VilleJD Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2017 Perheeseen tuli viime viikolla johtotähtien maasta johtotähden rinnalle vaimolle kauppakassiksi Mini Cooper S A -06 lähes kaikilla saatavilla olevilla kilkkeillä (metallihohto musta, tummennetut klasit, panoraama, lämpörecarot, navi jne jne.) Olen sillä nyt viikon verran kurvaillut ja huomasin, että pesukoneen jäljiltä takalaatikon akkukaukaloon on muodostunut ankkalampi. Ennen kuin alan purkamaan akkua pois, olisiko jollain vinkkejä mistä lähtisin etsimään minin vuotokohtaa ? Falskaavatko nuo yleensä tiivisteistä vai olisiko tuo kenties jokin pidemmän aikavälin tuotos ? Ville
wilbon Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2017 kastuuko kattoverhous takaosasta? http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=RE33-USA-07-2002-R53-Mini-Cooper_S&diagId=54_0291 kenties osa nro 19 tärissyt irti putkesta? itellä oli etupuolelta lähteny irti tuo haitarikumi putki ja vedet lirketti jostain a-pilaria pitkin koelaudan alta sisään.. kannattaa kattoo tuleeko vesi ihan tuolta vedenpoisto reiän kautta pois esim kaatamalla kauhalla vettä panoraaman reunoille. Ei muuta kun konttiauki ja kattomaan.
Mini1380 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2017 Yleisin vika taitaa olla lisäjarruvalon tiivisteen vuotaminen.
VilleJD Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2017 Kiitos vinkeistä....illalla sitten aloitan tutkimukset. Alla tallin puolitäytteen speksiä Production Date 2006-01-26 Central Mileage 46,370 km Type code RE31 Type COOPER S (EUR) Series R53 (M Series) Body Type COUPE Steering LHD Engine W11 Displacement 1.60 cm3 Power 125kw / 170hp Drive FRONT Transmission Automatic Colour ASTRO BLACK METALLIC (A25) Upholstery LEDER GRAVITYPANTHER SCHWARZ (T6PN) Code Description EN Description DE S1CAA SELECTION OF COP RELEVANT VEHICLES SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE S202A STEPTRONIC STEPTRONIC S205A AUTOMATIC TRANSMISSION AUTOMATIC GETRIEBE S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) S249A MULTIFUNCTION F STEERING WHEEL MULTIFUNKTION FUER LENKRAD S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL SPORT-LEDERLENKRAD S262A ITS - HEAD AIRBAG KOPFAIRBAG S2REA MINI LA WHEEL WEB SPOKE FLAT-RUNN. PROP. LM R. WEB SPOKE, 2-TEILIGNOTLAUF. S302A ALARM SYSTEM ALARMANLAGE S314A DOOR MIRROR DRIVERS LOCK, HEATED FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT S381A OUTS.MIRROR BLACKROOF VHCLE COLOUR DACH IN WAGENFARBE S3ABA MIRROR CAP IN VEHICLE COLOR SPIEGELKAPPEN IN WAGENFARBE S403A GLASS ROOF, ELECTRICAL GLASDACH, ELEKTRISCH S420A SUN PROTECTION GLAZING SONNENSCHUTZVERGLASUNG S423A FLOOR MATS, VELOURS FUSSMATTEN IN VELOURS S428A WARNING TRIANGLE AND FIRST AID KIT WARNDREIECK S450A HEIGHT ADJUSTMENT, PASSENGER SEAT BEIFAHRERSITZ HOEHENVERSTELLUNG S470A ISOFIX-SYSTEM KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX S473A ARMREST FRONT ARMAUFLAGE VORN S493A STORAGE COMPARTMENT PACKAGE ABLAGENPAKET S494A SEAT HEATING DRIVERPASSENGER SITZHEIZUNG FUER FAHRERBEIFAHRER S4AAA HEADLINING ANTHRACITE DACHHIMMEL ANTHRAZIT S4FAA RECARO SPORTS SEAT RECARO SPORTSITZE S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) PARK DISTANCE CONTROL (PDC) S520A FOG LIGHTS NEBELSCHEINWERFER S522A XENON LIGHT XENON-LICHT S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING KLIMAAUTOMATIK S550A ON-BOARD COMPUTER BORDCOMPUTER S563A LIGHT PACKAGE LICHTPAKET S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL S650A CD PLAYER CD-LAUFWERK S657A RADIO, BMW BUSINESSMINI BOOST RADIO BOOST S674A HI-FI SYSTEM HARMAN KARDON HIFI-SYSTEM HARMANKARDON S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS WEISSE BLINKLEUCHTEN L801A NATIONAL VERSION GERMANY DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG S863A RETAILER DIRECTORY EUROPE SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA S872A EQUIPMENT CHILI CHILI S879A ON-BOARD VEHICLE LITERATURE GERMAN DEUTSCH BORDLITERATUR S895A ADDITIONAL FAN ZUSATZLUEFTER S8SPA CONTROL UNIT COP COP STEUERUNG S934A DUMMY-SALAPA WINTERREIFEN AUF LM-RAEDER S964A NAVI DVD TO BE REQUESTED AT SHIPPING REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY Generated by www.BMWDecoder.com 2017-01-15 22:58:32 Page 2/3 Standard Equipment Code Description EN Description DE S228A SPORTS SUSPENSION SETTINGS PLUS SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG PLUS S463A INTERIOR SURFACE ALLOY PATINA INTERIEUR-OBERFLAECHE ALLOY PATINA S546A REVOLUTION COUNTER DREHZAHLMESSER S548A KILOMETER-CALIBRATED SPEEDOMETER KILOMETERTACHO S823A HOT-CLIMATE VERSION HEISSLAND-AUSFUEHRUNG S851A LANGUAGE VERSION GERMAN SPRACHVERSION DEUTSCH S896A DAYTIME DRIVING LIGHT SWITCH TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Generated by www.BMWDecoder.com 2017-01-
Turbo 69 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2017 Minit tosin tehdään sumujen saarilla. Mini1380 1
Igor Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2017 Onnea uudesta kärrystä. Toivottavasti vaimokin pääsee välillä ajelemaan autollaan. ;) Olikos toi R53:n automaatti ihan oikea sellainen, vai joku variaattorihässäkkä? Minit tosin tehdään sumujen saarilla. Näin on. Mutta Saksasta toi meikäläisenkin kärry tuli. :P
VilleJD Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2017 Rouva on nyt matkoilla muksun kanssa vielä viikon verran, jonka jälkeen tuskin pääsen puikkoihin eli aion ottaa kaiken irti nyt....! Tuo on ihan oikea automaatti, bemarin tekele, steptronic, mutta vain kuudella vaihteella. Ne CVT -hässäkät ei isommasti kiinnosta eikä kai niitä S:issä ole milloinkaan ollutkaan. Eikös niiden laittaminen ihmisten riesaksi loppunut lyhyeen, olisiko ollut vuonna 2004 ? No Minihän olisi omiaan ihan käsihämmenteisellä, mutta meidän huusholliin ei kuulemma sellaisia enää tule niin tuotin tuollaisen rattivaihteisen. Toimii itse asiassa erinomaisen napakasti manuaalimoodissa tuo bemarin stepperi. Mersuissa olen tottunut varsin kumilankamaiseen vaihtoon. Käytin tänään Laakkosella, kun tyyppikilpi oli kulahtanut ja katsastus vaati moisen uusimista ja samalla ajattelin vaihtuuttaa laatikon öljyt, kun noista tähtikeulaisista on ollut tapana 60 tuhannen välein vaihtaa... Eivät vaihtaneet; Syy- mekaanikko ei löydä vaihtoproppua yläpäästä... Täytynee hieman tutustua tarkemmin tähän kapistukseen tai sitten pistetään vartaaseen ja käännetään nurinpäin ellei muuten vaihdu :) Aina olen hiukan himoinnut mikroautoja ja kyllähän tuo hauskalta värkiltä tuntuu. Pk-seudun liikenneympyrät on kyllä jo hyvin koetettu. Mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen, lisäjarruvalon tiiviste lienee se syntipukki tuohon joutsenlampeen akkukotelossa. Katon kautta en vettä sisään saanut, mutta perslautaa kun ylhäältä kasteli niin johan satoi. Täytynee reerata aikanaan. Luotan siihen, että lopputalvi mennään pakkasella siis. V PS. Tuon profiilissasi näkyvän kaltaisen Minin näin Tampereella tiistaina ehtoopäivällä Kalevan puistotieltä poistumassa, kun sinnepäin saavuin. Mini toimi muuten maantielläkin erinomaisesti enkä kaipaa yhtään mesen rattiin
Igor Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2017 Ai siinä on oikein rattivaihteet. Ei taida olla kovin yleinen varuste näissä. Tämmöinen ohje tomaatin öljynvaihdosta tuli vastaan: http://www.motoringalliance.com/forums/attachments/cooper-s-clubman-s-engine-and-drivetrain/2728d1332368330-6-speed-automatic-diy-atf-change-mini-atf-change.pdf(en tiedä vaatiiko ton lataaminen kirjautumisen ko. foorumille). Lisäjarruvalon tiivistettä ei taida saada erikseen, haluavat myydä koko jarruvalon. Mutta eiköhän sen tiivistäminen onnistu kotikonstein. Se on kolmella torx-pultilla kiinni. Näkyvät kun avaa takaluukun. Ihan meikäläisen nurkilla olet liikkunut, mutta mun mini on talviteloilla odottamassa kaikenlaista pikku remonttia... saas nähdä löytyykö motivaatiota ennen kesää.
wilbon Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2017 Eikös kaikki automaatti ässä minit ole rattivaihteilla?
Igor Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2017 Emmää vaan tiärä. :) Ikinä en oo semmosta livenä nähny.
Turbo 69 Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2017 Ei tuo mikään ihme ole,6 pykäläinen automaatti monitoimi ratilla,on siinä kai keppikin.Rattivaihde=lirpukkeet ratin puolissa?Omassa diisseli A:ssa oli ratissa vaihteet,lattiakepin lisäksi.
pitpete Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2017 Tuossa olisi yksi ohje: http://www.mpmoil.nl/products/recommendation.appliancehelp.php?action=showstory&typeid=91049622&componentid=330067&storyid=102000609 Vien oman 07 S Automaatin öljyn vaihtoon tuonne Espoon pisteeseen https://bemarihuolto.fi/ on muutenkin mukava paikka asioida jos tarvii huoltoa Minii tai BMW.
VilleJD Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2017 Enpä ole muistanut tätä ketjua kommentoida, kun oma auto vaihtui pikkumersusta ML:ään ja ajoneuvoroplaus keskittynyt pitkälti siihen, mutta.... 1. Syy tuohon perslooran kastumiseen oli takaluukun tiivisteessä eli tuon vaihto korjasi asian. Oli ilmeisesti sen verran painunut, että painepesurilla puhallettaessa meni läpi. 2. Kiitos laatikon öljynvaihtovinkeistä. Täytyypä ottaa se taas asiaksi.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään