MrJJ Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Moro Aloitan tuollaisen projektin jossa puristukset poissa eli pakopuolen venttiileissä / nokka-akselissa jotain taikka vain kannentiiviste sökö. Jokatapauksessa iso purkaminen kyseessä. Onko vinkkejä mitä 1.6 128kw 2007 / 130tkm ajettuun kannattaa samalla uusia kun kuitenkin availee. Jakoketjusarja oli satasen luokkaa eli sen varmaan laitan. Muuten korjaussarjassa on tiivisteet ja kannenpultit ja käsittääkseni suuttimien o-renkaat. Janne
next Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Remmin kaikki ulkopuoliset o-rengas tiivisteet ja öljyt vaihdat siihen samalla. Ai joo vai oliks toi turbolla jo? Sitten turbon öljynpaluu putken tarkistus/vaihto jos sitä ei ole jo korjattu tehtaan toimesta. Kampiakselin stefan vaihtaisin samalla kun se kuitenkin kohta vuotaa.
MrJJ Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Remmin kaikki ulkopuoliset o-rengas tiivisteet ja öljyt vaihdat siihen samalla. Ai joo vai oliks toi turbolla jo? Sitten turbon öljynpaluu putken tarkistus/vaihto jos sitä ei ole jo korjattu tehtaan toimesta. Kampiakselin stefan vaihtaisin samalla kun se kuitenkin kohta vuotaa. Okei, Hyvä pointti kampiakselin stefa. On juu turbolla, mistäs sen erottaa onko öljyputki alkup. vai päivitetty. Auto ei ole siis ollut minulla ennen vauriota.
skithund Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Päivitetyssä versiossa öljyputken ympärille on kierretty lämpöä hylkivä eriste. Tästä folioon käärimisestä oli "takaisinkutsu"/kampanja joitain vuosia sitten. Itse öljyputkea ei vaihdettu, ainoastaan eristettiin. Pelican partsin asennusohjeesta näkee miltä öljyputki näyttää alkuperäisenä ja eristettynä http://www.pelicanparts.com/techarticles/MINI_R56/135-EXHAUST-Turbocharger_Oil_Feed_Heat_Shied_Install/135-EXHAUST-Turbocharger_Oil_Feed_Heat_Shied_Install.htm
Mini1380 Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Mitä kaikkea jakoketjusarja sisälsi? Ketju, laahaimet ja kiristin kun ainakin kannattaa vaihtaa.
MrJJ Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Joo ja rattaat http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-MINI-R56-R57-R58-R59-07-1-6-COOPER-WORKS-174-184-211bhp-TIMING-CHAIN-KIT-/301648577819?hash=item463ba8051b:g:KaIAAOSwpDdVaZsR Sarjan laatua ja hankintapaikkaa voi toki miettiä vielä mutta sisältö lienee ok. TIivistesarja http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-MINI-COOPER-S-WORKS-R56-R57-R58-1-6-HEAD-GASKET-SET-HEAD-BOLTS-07-on-/301443766758?hash=item462f72d9e6:g:DjAAAOSwwpdW6Vac Se Se on jännä et aina kun ei ole laatukamaa niin pitää kuitenkin kirjoittaa quality parts ;) Tai sit on pienen katteen myyntiä. Tarvittavat työkalutkin maksaa paljon enemmän kuin osat.
holkki Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Onko auton huoltohistoria tiedossa?ja puristusvuoto varmana pakopuolella? Onko koskaan tehty imukanavien puhdistusta? Jos ei, mahdollinen karstapaska voi kiusata imupuolen venttiilipinnoissa.Jos päädyt kannen irroitukseen,hommaat nokkien lukitustyökalut.Tässä kohdin olet varmaan suunnitellut remontin kokoluokan? Jos tarkoitus on samalla puuttua tod.näköiseen?öljyn kulutukseen itse hankkisin koneen "rebuilt kitin" esim.Lohen.uk myy eritasoisia sarjoja.Öljypohja pois,veivit ja männät tarkastukseen,renkaat ja kk laakerit uusiksi,tietty hieman hoonia sylinterin seinämille...sylinterin kansi huoltoon,tarkasta ohjurit,hio venttiilien pinnat,ohjurinkumit uusiksi.Samassa yhteydessä myös lämmönvaihtimen tiivistekumit vaihtoon ja jos vanhan- mallinen ,jäätyvä imussrja,tilaa maahantuojalta uudenmallinen(n.40€).Ja jos tarkoitus "piristää",esim.ohjelmointi, suosittelen valitsemaan kannentiivisteeksi "JCW"-mallin paksumman,joka alentaa hieman puristuksia,helpottaa koneen arkea....Omassani hieman vähemmillä kilsoilla vaihdeltu myös termostaattikotelo,lämpötila-anturi,"tank air valve ja vacuum convertor,viimeksi mainitut sijaitsevat siellä imusarjan alla... Tässä hieman,jotain varmana jäi....
MrJJ Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Okei siinähän sitä olikin ! Ei ole tiedossa historiaa muuta kuin määräaikaishuollot tehty ja 100tkm jälkeen vain öljyvaihto pari kertaa ei merkkihuollossa. Onko noin että saa tehdä koneremontin jo 125tkm ? Siis männänrenkaat ja laakerit ? Samaa kyllä käy paremmassakin piireissa, Pirkkamersun 1.8TFSI tekee samaa... Mitä on lämmönvaihtimen kumit ? Ei ole tarkoitus viritellä kunhan sais pelaamaan nätisti, ja syöhän se miestä rotan lailla jos sitten ton urakan jälkeen syö öljyä ylenmäärin. Oli aiemmin R56 1.6dsl ja se vasta keksintö on, se on niinikään ranskalaisten mylly, öljyhärmä tukkii imukanavan pumpulle ja laukee koko vehje ihan tyystiin öljynpuutteeseen. Tää setti näyttäs kyllä asialliselle, mutta eihän voi pitkästi toistatonnia laittaa osiin ennemmin nakkaa tuoreemman koneen ja päästelee kunnes se on samassa pisteessä. Mutta jos samat osat sais järkevämmin, männänrenkaat ja liukulaakerit nyt linee peruskamaa. Onko muuten tiedossa missä Pökötissä tai Citikassa on identtinen mylly ? Tie pystyssä jos koittaa Miniin etsiä mutta patonkimaan Ebay vois olla kova sana mutta täytyy eka tietää yhteensopivat myllyt. https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine Applications: 2006–present Peugeot 207 CC/GT 2007–present Peugeot 308 2011–present Peugeot 508 2008–present Citroën C4 2013–present Citroën C4 Sedan - the car assembled in Russia, Kaluga 2009–present Citroën DS3 2010–present Citroën DS4 2012–present Citroën DS5 2011–present Peugeot 408 Sport 2012–present Peugeot 208 https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osat/Citroen/CITROEN-C4-I/2005_2010/Moottori/Moottori-Bensiini/Kaikki/ID-5087544/ Nää on vaan kaikki 80kw mitä löysin, liekkö sitten väliä.
holkki Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Aihe on "lähellä sydäntä",alkoi tuo vuotava lämmönvaihdin harmittamaan niin paljon,että laitoin keulan " full service modeen"..... Kuvat pikkuisen viksallaan,sorry!
skithund Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osat/Citroen/CITROEN-C4-I/2005_2010/Moottori/Moottori-Bensiini/Kaikki/ID-5087544/ Nää on vaan kaikki 80kw mitä löysin, liekkö sitten väliä. Liian vanha C4. Vasta 2008 eteenpäin on sama kone (EP6 ja EP6DT) kuin R56:ssa.
holkki Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Joo,kyllä niitä osia löytyy Ebaysta ,kun viittii kaivella... Kun luet hieman näitä kotimaan ja esim. NAMin foorumeista juttuja ,kyllä aika äkkiä käy selväksi nää N14 moottoreiden murheet,ja tuo öljyn kulutus on yksi niistä "ominaisuuksista...Ja jos tosiaan nostat tuon kannen irti aika helppo on alakautta avata kanget ja nostaa männät yläkautta pois . näet samalla niiden kunnon,ne kun tuppaa murtumaan tapin yläpuolelta,männänrengas uran kohdalta ::) ...Porukat on Englannissa ja Valloissa foorumi jutuissa tehneet noita "low budget"-koneremppoja,nostamatta konetta pois,tais olla tubessakin yksi pätkä...mutta mutta ,kukin tavallaan! Mutta oli tuota ed.mainittua öljynkulutusta ja pikkuisen "muutoksia" setissä,niin päädyin hieman laajempaan tarkasteluun. Ja mulle tuli tänään tuo nokan lukitus työkalusetti,joutaa lainaan kun olen tuon oman myllyn niputtanut ,laita vaikka privaa jos tarvetta...
MrJJ Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2017 Juu ei olekaan juurikaan moottoreita tarjolla eli näitä tosiaan laukeaa aika laila. Tässä yksi harvoja, mutta 2000+ rahti tekee aika paljon remppaa jo nykyiseen. https://www.bildelsbasen.se/?index=default&link=item&searchmode=6&pc1=120&sml=1&pc[0]=120101100&query=EP6&post_id=33311724
MrJJ Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2017 Tälläiset työkalut, harmi vaan että yli 300€ hintaa... Ketjunkiristimen säätöön tarkka momenttiruuvari: http://www.xxl-automotive.de/Spezialwerkzeug/Drehmoment-Werkzeug/Drehmomentschrauber-0-4-2-NM-1-4-Antrieb::163027.html Ajoitussarja: http://www.xxl-automotive.de/Spezialwerkzeug/Motorsteuerung/BMW-Mini/Einstellwerkzeug-Satz-fuer-BMW-Mini-13-tlg-::282.html Kampiakselin työkalut ketjunasennuksessa: http://www.xxl-automotive.de/Spezialwerkzeug/Motorsteuerung/Peugeot-Citroen/Motor-Ausgleichswelle-Werkzeug-BMW-Citroen-Peugeot::953.html
holkki Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2017 Kelasin tuota aloitus viestiäsi,puristusvuodosta....saisko varmenettua pyörittämällä venttiilit kiinni ja tulpanreijästä paineilmaa sylinteriin.jos pihisee pakoputkesta, pakovenat vuotaa,jos imussrjasta imuvenat ja jos paisarissa porisee,kannentiiviste vuotaa...vois toimia,ei oo tullut testattua...
MrJJ Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Helmikuuta, 2017 Ihan jees ton vois testata.
MrJJ Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2017 Hei olikos teillä kokemusta tuosta Stefan vaihdosta kamipiakselin päähän, vaatiko se oikeasti nuo merkkityökalut 3kpl sarja maksaa 155eur. Vai saiko pois ja ennenkaikkea paikalleen jollain muulla ?
holkki Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2017 No, ainakin takapään stefa menee helposti,kun tilaa orggiksen,mukana tulee muovinen asennusrengas.Sopivan kokoisella putkella hieman koputellen....varmaan etupää toimii samalla tavalla.
MRo Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2019 Tulikohan tämä projekti kuntoon ? Meidän MCS R56 sama vika....alkoi pätkimään kesken ajon. Meno hyytyi, kävi vajailla pytyillä ja tuloksena korjaamon mukaan vuotava kakkospytyn pakovena. Selvittivät juurikin paineella ja pyörittelemällä venttilejä kiinni. No selviää varmasti viimeistään, kun saa kannen aikanaan ylös... Ei oireillut aiemmin muutoin, kun ajoittaisilla nykimisillä ja mustan pölläyttelyillä, josta täällä juttua aiemminkin. Imukanavat putsattu pari kymmpiä sitten.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään