minizz Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2006 Eli onko joku tehnyt/toteuttanut minin koneeseen? En oo paljoa nähnyt edes kuvia mahdollisista virityksistä eli kaikki linkitkin olis tarpeen.
MikaJ Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2006 Onhan noita, melkein helpoin/paras tapa on laittaa sen alavesiletkun "kulman kohdalle" (koska melkein kaikki ne tekevät 90asteen kulman). Sitten vain tulppaa vesipumpun akselin reijän, ja luonnollisesti myös vesipumpun ohikierron jos ei ole jo tehty.
Nik0 Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2006 Lisävesipumppuna olen nähnyt muutamassa kilpa-minissä Mersun/VW:n kiertovesipumppuja joka jätetään kilpailun jälkeen kierrättämään vettä pitääkseen jälkilämmöt kurissa. Mutta en tiedä millainen pumppu riittää korvaamaan orkkis vesipumpun. Jos tietäisi missä autossa olisi esim tämmönen siemenssin pumppu
minizz Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2006 Lisävesipumppuna olen nähnyt muutamassa kilpa-minissä Mersun/VW:n kiertovesipumppuja joka jätetään kilpailun jälkeen kierrättämään vettä pitääkseen jälkilämmöt kurissa. Mutta en tiedä millainen pumppu riittää korvaamaan orkkis vesipumpun. Jos tietäisi missä autossa olisi esim tämmönen siemenssin pumppu Juurikin tuota jälkilämmön nousun takia tota virittelenkin. Ainakin noissa ahdetuissa tuppaa käymään pirun kuumana sammuttamisen jälkeen vaikka ajeliskin lopun rauhassa. Tosiaan oli ideana että toi vakio pumppu jäis paikalleen ja lisäpumppuna olis toi sähköinen mikä pyörittelis muutaman minuutin sammuttamisen jälkeen. Tietty voihan ton korvata kokonaan sähkösellä jos jostain vaan tarpeeks tehokas löytyy..Boschilla näkyy olevan myös jotain kiertovesipumppuja, tuskin kuitenkaan tarpeeksi tehokkata ainoaksi.
minorv8 Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2006 Mulla ei ole ollut omassa ahdetussa minkäänlaisia (jälki)lämpöongelmia yli 50 000 km:n aikana, tosin mulla on syyläri keulassa sähköflektillä.
minizz Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Marraskuuta, 2006 Mulla ei ole ollut omassa ahdetussa minkäänlaisia (jälki)lämpöongelmia yli 50 000 km:n aikana, tosin mulla on syyläri keulassa sähköflektillä. Noissa molemmissa mitä nyt ihmetellyt niin samaa vikaa..Eli lämmöt tahtoo nousta tappiin vähän reippaammasta ajosta sammuttamisen jälkeen. Molemmissa tosin vakiopaikalla syylarit ja sähköflekteillä. Tarvii varmaan ensi kesäksi sovittaa isompi syylari keulille jos olis vaikutusta..Epäilen kuitenkin kun normiajossa ei ole mitään ongelmia tuonkaan kanssa.
MikaJ Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2006 Sähköisen vesipumpun lisääminen rinnakkaiseksi järjestelmään on vähän hankalempaa, periaatteessa luulisin että toimii aika hyvin kun pistää sen sisäveden kierron rinnalle. Eipä mitään älyttömän isoa pumppua vaadi vaikka sillä kierrättäisi tosiaan kaikki auton vedet, mutta onhan se jonkin verran aina epävarmempi kuin alkuperäinen mekaaninen ratkaisu. Kuulostaa että auton jälkijäähdytystä on laiminlyöty pahasti jos lämmöt nousee sammutuksen jälkeen, jälkivesikierto auttaa moottorille mutta ei ahtimelle mikäli sen keskiö ei ole vesijäähdytetty. Rajun ajon jälkeen 5min joutokäyntiä on ihan minimi, omassa käyttökulkineessa vielä 5minuutin kohdalla pimeessä pakosarja/ahdin hohkaa tumman punaisena, ei tulisi mieleenkään sammutella alta 10minuutin. Käyntilämpimällä koneella 0-270km/h, kaksi minuuttia jäähdytystä ennen kuvaamista...
tailke Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2006 Jouduin paneutumaan sähköisen vesipumpun lisäämiseen/mekaanisen poistamiseen jokin aika sitten ja linkit jäi talteen: http://www.meziere.com/index.php http://www.racerpartswholesale.com/elecpump.htm http://www.laneautomotive.com/newproducts.php http://www.csr-performance.com/Merchant ... y_Code=WP1 viimeisestä linkistä löytyy aika mielenkiintoisa billet-pumppuja terv tk
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään