club75 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2017 Onko foorumilla joku vaihtanut bmw:n kannen miniin?
Turbo 69 Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Vuoren Vesa Hämeenlinnasta on tehnyt moisen,sitä en tiedä,onko täällä. Vesa tosin sanoi,että ei tekis uudestaan, tuli kalliita hevosia.
minorv8 Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Mulla on ollut 16V kansi jo reilu kymmenen vuotta projektina. Aloin keräämään ja värkkäämään siihen osia mutta muutama muu projekti on ajanut edelle. Nykyään saa suht edullisia muutossarjoja suoraan kaupasta joten välttämättä ei tommoinen tee-se-itse turaaminen enää kannata. Tommoista 16V projektia on vähän sääli toteuttaa kaasarilla joten käytännössä vaatis sitten ruiskua ja kustannukset sen kun kasvaa... Vaan ei tuo Minin koneen laittaminen muutenkaan ole enää ihan halpaa.
club75 Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Joo ei se halvin vaihtoehto ole. Keräys on mullakin työnalla. Alakerta on tosin jo koneistamolla ja muutama muukin osa menossa jonoon. Valmiit kitit on aika arvokkaita ja mielessä onkin se että vois kysellä asiaan jo perehtyneiltä vaihtoehtoisista osista joita vois käyttää esim. hihnapyörät nokille ja kampuralle, onko olemassa valmista "kaavaa" mäntien jyrsimiseen vai olisko jostakin suoraan käypäset männät minin kiertokangille (bemarin männät on kooltaan lähellä mutta silti niin kaukana, sekin kyllä selviää kun saan moottorin purettua) kaikkea muuta tämänsuuntaista kysymystä on ilmassa. Läppärungot ym ruiskuosat on hommattu, sytkää ja bensaa ohjaamaan joko megasquirt tai microsquirt. Puutelista on vielä pitkä mutta homma on nytkäytetty kuiten liikkeelle. Voitko turbo69 kysästä saako Vesalle soitella ja kysellä aiheesta?
Turbo 69 Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Ai niin,siitä oli jo aiemmin puhetta,juttua kyseisestä projektista löytyy Clubin lehdestä,lehden numeroa en muista.Pitää etsiä.Vai muistaako joku muu?Vuoren Veskun yhteystietoja miulla ei ole,mut Vesalla on dynopaja Hämeenlinnassa.
Mini1380 Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Niitähän saa ihan valmiita mäntiä ko.käyttöön, ihan joka asiassa ei kannata lähteä säveltämään sekun tuppaa yleensä loppupeleissä tulemaan kalliimmaksi.
Turbo 69 Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Veskulla on kaikki ruiskusysteemitkin ja silti koneesta ei kuulemma irronnut kuin 114hp.Eli Minin omilla palikoillakin irtoo enemmän.
club75 Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2017 saahan niitä valmiitakin jos haluaa maksaa, koko myllyn saa £10 000 ja ehkä halvemmallakin, valintoja kaikki
minorv8 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2017 Mun eka ajatus oli käyttää jotain Ohc Fordin (?) hihnapyörää mutta sorvauksen jälkeenkin ne oli sikapainavat. Seuraavat versiot oli jotkut Toyotan (?). Ne on vakiona kevyemmät kuin noi kevennetyt. Osanumerokin pitäisi löytyä. Mulla on Omegan mäntäsetti 16V pakettiin, voin ottaa niistä sulle mallia jos haluat teettää poterot. Ei ne kauheita maksaneet kun ne MED:ltä ostin. Teho on aika linjassa jos aattelee mitä K1100 prätkässä oli tehoa. Kyllä kansia ja nokkia ronkimalla enemmänkin irtoaa. Eikä ehkä kantsi tuijottaa pelkkään tehoon, saahan siinä sitten läpihengittävän systeemin, kanava/sylinteri jne jne. Mutta onhan siinä omat murheensa ennen kuin kaikki toimii.
club75 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2017 Jos viitsit niin laita tietoa tulemaan. Oliko minin nokka-akseli myös joku Toyotan pyörä? Onko nokkien adaptereista mielipidettä?
minorv8 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2017 Oon nyt taas vaihteeksi Saksassa mutta laitan viikonloppuna tietoa. Adapterit tarvii, tarkoitus oli sorvata ne tangosta kun ei oikein mitään valmistakaan vaihtoehtoa ollut. Minin nokka-akselille sama hihnapyörä kuin BMW:n nokille.
club75 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2017 Hieno homma!
minorv8 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2017 Moro, osat löytyi mutta numeroita ei. 2 hihnapyörää vielä jopa paketissa. Itse asiassa olin tehnyt jo adapterin Minin nokka-akselillekin. Otin muutaman kuvan, voin laittaa tulemaan jos pistät osoitetta.
club75 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2017 laitoin viestiä
minorv8 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2017 https://www.mcff.net/forum/topic/4584-k1n-kansi-aa-koneeseen/page-1 Täältähän sitä höpinää löytyi eli hihnapyörät on Toyota 4A koneesta. Mun vanha nimimerkki oli 970S. Tais tulla joku ylipääsemätön häikkä salasanan kanssa niin piti tehdä uuai identiteetti...
club75 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2017 Onko kampiakselin hihnapyöräkin toyotasta? Laita vain kuvia ja tietoa sähöpostilla. Nokkien adaptereista olis kiva saada myös tietoa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään