Jump to content

Spi (A+?) välipyörä ongelma


Recommended Posts

Kirjoitettu

Noniin! Nyt on vihdoin saatu vauhtipyörä ministä irti (rälläkällä), ei mennyt kuin 6,5 vuotta rikkoontumisesta. Eli vihdoin saatu myös kone ja laatikko irti toisistaan. Vikakin ilmiantoi itsensä aika pian. Välipyörän laakerit oli melko monessa osassa ja rikat/shimmit päässyt myös pyörimään ja syömään itselleen lisä tilaa.

 

Kysymys kuuluukin että vieläkö tuolla kotelolla, mihin se välipyörä on siis laakeroitu, tekee yhtään mitään vai pitäisikö etsiä uutta? Välipyörä akseleineen menee ainakin uusiksi.

post-469-0-71019400-1492278822_thumb.jpg

post-469-0-23999500-1492278837_thumb.jpg

post-469-0-75865700-1492278848_thumb.jpg

post-469-0-85415400-1492278888_thumb.jpg

Kirjoitettu

Haluatko tehdä rempan kerran vai kaksi ?

 

Jos olis omasta koneesta kyse niin etsisin uuden kaavelin. Hyvällä tuurilla pystyt käyttämään tuon nykyisen kaltatun, huonolla tuurilla ssat tehdä rempan hetken päästä uudelleen.

Kirjoitettu

Ohan tuo"vähän"kulahtanu.Minulta löytys ylimääräinen A+:n välipyörä ja kaaveli,vm:-86 Turbo Metrosta.Olis muistaakseni uusi laakerikin koteloon.

Kirjoitettu

Eikös Turbo Metrossa ole isommat laakerit ja isompi akseli välipyörässä? ja vielä molemmilla puolilla eli tarvitsee myös Turbo Metron laatikon(kuoret)? Vai muistanko ihan omiani.

Kirjoitettu

Turbo Metrossa on 4 mm ulkomitaltaan isompi tuloakselin rullalaakeri (ADU6033)  kaavelissa. Muut tavarat on samat.  Nyt vain epäilyttää tuo vaihdelaatikon  kunto..

Kirjoitettu

Eihän tuo edes näytä pahalta.

Uudet laaakerit sisään ja laitat välyksen kohalleen. Kuvista ei näy kuinka paljon on syönyt pintoja.

 

Jostain uusi välipyörä ja se on siinä.

 

Joutaa taas seisomaan 6v jonkun tallissa

 

/kimi

Kirjoitettu

Löytyisikö joltain tuohon sopivaa välipyörää ja harkitaan sitä kaaveliakin. Ohessa kuvat akselin ja laakerin mitasta.

 

Saa soitella jos löytyy

Jari, 040 9624206

post-469-0-50323500-1492328651_thumb.jpg

post-469-0-43182000-1492328669_thumb.jpg

Kirjoitettu

Rattaat on erillaiset. Lisäksi a:n välipyörän akselin halkaisija on ohuempi.

Plussan laatikkoon voi laittaa a:n rattaat kunhan vaihtaa välipyörän laakereiksi sellaisen jossa supistusholkki.

Jos vaihtaa välikopan niin pitää myös laatikon päätylaakeri ja laakerin ulkokehä kopasta vaihtaa.

 

Hanki nyt ensin se väälipyörä ja mittaa välys. Tasotat tuon alumiinipinnan hiekkkapaperilla. Ei toi näytä pahalta. Jos välys jää alle 0,25 niin on ok. Minisparesilta löytyy paksumpia välipyörän shimmejä joilla voi kaventaa välystä jopa 0.4 mm asti (2 * 0.2mm).

 

Mittaa välipyörän leveys. Laita välipyörän ja shimmin väliin ohut vaharinkula ja kiristä paketti kasaan. Pura ja mittaa paksuus, kympän vähempi tarviit laakerishimmejä.

/kimi

 

P.s. sullahan näyttää olevan lohko pois laatikosta joten voit mitata välyksen rakotulkilla. Shimmit ei ole varmaan ohentuneet yhtään, joten voit käyttää vanhaa mittauksessa.

Kirjoitettu

Miten pitkä "mato"tuli öljypropun mukana?

Putsaa laatikko huolella,kannattas osittain jopa purkaa,siellä on varmasti tavaraa.Kattosin jopa kampi-akselin laakerien kunnon.Laitoin yv:n.

Kirjoitettu

Jos näyttää että suomessa on huonot markkinat osien suhteen, niin ihan varteen otettava pulju on englannissa http://www.guess-works.com/Shop/Parts/?type=used

Ainakin itselle tuli hyvät osat ja melkoisen nopealla toimituksellakin. Sivuilla oli mainittu muistaakseni että tarkastavat kaikki osat mitä purkava, eli ohan surkeita käytettyjä ei pitäisi olla. Toki linkki kaikille muillekin jotka ei ole tietoisia, ja laatikon osia kaipailevat, itse suosittelen!

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...