Saku Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Raportoi Jaa Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Mitä osaatte sanoa tällaisesta vehkeestä? Mini 2D COOPER hatchback 1.6RC31/247. E-F-R series R50 S. Type code RC 31. Osaatteko kertoa kannattaako tällaisesta pysyä erossa? Vuosimalli 06, ajettu 140 tuh. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2017 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2017 Vaikea sanoa näkemättä. Kuitenkin yli 10 vuotias auto. Ikävin tyyppivika taitaa olla etualatukivarsien puslat, mutta jos kulkee suoraan vetelemättä, niin lienevät kunnossa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Saku Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2017 Kiitos. Lähinnä kyselen kuuluuko siihen sarjaan Minejä jossa on paljon tyyppivikoja. Ensimmäistä Miniä hankkimassa tyttärelle ensiautoksi. Tuollainen etualatukivarsien puslat ei kuulosta pahalta jos ovat vaihdettavissa ilman koko tukivarren vaihtoa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
next Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2017 Raportoi Jaa Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2017 Itse vaihtaisin vaikka pelkät alatukivarret kun tietää kuinka kettumainen kyseinen operaatio minissä on. Omassani olivat sen verran kovaa vanhat kiinni että meni ulosvetäjä poikki puolessa välissä ensimmäistä irroittaessa. Vedin sitten painetaltalla loput pois... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2017 Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2017 Joo, ne puslat voi olla kettumaiset vaihtaa. Apurunkoa pitää hieman tiputtaa, ja voivat tosiaan olla aika piukassa. Samalla kannattaa vaihtaa etuvakaajan puslat, kun ovat samojen pulttien takana. Mutta noilla metreillä vois melkein olettaa, että tukivarsien puslat on vähintään kertaalleen jo vaihdettu. Syylärin puhaltimen etuvastus hajoaa näistä tämän ikäisistä (06 ja vanhemmat) lähes kaikista jossain vaiheessa. Ei ole iso ongelma näin talvella, mutta kesällä ilmastointia käytettäessä mekkala on melkoinen kun se puhallin huutaa vähän väliä täysillä. Ja koneen lämmöt tietty seilaa enemmän. Ohjaustehostimen sähköisen pumpun hajoaminen on myös jonkinasteinen tyyppivika. Jenkeissä pumpulla on edelleen jatkettu takuu voimassa, mutta ei toki täällä. Alkaa yleensä vinkumaan ennen hajoamista. Omassa vinkuminen loppui ainakin toistaiseksi tehostimen öljyt vaihtamalla (ajettu nyt 195tkm). Vanhemmissa Coopereissa (01-04) oli tyyppivikana vaihteiston porsiminen, mutta 05-06 ei ole sitä ongelmaa. Prince-moottori jakoketjuongelmineen tuli vasta 2007 korimalliin R56. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Taky Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2017 Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2017 Ohjaustehostimen sähköisen pumpun hajoaminen on myös jonkinasteinen tyyppivika. Vanhemmissa Coopereissa (01-04) oli tyyppivikana vaihteiston porsiminen, mutta 05-06 ei ole sitä ongelmaa. Saako pumppu irrallisen vai meneekö koko ohjauspaketti uusiksi? Mikä vaiheiston porsimisen aiheuttaa - rakennevika? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
next Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2017 Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2017 Laatikossa heikkoa on perä itsessään. Mulla on 04 vuotinen r52 korinen cabrio josta porsi laatikko lukemilla 132tkm. Ääntä on hiukan pitänyt jo 65tkm asti mutta nyt alko suuntaa vaihtaessa pamahtamaan aina kun vetoa tuli. Vaihdoin ehjän uudemman mallisen ja purin vanhan niin perän planeetta rattaat olivat pinnoiltaan hajonneet. Sanoisin että materiaalivika yhdistettynä laakereiden pienuuteen jolloin itse perä antaa periksi ja rikkoo myös sen itse pävälityksenkin. Siinäkin oli jo kulumaan. Itse laatikossa ei ollut vikaa. Näissä cooper s malleissa ja tietääkseni kaikissa joissa 6 vaihdetta on taas liian vähän öljylle tilaa perän toisella puolella. Korjautetuissa laatikoissa on koneistettu hiukan lisää koteloon tilaa joka auttaa. Tämä jälkimmäinen ei liittynyt kyllä alkuperäiseen kyssäriin.... Ohjausvaihde on sähköinen ja koko paska menee uusiksi jos se porsii. Purkaamosta saa kolmella sataa ehjää. Omani fiksasin lennossa kun ei ollut vielä tiiviste pettänyt ja öljyt päässeet moottoriin. next 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään