koirankoppi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2017 Sulla on tuossa sinänsä hienossa Minissä kyllä sekaisin niin paljon uudempaa/vanhempaa tekniikkaa ja hieman kyseenalaisen näköistä omatekosta, että ohjeitten kaukoanti on kyllä haasteellista. Ei ainakaan jos yrittää neuvoa miten alunperin pitäisi olla. Lämppärikin ilmeisesti ottaa ilmansa ihan korin sisältä vaan? No se on kesäautossa pikkujuttu. Melkoinen "omantien kulkija" on autosi rakentanut..Ei ainakaan ole käyttänyt korjaamokirjaa apuna ;) Josta voi päätellä, että ihan hyödyllinen sekin voi olla joissakin asioissa. Eihän ne omat sovellukset mitenkään pahasta ole, mutta silloin täytyy tietää mitä tekee Mitä levyjarruihin tulee, niin Miniin myytävät sarjat käy ymmärtääkseni kaikkien vetareitten kanssa. Ja jos 7,5":set jarrut, niin sopii kaikkien vanteitten kanssa, mitä Miniin tarkoitettu ja pyöriin muuten mahtuu.
sir samurai Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2017 Mie vaihdoin omaan projektiini rumpujen tilalle levyt, juurikin tuolla minitronin paketilla, siinä oli kaikki tarvittava korvaamaan rumpujarrupaketti. Sisemmät nivelet on mulla myös kumiristikko nivelet. Omat 10" peltivanteet ei mahtuneet paikalleen, olisi osunut satulaan. Niiden tarkempaa alkuperää en osaa sanoa, mutta ostaessa ne siinä oli :)
koirankoppi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2017 On tosiaan olemassa sellaisia peltivanteita, jotka eivät sovi jarrusatulan kanssa. Cooper ässissä oli vanteet eri offsetillä, mutta alkuperäiset Dunlopin valmistamat peltivanteet on sopineet kaikki, myös ihan perusMinien. Kaikki erikoisvanteet on kyllä tehty sopiviksi levyjarruille. On vanteen rakenteesta kiinni, joitain vanhoja peltivanteita oli kasattu niittaamalla, ne ei ainakaan sovi
Mini76 Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2017 Tämä setti tilattu: http://www.minispares.com/product/Classic/C-AJJ4028MS.aspx Auton 40 vuoden historiaan mahtuu varmasti monenlaista rakentelijaa, ei tosiaan helpota tilannetta. Hissukseen korjataan löytyviä epäkohtia. Päivitellään tilannetta kunhan osat saapuvat. Mini1380 1
Turbo 69 Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2017 Noilla ainakin etujarrut korjaantuu.Tuo kytkimen iso säätömutteri saa noin ollakin,sillä vivun ja kopan välisellä säätöpultilla on enemmän merkitystä.
koirankoppi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2017 Nuo Ässän etupään roippeethan levittää raideväliä ja niitten kanssa kuuluisi taakse Ässän levittävät tai sitten minifinn alumiinirummut (saako niitä vielä?). Ässän rumpuja kyllä ainakin saa
Mini76 Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2017 Etunavat irrotettu. https://drive.google.com/drive/folders/0B0NmkG5erocDdVZZTEt2UWtreXc Pallot irtosivat hyvin tällä : http://www.motonet.fi/fi/tuote/804023/Ulosvetaja-raidetangon-paallepallonivelelle Vetonivelet lähtivät vetoakseleista irti napakalla vasaran kopautuksella. 2 henkilön työ: Henkilö 1 pitää työntää kaikin voimin vetoakselia vaihdelaatikkoa päin ja pitää koko paketin suorassa. Henkilö 2 naputtaa kevyesti vasaralla nivelen irti vetoakselilta. Irtosi yllättävän nätisti. Voi olla että kerrankin oli tuuria mukana. Suojakumit olivat ehjät, ja nivelissä ei tuntunut klappia. Jotenkin hölmöä ettei jarruletkussa ollut pyörivää liitintä, piti pyörittää koko napaa saadakseen jarruletkut irti. Uudet levyjarruosat saapuvat viikon kuluttua. Maailman forumeita selatessa: Kuinka välttämätön tämä työkalu on? https://www.minispares.com/product/Classic/Accessories/Tools/TOOL21.aspx Tollasen sorvaa kaffepaussilla, mutta onko oikeasti tarvetta? Tästä tuntuu olevan kahta mielipidettä. Onko jotain vinkkejä mitä tulisi ottaa huomioon uutta settiä kasatessa ja asennettaessa? Tämä siis tulloillaan: http://www.minispares.com/product/Classic/Brakes/Front/Calipers/C-AJJ4028MS.aspx?
Mini76 Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2017 DHL paketti vihdoinkin kotona: https://drive.google.com/open?id=0B0NmkG5erocDcXQwSE90YWRCOFE Kerrankin näyttää sopivan "heittämällä" paikalleen: https://drive.google.com/open?id=0B0NmkG5erocDN2Vtb3FvNG5mUjA Auton mukana tulleet vanteet sopivat myös uusien etujarrujen kanssa. Pyörän kiinnitysmutterit alkavat olla elämänsä ehtoopuolella, 4 kpl puutuu kokonaan! Mistä saan "heti" 16 kpl 3/8 renkaiden kiinnitysmutterit peltivanteille? Turku/lähialue? Vetonivelen suojakumin ulompi kiinnityspanta on TODELLA lähellä jarrusatulaa, kiristyksen jälkeen varasalla lyttyyn ja toivotaan parasta. Huomenna toinen puoli etupäästä kasaan ja koeajolle. Samassa lähetyksessä tuli myös takajarruille uudet säätöruuvit ja palat: http://www.minispares.com/product/Classic/Brakes/Shoes/Shoes/17H7620.aspx?040602&ReturnUrl=/search/classic/17H7620.aspx|Back%20to%20search Jarrupääsylinterin kääntö 180 astetta, levy pääsylinterin alle? etu/taka spilt ym muihin putkituksiin palataan myöhemmin. https://www.minispares.com/product/Classic/Accessories/Tools/TOOL21.aspx Näitä prikkoja nyt sorvattu 2 kpl. Saa lainata jos tarvetta ilmenee!
Turbo 69 Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2017 Tulikos sulle uudet letkut eteen,nuo rumpujarrujen letkut ei käy.
inno75 Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2017 Mulla on ainakin peltivanteen muttereita, jos ei lähempää löydy. Jokioisilla (~~~80km) Turusta. 0505711 445 Timo.
Mini76 Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2017 Jarrusetti asennettu paikalleen, hienosti meni MUTTA... JARRUT: Tuntuu sama ongelma vaivaavan kuin rumpujarrujenkin kanssa. Eli muutama polkaisu ja jarrut jäävät makaamaan kiinni, ei jaksa pyörittää rengasta käsin. Oikea puoli "ilmautui" hyvin, mutta vasemmasta ilmausnipasta ei tule nestettä millään? Jarruletku irti satulasta, ja nestettä tulee letkusta joka polkaisulla. Jarruletku kiinni satulassa, ilmausruuvi auki, käsin painaa mäntää sisäänpäin, nestettä tulee ilmausnipasta. Pääsynterin säiliössä koko ajan riittävästi jarrunestettä. En oikein usko että uudessa satulassa voisi olla vikaa. Aiemmin oli juttua että "piirit ovat ristissä", aiheuttaako tämä ongelman. Jarruneste ei siis pääse palautumaan säiliöön, siksi jäävät jumiin? Autolla ei vielä ajettu metriäkään, vain käsin pyöritetty etupäätä pukkien päällä. Takapää ilmassa, jarrupolkimen painaminen vaikuttaa molempiin takajarruihin,eli uskoisin takapään olevan ok. "Tulikos sulle uudet letkut eteen,nuo rumpujarrujen letkut ei käy. " - Vielä rumpujarrujen letkut paikallaan. Tilaan oikeat letkut kunhan saan ensin jarrut toimimaan. NAVAN MUTTERIN KIRISTYS Kaikki osat kasattu, vedetty prikalla 250 Nm, prikka pois ja kartio tilalle, kiristys 250 Nm ja sokka paikalleen seuraavaan mahdolliseen "kireämpään" paikaan. EI toivoakaan pyörittää käsin, laakerit ns yhtä puuta, ei liiku mihinkään. "Avustava" asentaja tunki navat TÄYTEEEN sinistä rasvaa, tekeekö tämä nyt kiusaa? https://drive.google.com/open?id=0B0NmkG5erocDeHRDem5iQjlodDA Laakerit voideltu paketissa mukana tulleella rasvalla. Kädestä pitäen. mikä kuuluu mihinkin? Onko pääsylinterin käännöllä 180 astetta vaikutusta? Entäs "levy" pääsylinterin alle? Venttiili https://drive.google.com/open?id=0B0NmkG5erocDMWdmNm1HZ2E4Rk0 Pääsylinteri https://drive.google.com/open?id=0B0NmkG5erocDakZaMkxMN0cxdTg Mikä on oikea ratkaisu tähän autoon: 1. http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/index.php?main_page=page&id=63 2. http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/index.php?main_page=page&id=65 3. http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/index.php?main_page=page&id=66 4. http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/index.php?main_page=page&id=67 Vanteet mahtuvat juuri ja juuri pyörimään, hieman rättilaikkaa joutunee antamaan vanteen sisäpuolelle ja / tai jarrusatulaan. Muutamasta kohdasta kuuluu krohinaa, ja satulaan jää pieni ruostejälki vanteesta. Kesäkuun alussa: "Jarrut kuntoon ja baanalle" heh heh Heinäkuun Auralaakso miitti jäi väliin, toivottavasti elokuussa pääsee paikalle.
Mini1380 Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2017 Laita nyt aluksi se levy sinne sylinterien alle niin saat polkimen tyhjäliikkeen oikeaksi, voit kokeilla asiaa myös "aukaistuilla" korilaatoilla molempien pääsylinterin pulttien kohdilla korin ja sylinterin välissä.
MikaJ Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2017 NAVAN MUTTERIN KIRISTYS Kaikki osat kasattu, vedetty prikalla 250 Nm, prikka pois ja kartio tilalle, kiristys 250 Nm ja sokka paikalleen seuraavaan mahdolliseen "kireämpään" paikaan. EI toivoakaan pyörittää käsin, laakerit ns yhtä puuta, ei liiku mihinkään. Jos sulla on laakerikoolit lyöty varmasti pohjaan asti ja laakerirullien välissä holkki, niin sitten on mitoitus osissa pielessä. Tarvii lisää tavaraa holkin lisäksi, jostain vaan hakemaan shimmilevyä ja tekemään eri paksuisia lisäholkkeja ja kokeilemaan millä ei oo välystä mutta pyörii vielä hyvin. Tossa kuvassa stefan sisällä se holkki kun kuuluu laakereitten väliin, ilman sitä on varmasti juntissa: http://minispares.com/image.axd?type=product&picture=350/GHK1140MS.jpg
SomeWhere Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2017 On tullu vastaan laakeripaketteja missä on väliholkki väärillä mitoilla. Muistaakseni oli liian leveä holkki ja jäi välys vaikka kuinka kiristeli. Onhan se mahollista että ois myös liian kapea holkki pakettiin eksyny mutta jos molemmat vielä samanlaisia niin aika hämärältä kuulostaa. Levyä tai jotain koroketta vain pääsylinterin alle väliaikasesti niin eiköhän ne jarrut rupea palautumaan.
Turbo 69 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2017 Mie oon noita settejä kasannu 4 kpl,aina kiristäny momenttiin suoraan kartion kanssa,mitään ongelmia ei ole ollu.3 settiä oli Sparekselta ja 1 Minitronilta/Sportilta.Parit laakeritkin vaihtanu,eikä mitään ongelmia.
Mini76 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2017 ETUPÄÄN LAAKERIT "Jos sulla on laakerikoolit lyöty varmasti pohjaan asti ja laakerirullien välissä holkki, niin sitten on mitoitus osissa pielessä. Tarvii lisää tavaraa holkin lisäksi, jostain vaan hakemaan shimmilevyä ja tekemään eri paksuisia lisäholkkeja ja kokeilemaan millä ei oo välystä mutta pyörii vielä hyvin. Tossa kuvassa stefan sisällä se holkki kun kuuluu laakereitten väliin, ilman sitä on varmasti juntissa: http://minispares.co...0/GHK1140MS.jpg " Kuvassa oleva holkki laakereiden väliin on paikallansa. Toisen puolen laakerikehät taputeltu tuurnalla paikoilleen. Toisen puolen laakerikehät olivat pakastimessa yön yli, ja tiputettu napaan. Molemmat yhtälailla jumissa. Taidan kerran vielä purkaa navat osiin, ja tarkistaa tilanteen. Voiko liiallisella rasvan käytöllä olla vaikutusta? Varmistan että kehät ovat tosiaan napaa vasten. (Samalla mitaten sopivien shimmiprikkojen halkaisijan) "Mie oon noita settejä kasannu 4 kpl,aina kiristäny momenttiin suoraan kartion kanssa,mitään ongelmia ei ole ollu.3 settiä oli Sparekselta ja 1 Minitronilta/Sportilta.Parit laakeritkin vaihtanu,eikä mitään ongelmia. " Ulkomaiden forumeilla "peloteltiin" asennusprikkojen käyttämättömyyttä, siksi ajattelin ottaa varman päälle ja vetää ensin prikoilla osat paikalleen. Toisen vetolaipan senkkaus ainakin oli epäonnistunut, yksi neljästä senkkauksesta oli epäkesko. Oli pakko jättää uppokantaruuvi pois, muuten olisi jäänyt kantamaan vanteeseen. JARRUT: Paljonko fylliä laitetaan pääsylinterin alle? 0,5. 1, 1,5. 2 mm? Prikka kerrallaan ja kokeillen? Ensiksi siis on saatava navat pyörimään, sen jälkeen palataan etujarruihin. Takarumpuihin on myös uudet säätöruuvit ja kiilapalat, "kuha" laittaa etupään ensiksi kuntoon
MikaJ Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2017 Ei oo mitään väliä rasvan määrällä, siitä tulee sitten omat ongelmat. Puskee stefat irti ajossa jos sitä on laitettu liikaa.
Mini76 Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2017 Tänään huomattua: Rumpujarruille tarkoitetuissa jarruletkuissa on liian pitkä nippa jarrusatulan päässä. Painaa suoraan mäntää ulos. Eli satulassa männät sisällä, jarruletkua kiinnitettäessä, sisempi mäntä tuli ulos noin 3-4mm. Testimielessä tavallisia teräsprikkoja jarruletkun ja satulan väliin, nyt pysyy männät oikeassa kohtaa. Jarrupääsylinterin alle lisätty kierros prikkoja. Ei jää enää jarrut makaamaan kiinni. Levyjarruille tarkoitetut jarruletkut tilattu Minitronilta. Joku täällä jo ehdottikin ettei rumpujarrujen letkut käy levyjarruihin. Luulin että letkun pituus oli ainoa murhe. Pyöränlaakereiden kiristys: Sopivasti kireälle ettei tunnu klappia rengas paikoillaan vaaka- tai pystysuunnassa. Momentti on mitä sattuu, kunhan tuntuu hyvältä. Tuskin aikoinaan minihuolloissa tai korjaamoissakaan on shimmilevyjen kanssa leikitty? Tuleeko tästä ruumiita? Pitkästä aikaa hieman valoa tunnelin päässä.
FD100L Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2017 Jarrupääsylinterin alle lisätty kierros prikkoja. Ei jää enää jarrut makaamaan kiinni. Pyöränlaakereiden kiristys: Sopivasti kireälle ettei tunnu klappia rengas paikoillaan vaaka- tai pystysuunnassa. Momentti on mitä sattuu, kunhan tuntuu hyvältä. Tuskin aikoinaan minihuolloissa tai korjaamoissakaan on shimmilevyjen kanssa leikitty? Ei tu onnistuun, oikea momentti pitää olla. Muuten ongelmia tiedossa. E: Nää ja vastaavat ongelmat on ilmaantunu uustuotanto-osien kanssa ja luultavasti siitäkin, että osia on sekoteltu keskenään. Mitähän se levynpaksuus pääsylinterin alle olisko joku 2mm? Liianpaksukin voi olla huono juttu.
Turbo 69 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2017 Jos ei saa oikeeseen momenttiin,joutuu vähän väliä tiukkaamaan ja kartioprikat kuluu nopeasti. FD100L 1
FD100L Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2017 Jos ei saa oikeeseen momenttiin,joutuu vähän väliä tiukkaamaan ja kartioprikat kuluu nopeasti. Jep ja vetolaipasta saattaa mennä boorit ja matkanteko päättyy sitten siihen!
Mini76 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2017 Ulkomaan forumeita selatessa tuli vastaan: Laakerit, kehät ja väliholkki ovat sovitettu keskenään yhteensopiviksi, ja näitä ei saisi sekoittaa keskenään. Täytyy tunnustaa että paketteja aukaistessa menivät kaikki osat sekaisin.
Turbo 69 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2017 Sehän saattaa syy ollakin,ite laitan ensin toisen,sitten vasta seuraava paketti auki.
Mini76 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2017 0,1mm shimmit lisätty molempiin etunapoihin. 0,3mm oli liikaa jäi klappia Enempää ei tarvinnut kokeilla. Laakeriliikkeestä 32mm sisähalkaisia, 45mm ulkohalkaisia standardikoko. Saksilla ylimääräiset pois ulkokehältä. Laakereihin sopiva ulkomitta on noin 38-39mm. Kiristys momenttiin, ja seuraavaan sopivaan reikään sokka paikalleen. Pyörii kevyesti, ei klappia mihinkään suuntaan. Lyhyen koeajon jälkeen sokat edelleen liikkuvat, eli kartioprikka ja mutteri pitävät kuorman, ei sokka. Vaikuttaa silta että uusien napojen koneistus ei ole osunut aivan kohdalleen, koska molemmilla puolilla sama 0,1mm shimmi teki tehtävänsä. Tarkkaillaan tilannetta kun kilometrejä kertyy enemmän. Ryyppyvaijeri asennettu (puuttui kokonaan) Alustan nippoihin painettu rasvaa. Takajarrut säädetty, se muutaman euron työkalu on ihan oikeasti hyvä ostos... Öljyt ja suodattimet vaihdettu. Samassa pesty ulkopuolelta koneen alakerta/vaihdelaatikko. Helpottaa jatkossa mahdollisten öljyvuotojen alkuperän paikallistamista.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään