Jump to content

Jarrutestauskatkaisia?


tttk1

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli Mini 1000,vm-89..Kojelaudasta löytyy moinen nappi.Käyttötarkoitus?

Toinen kyssäri viisaammille..

Vaihdekepin alaosan lootassa on etupäässä joku kytkin,siitä menee virta oheiseen pieneen pumppuun?

Ei siis pakkivalon kytkin.

Käyttötarkoitus?

post-8000-0-99534100-1490541944_thumb.jpg

post-8000-0-21163100-1490541963_thumb.jpg

Kirjoitettu

Katkaisija 2-piirijarrullisissa Mineissä joissa piirien välinen painemittaus. Jos toinen piiri pettää niin tossa katkaisijassa palaa merkkivalo. Katkaisija on keinukytkimellä ja sitä painamalla voi tsekata että merkkivalo on ehjä (=paina niin valo syttyy)

 

http://www.minimania.com/catPage/9-57/9/57/1/Power-Unit-Electrics-non-injection

 

Anti run on valve-German market when no servo-pre1989; sen enempää en sielunelämästä tiedä kun en ole moiseen törmännyt. Mutta ei siis pumppu vaan solenoidiventtili.

Kirjoitettu

Eli nyt tuo jarrutestaus valo siis palaa siinä katkaisijassa..

Mistähän kohdasta tuo mittaa sitä paine-eroa?

Eli jostain olisi löydettävä joku anturi?

Tuo solenoidi on kyllä mysteeri,ei ollut mullakaan nuo putkenlähdöt kytkettynä mihinkään,mutta vaihdekepiltä siihen meni kyllä sähköt.

Kirjoitettu

Tulisikohan maadoitus polttimolle tässä mallissa jarrunestesäiliön korkista. Tuossa alla kuvaa. Elikkä liian vähän nestettä säiliössä tai koho irti tai jotain.

 

 

post-700-0-20926900-1490793504_thumb.jpg

Kirjoitettu

Pöyhin vähän kytkentäkaavioita ja uudemmiisa mineissä on juurikin nestepinnan merkkivalo niin kuin Imperial veikkasi.

 

Tuohon toiseen mysteeriin löytyi tämmöinen selitys:

 

Transmission controlled spark advance

 

Description

 

The transmission controlled spark advance system comprises a solenoid operated valve located in the vacuum signal line between the inlet manifold and distributor vacuum advance capsule and an inhibitor switch mounted behind the gear change remote housing.  The solenoid is controlled by the inhibitor switch which is operated by the gear selector and limits the operation to the 4th gear only.

 

With the solenoid NOT energised the vacuum line to the advance capsule is vented to atmosphere and the manifold tapping sealed. When the solenoid energised by selection of 4th gear vacuum is applied to the advance capsule. 

 

Eli systeemi plokkaa jakajan alipainesäätimelle menevän alipainesignaalin pienillä vaihteilla ja antaa lisäennakkoa vain 4-vaihteella.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...