4minis Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2017 No piti tähänkin ikään vielä törmätä moiseen ongelmaan. Vaihdoin alle80tkm ajettuun 850:een kannen,jota oli vähän muotoiltu palotiloista ja otettu 1mm tasosta. Aiemmin alkuperäiseen kanteen ei ollut koskettu eikä mitään ongelmia ollut,eli kansi oli ollut uudesta lähtien lohkon päällä ja pultit alkuperäiset. Kun sain koneen vähän pyörimään ihmettelin kun takapään sylinterien tienoilta kuului supsutusta ja selvästi tuli ilmaa kannen välistä koneen etupuolelle. Momentti oli ohjearvojen mukainen ja kiristys tehty oikeassa järjestyksessä. Kansi pois ja tutkimaan koneistamolle oliko se vetänyt kieroksi. Ei ollut, vaan kansi oli aivan suora tasostaan. Tiiviste oli takareunastaan koko matkalta vähän litteämpi kuin etureunasta ja esim. liekkirenkaat eivät olleet ollenkaan litistyneet. Tiiviste on Minitronin toimittama kupari/massatiiviste joka on reilusti paksumpi kuin alkuperäinen kuparitiiviste. Onko momenttiavain viallinen vai pitäisikö kokeilla massatiivisteellä joita minulla on ollut aiemmin isompien lohkojen kanssa leikkiessä ja hyvin on toimineet. Mysteeriksi jäi koneistamollekin? Kertokaa mikä on vialla ja ennen kaikkea miten se korjataan?! t. jp
FD100L Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2017 Eihän kannenpultit ole noussut lohkosta? No ei luulis kyllä kun ei kovin paljon aikaisemmin kiristelty, mut.. E: Tuntus, että on jotenkin kantanu?
KariB Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2017 Nyt kyllä on alan mies asialla joka on varmaan kyllä osannut ottaa kaikki asiat huomioon,mutta sitä kyllä ihmettelen miksi tarvitsee tiivisteen olla reilusti paksumpi.Kevennän hiukan asiaa vitsillä,kuusikymmenluvulla SISU miehet vaihtoivat kansitiivistettä Leylandin koneeseen hiekkamontulla,innokas asentaja oli nenä lohkossa kiini ja lippalakin lippa jäi kannen väliin,tuumasi haittaako tuo ja kaivoi puukon perstaskusta ja katkaisi hatun irti,lieneekö sekin ollut liian paksu.TV.KB
4minis Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2017 No nyt Kari! Ei sen tiivisteen pidä olla paksumpi. Yritin vain kertoa,että se oli kiristyksenkin jälkeen lähes litistymätön varsinkin etupuolelta eli lyhempien pulttien puolelta toisin kuin vanha tiiviste joka oli selvästi litistynyt kaikkialta. Rupesin itsekin muistelemaan,että aivankuin yksi pultin pää olisi ollut enemmän näkyvissä mutterin yläpuolella mutta piti käydä mittaamassa. Kierre oli n.5mm kannen pinnan alapuolella.Olin kuitenkin ehtinyt kiertää yhden pinnapultin ylös ennen kantamisepäilyä. Jos se olisi kantanut olisi kierteen ehkä pitänyt melkein näkyä lohkosta. Sen kierteen alaosassa oli kuitenkin jotain erilaista kuin muissa .t.jp.
Kimi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2017 Laita momentiavain kiinni ruuvipenkkin, jos varsi on 50cm pitkä aseta se 50nm. Laita kansi tai 10kg varren päälle niin pitää naksahtaa. Laita vaikka 70nm alkuun ja löystä 5nm kerralla kunnes naksahtaa, silloin tiedät missä on 50nm sun momentissa. /kimi
minimake Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2017 Moi. Vastaavaa tapahtunut kerran... Laitoin kanssa 850 orkkis kannen tilalle plaanatun ja kävi niin että kävi ihan hyvin mutta nesteet vuosi etureunastaan ulos... Purun jälkeen selvisi että kansi oli kiilloitettu plaanauksen jälkeen ja oli liian sileä... liiman kanssa rupesi pitämään. T: Make
4minis Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2017 Kiitos vinkeistä! Avain on kunnossa. Koneistamolla kertoivat Datsunin alumiinikannesta,jossa oli myös pito-ongelma. Oli pitänyt lasikuulapuhaltaa vähän karheammaksi, sitten toimi. Vanhat kannet ja uudet tiivisteet ei kai oikein sovi aina yhteen. Laitan nyt kuitenkin massatiivisteen ja ehkäpä vähän kevyesti karhennan? terv jp
FD100L Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2017 Kiitos vinkeistä! Avain on kunnossa. Koneistamolla kertoivat Datsunin alumiinikannesta,jossa oli myös pito-ongelma. Oli pitänyt lasikuulapuhaltaa vähän karheammaksi, sitten toimi. Vanhat kannet ja uudet tiivisteet ei kai oikein sovi aina yhteen. Laitan nyt kuitenkin massatiivisteen ja ehkäpä vähän kevyesti karhennan? terv jp Siinä mitään puhalluksia.. mirkelikankaalla karheeks vaan! Te nuoret ootte vaan niin hienoja, että joka osasta pitää nähdä peilikuvansa ja lopputulos on sitten huonompi! :) Eipä noita valurautakansia ole juuri plaanailtu, paitsi jos on oikeen isompi lastu pitäny ottaa pois. hartsa112 1
Kimi Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 2017 Juu, puhalla ja hinkkaa. Sillä tavalla se tiiviste varmaan litistyykin oikealla tavalla. Nosta vielä tunkilla vähän perää ylöspäin, auttaa ihan yhtä paljon???? Ei sillä ole mitään väliä kuinka sileä tai karhea tuo on, ei se siitä kiristy eri tavalla. Kunhan pinta ei ole peilikiiltävä se on riittävän karhea. Puhaltamalla et saa millään riittävää karheutta siihen. Tee kuten FD100L ehdottaa, 400:lla hiot kevyesti ja palikkana joku paksu metallilevy, esim 10x100x100 alu tai teräslevy. Hio joko lohko tai kansi, en kuitenkaan usko että on pinnat on liian sileät. Kuvassa on oikea kiristysjärjestys ens alkuun. Mittaa tiivisteen paksuus, pitää olla 0.85 -0.95 välillä. Kuullostaa enempi siltä että ensin olet kiristänyt takapultit ja sitten etummaiset ja tästä syystä kenossa taaksepäin. Lisäksi jos pakosarja vedetty väkisin paikoilleen ennen kannen kiristystä niin se voi vetää kannen vinoon. Keski etupultista spiraalina ulospäin on oikea kiristysjärjestys.
4minis Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2017 Kiitos vaan ystävällisistä ohjeista. Kannattaa kuitenkin omaksua lukemansa. En ole ollut mitään puhaltamassa vaan se oli koneistamon kertomus. Ajattelin vaan kuten kehoititte vähän pyyhkäistä pintaa paperilla. Kiristin kyllä ihan tuossa järjestyksessä eikä pakosarja ollut kiinni.Kansi on kyllä aika kiiltävä. Hauskaa kevättä vaan kaikille! Terv. Juha P (67v) ZepeteuZ and FD100L 2
Kimi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2017 Moi, Irrota pinnapultit. Varmista ettei sieltä ole kierteitä lähtenyt nousemaan, jotka kannattaa kantta. /kimi FD100L 1
koirankoppi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2017 Joskus taas oli omassa ässän kannessa plaanattu niin karkealla jäljellä, että oli ihan pieniä kaarevia "uria" leveyssuunnassa. Kupari tiivisteellä ei pitänyt, tihkui nestettä monesta kohtaa Isolla tasohiomakivellä hieman käsin hieraisin ja laitoin massa tiivisteen, sen jälkeen oli ok.
4minis Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2017 No niin! Hieman hiaisin kantta paperilla ja laitoin massatiivisteen. Toimii. Epäilen, että kuparitiivisteen vesireikien ympärillä olevat renkaat jättivät tiivisteen ikäänkuin ilmaan. Ne eivät olleet litistyneet juuri ollenkaan kun taas vanhassa pois otetussa kuparitiivisteessä ne olivat litistyneet. Kaikkea uutta sitä oppii joka päivä. t.jp Mini1380 1
FD100L Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 8. Toukokuuta, 2017 Sitten kun hinkkaa sen kannen niin kantsii hierasta se lohkon taso myös. Siittä on sekin hyöty, että näkee heti jos on joku paikka koholla. Ja jos käyttää hiomakivee niin ei kuivana. Itte oon käyttäny ihan lamppuöljyä kuten sylinterien hoonauksessakin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään