KariB Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2017 FHRA järjesti Keimolan moottoriradalla 18.06.1975 kiihdytyskilpailut,huomaa tuloksissa Antti Kytölän aika 1300 rataminillä 15.37 myös Jare Sukavan kova aika kakkosryhmän 850,aika 16.32.Jenkkiautojen voittaja RyhmäS (standard) Kai Svensson Dodge 14.89,ryhmä MS (Modiefied standard) Pekka Leino Dodge 14.98.Matkahan on vartti maili eli 402m,ajosuunta Keimolan pääsuoralla Nesteen kaarta kohti,eli vastapäivään,Keimolan kisat olivat ensimmäiset kiihdytyskisat Suomessa.TV.KB
Mini1380 Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2017 Eiler Sumell ajeli 90-luvulla jotain 13,03 aikoja ja jotenkin muistaisin kuulleeni et ois päässyt karvan alle 13s aikaankin ja tämä siis kilvissä olevalla Minin-koneisella vaparilla :-)
KariB Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2017 Valkeakoskella oli Clubilainen joka veti kovia aikoja tonnisella turbo Minillä,nimeä ei tule nyt mieleen,kuka muistaa.TV.KB
minimake Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2017 Moi. Kun katselee tuota Karin laittamaa lehtileikettä... niin autourheilua seurannut pystyy bongaamaan listalta suht kovia ratakettuja ja kiihdytysukkojakin...
koirankoppi Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2017 Mulla on VM 60 luvun puolvälin nurkilta, missä on Juttu kiihdytyskisasta. Mukana oli Lusenius 1275 ässällä ja Kytölä AABi:lla Mukana jonkun Mustangi ja oli joitain muitakin. Jossain yhteydessä sen julkaisinkin. Lusenius oli ässällä nopein ja muistaakseni ajat ei ihan surkeita olleet. Ja renkaat oli muistaakseni jotain ihan katurenkaita. Täytyypä kaivella. Etusivun otsikkokin oli ÄSSÄ OLI NOPEIN
minorv8 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2017 Oisko Jukka Ragnell tai jotain sinne päin ?
4minis Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2017 Tuossa VM:n jutussa Mustangia ajoi Jouko Valli Turusta. Mukana oli myös Antti Kytölä Cooperilla (Mäkisen)ja jäi selvästi Luseniukselle. Autovalikoima oli aika kattava sen ajan kilpakalustoa pois luettuna VW-talli. T.jp
KariB Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2017 Kyllä oli Jukka Ragnell tonnisen turbo minin kiihdyttäjä,tässä ne pysyy aivosolut kunnossa kun alkaa vähän voimisteleen.Oliskohan autosta mitään tietoa tällä hetkellä ja tietenkin myös Jukasta.TV.KB
koirankoppi Kirjoitettu 22. Kesäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 22. Kesäkuuta, 2017 Nämä kiihdytykset on vuodelta 65
inno75 Kirjoitettu 22. Kesäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 22. Kesäkuuta, 2017 Olin aikoinani Jukka Rangelin Minin ( silloin 1000 cm3 ) kyydissä . Kiihtyvyys ihan älytön ja nopeus tiellä mahdoton. Neula kiersi täyden ympyrän ! Myöhemmin Jukka rakensi 1300 cm3 kiihdytys Minin. Jukan ajat oli 12" 155-165 siviilirenkailla ! Jukka kertoi ajaneensa Saksassa moottoritiellä, kun Mersu yritti ohittaa, luopui jossain 180-190 kohdilla vilkuttaen hätävilkkuja. Jukka ajoi vielä jälkeenpäin Opelilla näitä siviiliauto kiihdytyskisoja.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään