työkalupakki Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2017 Moi, Suunnittelen irrotettavaa vetokoukkua vm. 2012 D All4 Countrymaniin. Olen aikaisemmin asentanut koukun Skoda Roomsteriin, jossa sähköjen kytkeminen oli melko helppoa "Plug in" touhua, kun pistokkeet vaan löytyivät tavaratilan verhoilujen alta. Olen kuullut että Countrymanissa koukun sähköjen asennus ei olisi niin yksinkertaista. Onko kellään kokemusta asiasta ?
toteemipaalu Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2017 Juuri asennutin moisen läheisessä huoltoliikkeessä vastaavaan autoon. Halvin tarjous uudella irroitettavalla koukulla asennettuna, oli noin 1500e. Naapurissa lupasivat tehdä asennuksen 400 eurolla ja irroitettava koukku palkkeineen löytyi paikallisesta autopurkaamosta 250 eurolla. Piuhoja yritin tutkia romuttamolla, mutta jonnekin sinne verhoilujen sisään katosivat. Sanoivat huoltoliikkeessä, että jos olisivat etukäteen tienneet kuinka paljon työtä piuhojen vetämisessä olisi ollut, eivät olisi luvanneet tehdä sitä tuolla hintaa. Ilmeisesti olivat joutuneet purkamaan verhoilut / kylkimuovit tms. eteen asti. Vähän siinä toivossa oltiin, että jostain peräpäästä olisi löytynyt pistoke, mutta näin ei ollut. Vetokoukun palkissa on pistoke, mutta piuhasarja piti tilata erikseen, koska tämä oli purkuosa ja piuhat jäi purkuauton uumeniin.
next Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2017 Tietääkseni akulta asti pitää virtapiuhat vetää kaikissa 2011 tai uudemmissa johtuen alumiinisista virtajohdoista. Koskee myöskin vilkkujen yms ohjausta jotka pitää tuoda konehuoneelta. Uutena pitäisi ruksata koukku optio kun autoa tilataan jotta olisi plug play. Tämä siis toyotan avensiksen kanssa tuli eteen. Koukun asennus olisi ollut kaikkiaan ~1250€ juuri noista syistä.
Pullis Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2017 Mulla on 2012 Countrymanissä tehdasasenteinen koukku ja siinä on vasemmalla takaluukun verhoilun takana boxi johon koukku on kytketty. Siitä boxista sitten lähteekin melko iso nippu eteenpäin johtoja eli sen boxin puuttuessa varmasti asentaminen maksaa. Toinen homma mikä asentamisen lisäksi on auton uudelleen ohjelmointi sille koukulle. Koukun pistokkeen ollessa virralinen kytkeytyy peruutustutka pois, ESP:n ohjelma muuttuu sellaiseksi että se osaa huomioida kärryn mahdollisen "vemputksen yms.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään