Ministeri97 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2017 Hei kaikille! Olin totaalisesti hukannut tunnarit tänne foorumille joten tein uudet. ;-) Pakon sanelemaa taukoa vietetty minitouhuista muutama kesä kun katsastusmies hakkasi minin pohjan reikiä täyteen. Nyt kun sain vihdoin sovittua ajan peltipajalle auton käyttöönotto ei sujunut kovin mallikkaasti. Probleemia oli mm konepellin avausvaijerin katkeaminen, jarrujen olemattomuus etc pientä mutta varsinainen odottamaton ongelma tuli kytkimestä. Painoin kytkintä ja se tuntui erittäin jäykältä. Annoin vähän lisää runtua sille ja se meni kuin menikin pohjaan. Ja poljin ikäänkuin jäi sinne ja muuttui tunnottomaksi. ???? Osaako joku heti sanoa missä järjestyksessä alkaa hommaa perkaamaan ja hajoitinko polkiessa mitä?! Ps. Auto -97 mpi mini
minorv8 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2017 Poljin, pääsylimteri, työsylinteri. Jos ne pn kunnossa niin sitten pitää alkaa ihmettelemään kytkinkopan sisälle. Painelaakerin akselitappi ja vivustot voi olla jumissa. Siinä muutama hyvä vaihtoehto...
MikaJ Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2017 Varmaan sen verran korroosiota kytkinkaavelissa ja painelaakerin tumpissa että jäi jumiin. Nopee korjaus on koittaa vääntää/naputtaa se kytkimen käyttötappi kaavelista ulospäin ja laittaa Rostoffia samalla. Sitten vaan nitkutusta niin kauan kunnes toimii taas ja jotain voitelevampaa liukastetta väliin. Tulee jäämään jumiin tulevaisuudessakin jos on pidempi seisotus, mutta toimii viikottaisessakin käytössä ihan täydellisesti. Korjaus vaatii kytkinkaavelin irroittamista ja kunnon putsauksen/rasvauksen. Tuo kohta missä on nuo isot mutterit: http://www.7ent.net/pdf/images/tech_ezclutch_3.jpg Vertossa on vissiin sen verran tiukennettu toleransseja että noin käy vanhemmiten kun auto seisoo kauemmin, ei itselle ainakaan koskaa ole käynyt vastaavaa pre-vertossa, mutta verton kanssa kyllä SPi:ssä tuli tuo ongelma kun se ostettiin ja seisoi pari kuukautta.
Ministeri97 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2017 Pääsin vihdoin hommaa tarkemmin tutkimaan niin tosiaan kytkin on jämähtänyt polkimen alas runttauksella irti-asentoon. Sain rostofilla ja kangella vääntämällä sen taas liikkeelle, mutta nyt tuosta mutterin päästä näkee että kytkintä painettaessa jää edelleen välystä mutterin taakse ja kytkinpoljin kolahtaa pohjaan eikä riitä irrottamaan kytkintä. Pitänee tutkia hajoitinko sylniterin tms...
MikaJ Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2017 Mulla ainakin kaveri sai kytkinpolkimen runnottua kieroksi, sitä joutui suoristaa että sai kytkimen liikkeen takaisin riittäväksi. Ministeri97 1
Ministeri97 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2017 Kiitokset hyvistä vinkeistä! Se voi hyvinkin olla että poljin meni kieroon! Jäi polkimen ja hydrauliikan tsekkaus syksymmälle kun konehuone täyttyi lumesta. :-D Krana vatten!
Ministeri97 Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2017 MikaJ sen tiesi. Se kytkinpoljinhan oli aivan propelina. ;D
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään