pulla Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2017 Perjantaina sanoi kytkin itsensä irti. Lavalle ja korjaamolle. Vein korjaamolle FTE Slave Cylinder, clutch MINI KN23032.4.1 Korjaamolta tuli viestiä: Osa hommista on saatu tehtyä, öljypohjan tiiviste&öljyt, moniurahihna uusittu*, ja kytkimen työsylinteri. Kytkin ei edelleenkään toimi kunnolla, vaikka sitä on ilmailtu jo useita tunteja. Epäilyksenä on että joko pääsylinteri on viallinen, tai sitten hankkimassasi tarvikeosassa on vikaa. Koitetaan vielä, mutta jos se ei tuosta pian tokene niin vika on kyllä muualla. Viisaampia, olisiko pääsylinteri?*Vaihdettu heinäkuussa 2016, 17% pyörän vaihdon yhteydessä.AIka hyvin hihna kulunut...
holkki Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2017 Aika hyvät ohjeet taisi olla aikaisemmassa kytkimen ilmaus - keskustelussa....oliko vinkki,että työsylinteri kasaan esim.pitkällä letkulemmarilla., ilmaus ja asennus paikalleen..... asiantuntijat oikaiskoon...
Khato Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2017 Perjantaina sanoi kytkin itsensä irti. Lavalle ja korjaamolle. Vein korjaamolle FTE Slave Cylinder, clutch MINI KN23032.4.1 Korjaamolta tuli viestiä: Osa hommista on saatu tehtyä, öljypohjan tiiviste&öljyt, moniurahihna uusittu*, ja kytkimen työsylinteri. Kytkin ei edelleenkään toimi kunnolla, vaikka sitä on ilmailtu jo useita tunteja. Epäilyksenä on että joko pääsylinteri on viallinen, tai sitten hankkimassasi tarvikeosassa on vikaa. Koitetaan vielä, mutta jos se ei tuosta pian tokene niin vika on kyllä muualla. Viisaampia, olisiko pääsylinteri? *Vaihdettu heinäkuussa 2016, 17% pyörän vaihdon yhteydessä. AIka hyvin hihna kulunut... Onko hihna oikean mittainen? Tilaa seuraava osa, niin ei pitäisi hihnan mennä: Gates 6PK1360
Igor Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2017 Kertoiko korjaamo syytä hihnan vaihdolle? Vai eivätkö vaan halunneet laittaa käytettyä takaisin (sehän pitää irrottaa että pääsee vaihtamaan ö-pohjan tiivisteen)? -17% rullan kanssa olen käyttänyt 1368mm hihnaa, kun sellaista siihen suositeltiin. Ja suositeltu vaihtoväli vakiota pienemmän rullan kanssa on vuosi, vaikkei olisikaan kulunut/venynyt. Pakkohan sitä tietenkään ei ole vaihtaa ennen kuin se menee poikki, mutta silloin hajoaa yleensä myös kiristin ja kampuran hihnapyörä. Motonetistä on saanut Gates 6PK1368:n kouraan kun on tämmöistä mennyt ostamaan: http://www.motonet.fi/fi/tuote/306402/Moniurahihna-6x1368mm
Khato Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2017 Oma -17% on mennyt nyt 6 vuotta ja näyttää vieläkin ihan tuoreelta. Voi olla syytä KAVSin pyörässä, kun se tehdään samoilla standardeilla, kun vakio. aka. samat kaltevuudet pyörän urissa jne.
Igor Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2017 6 vuotta samalla hihnalla?
Khato Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2017 e: Kyllä. Tosin autoon on minun 7 vuoden omistusajalla tullut vain 50tkm ja hihna vaihdettiinkin 5 vuotta sitten 76tkm kohdalla, eli 34tkm ajettu hihna nyt. Se hihnan vaihto on sitten seuraavan huollon hommia.
Khato Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2017 Kertoiko korjaamo syytä hihnan vaihdolle? Vai eivätkö vaan halunneet laittaa käytettyä takaisin (sehän pitää irrottaa että pääsee vaihtamaan ö-pohjan tiivisteen)? -17% rullan kanssa olen käyttänyt 1368mm hihnaa, kun sellaista siihen suositeltiin. Ja suositeltu vaihtoväli vakiota pienemmän rullan kanssa on vuosi, vaikkei olisikaan kulunut/venynyt. Pakkohan sitä tietenkään ei ole vaihtaa ennen kuin se menee poikki, mutta silloin hajoaa yleensä myös kiristin ja kampuran hihnapyörä. Motonetistä on saanut Gates 6PK1368:n kouraan kun on tämmöistä mennyt ostamaan: http://www.motonet.fi/fi/tuote/306402/Moniurahihna-6x1368mm Sinulla on muuten väärän kokoinen hihna. Gates 6PK1360 on oikea koko -17% pulleylle. Tuo on liian pitkä. Sama löytyy täältä: http://www.mini2.com/forum/first-generation-mini-tuning/180347-correct-belt-17-reduction-pulley.html e2: http://www.minitorque.com/forum/f24/pulley-belt-size-demystify-6469/ e3: Lohenin edustajan mielipide asiaan: 15% Supercharger Pulley - 6PK1368 17% Supercharger Pulley - 6PK1360 19% Supercharger Pulley - 6PK1353 Standard S - 6PK1390 (Standard BMW is 6PK1388) JCW/GP - 6PK1375 e4: Muistakaa, että nämä koot toimivat vain ilmastoituihin autoihin!
Igor Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2017 Sinulla on muuten väärän kokoinen hihna. Gates 6PK1360 on oikea koko -17% pulleylle. Tuo on liian pitkä. Ai niin, mulla on myös +2% kampuran hihnapyörä ja +5% laturin rulla. Niiden kanssa tuo 1368mm on passeli. Pahoittelut sekaannuksesta. :) Khato 1
pulla Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2017 Hihna oli/on oikean mittainen, olivat vaihtaneet uuden kun vanha oli kulunut. Pitänee varmaan vaihtaa jatkossa sitten vuoden välein. Kytkin toimii ihan ok, kun toinen korjaamo vaihtoi uuden työsylinterin. Ensimmäinen korjaamo hoiti asian ihmeellisesti? Olisiko se oikea sana.___________________________________________________________________Oheinen viesti lähti ensimmäiselle korjaamolle palvelusta:Tilatut työt: Öljypohjan tiivisteen vaihto ja muiden mahdollistenöljyvuotojen tarkastus sekä kytkimen työsylinterin vaihto.Asiakas toimittanut öljypohjan tiivistteen ja moottoriöljyn sekä uudenkytkimen työsylinterin merkkiä FTE.Ölypohjan pintaan kertyy edelleen öljyä. Onko tiiviste asennettuoikein,pultit kiristetty?Kytkin ei toiminut oiken heti autoa haettaessa, ei irroittanutkunnolla,poljin painui lähes pohjaan asti, ei saatu vaihteita päällepihasta haettaessa.Vaihteen siirtomekanismi on nykyään paljon jäykempi kun ennen korjausta.Kiinnitys pultit olivat katkenneet porattu auki, onko nykyiset pultitM8x30 vai 6mm pultteja ?xxx soitti välittömästi xxx, että kytkin ei toimiei tällä voi ajaa normaalisti, ei saatu apuja. Seuraava aika olisi ollut joskus parin viikon päästä.Auto ajettiin viallisella kytkimellä suoraan toiselle korjaamolle, jossatodettiin sama seikka kytkin ei toimi.Korjaamo yritti ilmata kytkintä joka ei lähtenyt toimimaan.Työsylinterin irroitus ja lähempi tarkastelu selvitti syyn. Työsylinterivuosi nesteet pihalle työmännän varren juuresta.Lisäksi työmännän päätylaippasta joka tulee kytkimen vipuun kiinni onlohjennut pala pois.Ihmetyttää myös suuri määrä jarrunestettä 1litra joka on käytettyilmaamisessa.Kytkin saatiin toimimaan vaihtamalla uusi työsylinteri ja ilmaamallajärjestelmä oikein.___________________________________________________________________
pulla Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2017 Palailen asiaan kun saan tietoa lisää.
johnny Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2017 1 litra on kyllä paljon, siinä olisi samalla jarrunesteetki vaihtanu kahteen kertaan. tai jos ei kierrätä nesteitä takaisin säiliölle niin ehkä sit menee litra kaks. tärkeintähän et tuli kuntoon :))
pulla Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2017 Ohessa vielä ensimmäisen korjaamon vasutaus: Öljypohjan tiiviste on asennettu BMW työohjeiden mukaan, ja käytetty momenttiavainta. Muista öljyvuodoista ei ole tietoa, eikä sitä sen koommin edes tutkittu, kun työtilaus oli öljypohjan tiivisteen vaihto. Kytkin on ilmattu myös BMW:n ohjeiden mukaan mäntä sisään puristettuna, ja se ei onnistunut siltikään, joten asiakkaan itse hankkiman osan täytyi olla valmiiksi viallinen, niinkuin sanoin että sitä ilmattiin useita tunteja siinä onnistumatta, ja sen jälkeen kun siihen saatiin tuntoa, laitoimme polkimen ja penkin väliin pönkän useaksi tunniksi jolla poljin pysyy pohjassa. Tämän jälkeen kytkin irroitti normaalisti, ja ajoin sillä itse useamman kilometrin koeajon. Auto seisoi pari päivää korjauksen jälkeen pihalla, ja on ihan järkeenkäypää että viallinen sylinteri on päästänyt nesteet pois järjestelmästä. Molemmat pultit meni tosiaan poikki, ja ne on korvattu 8mm pulteilla ja muttereilla. Suuri määrä jarrunestettä johtuu tietysti siitä usean tunnin ilmaamisesta, olen näitä kyseisiä sylintereitä vaihtanut useamman ja aina niissä on tuskaa jopa alkuperäisosilla jolloin jarrunestettä kuluu. ---------- Korjaamolla sanoiva että pojat on polkeneet tuolla kytkintä monta tuntia. Sanoivat ajaneen pitkänkoeajon, mittariniin mukaan n. 3 km. Ja tästä koko hommasta saa pulittaa ison nipun satasia.
pulla Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2017 Odottelen vielä vastausta työsylinterin valmistjalta. Mistä mahtaa johtua että vaihteita joutuu välillä "runnomaan" paikoilleen? Ennen korjausta menivät sulavasti sekä herkästi koloihin. Toivottavasti ei ole laatikko menossa seuraavaksi.
Igor Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2017 Työsylinterin ilmaus ei sittenkään onnistunut, tai on väärin paikallaan, jolloin kytkin ei irrota kunnolla..?
Khato Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2017 Odottelen vielä vastausta työsylinterin valmistjalta. Mistä mahtaa johtua että vaihteita joutuu välillä "runnomaan" paikoilleen? Ennen korjausta menivät sulavasti sekä herkästi koloihin. Toivottavasti ei ole laatikko menossa seuraavaksi. Itsellä oli kytkimen vaihdon jälkeen pirun jäykän oloinen vaihdelaatikko tovin aikaa kunnes kytkin kului hieman. Nyt laatikko vaihtaa jälleen kerran kuin uutena. En tiedä mistä tämä johtui, mutta ajoa se kaipasi. Tosiaan meinasi olla vaikeaa saada vaiheita paikalleen ja joskus kolmoselta vaihde tippui pois. Vaihdoin siis 1-massapyörään ja valeon kytkimeen.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään