Minien yksi hyvä puoli on ettei sen pohjamuovin kanssa tarvitse takkuilla kun moottoriöljyjä vaihtaa, öljyroppu on siinä sopivasti hollilla. Automaatti-vaihteisessa Countrymanissa joutuu vähän työstämään öljynsuodattimen kanssa, tila on aika ahdas.
holkki Kirjoitettu 18. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 18. Heinäkuuta, 2017 Komppaan Jugea, Autohaus Langerista pystyy tilaamaan vaikka koko auton varaosina,toimii hieman kankeasti,todella maksu ensin,sitten lähtee osat.Olen tilannut lähes kaikki kulutus-ja huolto-osat Langerilta,orggiskamaa,laatu taattu.Myös Lohenia olen käyttänyt,tilannut lähinnä viri-osia,mutta muitakin löytyy,luotettava on ollut ja "tietoa"löytyy,kilpatalli ja asennus toimintaa samasta yrityksestä,hyvin on vastattu mun maileihin.Tietty myös paikalliset varaosaliikkeet,ainakin Kouvolassa,toimittaa Minin varaosia tilauksesta.Tänä keväänä tein huomion,jotta paikallinen Delta-bavaria(BMW) ei suostu tilaamaan/myymään Minin osia,ei kuulemma ole lisenssiä.Tietty Miniin käyvät Bmw osat löytyy sieltä....
Igor Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2017 Kiitoksia tuosta Langer-vinkistä. 7 päivää meni tilauksesta osien saapumiseen, ja tuli halvemmaksi kuin KL-varosat. Ja huomattavasti halvemmaksi kuin marmoritiski. Viriosia olen Lohenin lisäksi tilannut 1320:sta (http://www.1320.co.uk/) ja Orranjelta (https://orranje.co.uk/). Orranjen kanssa on aina mukava asioida, mutta postikulut Suomeen on välillä aika poskettomat.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään