Jump to content

Mini vuotaa (vettä perslootaan)


Recommended Posts

Kirjoitettu

Perheeseen tuli viime viikolla johtotähtien maasta johtotähden rinnalle vaimolle kauppakassiksi Mini Cooper S A -06 lähes kaikilla saatavilla olevilla kilkkeillä (metallihohto musta, tummennetut klasit, panoraama, lämpörecarot, navi jne jne.) Olen sillä nyt viikon verran kurvaillut ja huomasin, että pesukoneen jäljiltä takalaatikon akkukaukaloon on muodostunut ankkalampi. Ennen kuin alan purkamaan akkua pois, olisiko jollain vinkkejä mistä lähtisin etsimään minin vuotokohtaa ? Falskaavatko nuo yleensä tiivisteistä vai olisiko tuo kenties jokin pidemmän aikavälin tuotos ?

 

Ville

Kirjoitettu

kastuuko kattoverhous takaosasta?

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=RE33-USA-07-2002-R53-Mini-Cooper_S&diagId=54_0291

 

kenties osa nro 19 tärissyt irti putkesta? itellä oli etupuolelta lähteny irti tuo haitarikumi putki ja vedet lirketti jostain a-pilaria pitkin koelaudan alta sisään.. kannattaa kattoo tuleeko vesi ihan tuolta vedenpoisto reiän kautta pois esim kaatamalla kauhalla vettä panoraaman reunoille. Ei muuta kun konttiauki ja kattomaan.

Kirjoitettu

Kiitos vinkeistä....illalla sitten aloitan tutkimukset. Alla tallin puolitäytteen speksiä

 

Production Date 2006-01-26
Central Mileage 46,370 km
Type code    RE31
Type COOPER S (EUR)
Series R53 (M Series)
Body Type COUPE
Steering LHD
Engine W11
Displacement 1.60 cm3
Power 125kw / 170hp
Drive FRONT
Transmission Automatic
Colour ASTRO BLACK METALLIC (A25)
Upholstery LEDER GRAVITYPANTHER SCHWARZ (T6PN)
 
Code Description EN Description DE
S1CAA SELECTION OF COP RELEVANT VEHICLES SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE
S202A STEPTRONIC STEPTRONIC
S205A AUTOMATIC TRANSMISSION AUTOMATIC GETRIEBE
S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC)
S249A MULTIFUNCTION F STEERING WHEEL MULTIFUNKTION FUER LENKRAD
S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL SPORT-LEDERLENKRAD
S262A ITS - HEAD AIRBAG KOPFAIRBAG
S2REA MINI LA WHEEL WEB SPOKE FLAT-RUNN. PROP. LM R. WEB SPOKE, 2-TEILIGNOTLAUF.
S302A ALARM SYSTEM ALARMANLAGE
S314A DOOR MIRROR DRIVERS LOCK, HEATED FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT
S381A OUTS.MIRROR BLACKROOF VHCLE COLOUR DACH IN WAGENFARBE
S3ABA MIRROR CAP IN VEHICLE COLOR SPIEGELKAPPEN IN WAGENFARBE
S403A GLASS ROOF, ELECTRICAL GLASDACH, ELEKTRISCH
S420A SUN PROTECTION GLAZING SONNENSCHUTZVERGLASUNG
S423A FLOOR MATS, VELOURS FUSSMATTEN IN VELOURS
S428A WARNING TRIANGLE AND FIRST AID KIT WARNDREIECK
S450A HEIGHT ADJUSTMENT, PASSENGER SEAT BEIFAHRERSITZ HOEHENVERSTELLUNG
S470A ISOFIX-SYSTEM KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX
S473A ARMREST FRONT ARMAUFLAGE VORN
S493A STORAGE COMPARTMENT PACKAGE ABLAGENPAKET
S494A SEAT HEATING DRIVERPASSENGER SITZHEIZUNG FUER FAHRERBEIFAHRER
S4AAA HEADLINING ANTHRACITE DACHHIMMEL ANTHRAZIT
S4FAA RECARO SPORTS SEAT RECARO SPORTSITZE
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
S520A FOG LIGHTS NEBELSCHEINWERFER
S522A XENON LIGHT XENON-LICHT
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING KLIMAAUTOMATIK
S550A ON-BOARD COMPUTER BORDCOMPUTER
S563A LIGHT PACKAGE LICHTPAKET
S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL
S650A CD PLAYER CD-LAUFWERK
S657A RADIO, BMW BUSINESSMINI BOOST RADIO BOOST
S674A HI-FI SYSTEM HARMAN KARDON HIFI-SYSTEM HARMANKARDON
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS WEISSE BLINKLEUCHTEN
L801A NATIONAL VERSION GERMANY DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG
S863A RETAILER DIRECTORY EUROPE SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA
S872A EQUIPMENT CHILI CHILI
S879A ON-BOARD VEHICLE LITERATURE GERMAN DEUTSCH BORDLITERATUR
S895A ADDITIONAL FAN ZUSATZLUEFTER
S8SPA CONTROL UNIT COP COP STEUERUNG
S934A DUMMY-SALAPA WINTERREIFEN AUF LM-RAEDER
S964A NAVI DVD TO BE REQUESTED AT SHIPPING REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY
Generated by www.BMWDecoder.com
2017-01-15 22:58:32
Page 2/3
Standard Equipment
Code Description EN Description DE
S228A SPORTS SUSPENSION SETTINGS PLUS SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG PLUS
S463A INTERIOR SURFACE ALLOY PATINA INTERIEUR-OBERFLAECHE ALLOY PATINA
S546A REVOLUTION COUNTER DREHZAHLMESSER
S548A KILOMETER-CALIBRATED SPEEDOMETER KILOMETERTACHO
S823A HOT-CLIMATE VERSION HEISSLAND-AUSFUEHRUNG
S851A LANGUAGE VERSION GERMAN SPRACHVERSION DEUTSCH
S896A DAYTIME DRIVING LIGHT SWITCH TAGFAHRLICHTSCHALTUNG
Generated by www.BMWDecoder.com
2017-01-
Kirjoitettu

Onnea uudesta kärrystä. Toivottavasti vaimokin pääsee välillä ajelemaan autollaan. ;)

 

Olikos toi R53:n automaatti ihan oikea sellainen, vai joku variaattorihässäkkä?

 

 

 

Minit tosin tehdään sumujen saarilla.

 

Näin on. Mutta Saksasta toi meikäläisenkin kärry tuli. :P

Kirjoitettu

Rouva on nyt matkoilla muksun kanssa vielä viikon verran, jonka jälkeen tuskin pääsen puikkoihin eli aion ottaa kaiken irti nyt....! Tuo on ihan oikea automaatti, bemarin tekele, steptronic, mutta vain kuudella vaihteella. Ne CVT -hässäkät ei isommasti kiinnosta eikä kai niitä S:issä ole milloinkaan ollutkaan. Eikös niiden laittaminen ihmisten riesaksi loppunut lyhyeen, olisiko ollut vuonna 2004 ? No Minihän olisi omiaan ihan käsihämmenteisellä, mutta meidän huusholliin ei kuulemma sellaisia enää tule niin tuotin tuollaisen rattivaihteisen. Toimii itse asiassa erinomaisen napakasti manuaalimoodissa tuo bemarin stepperi. Mersuissa olen tottunut varsin kumilankamaiseen vaihtoon.

 

Käytin tänään Laakkosella, kun tyyppikilpi oli kulahtanut ja katsastus vaati moisen uusimista ja samalla ajattelin vaihtuuttaa laatikon öljyt, kun noista tähtikeulaisista on ollut tapana 60 tuhannen välein vaihtaa... Eivät vaihtaneet; Syy- mekaanikko ei löydä vaihtoproppua yläpäästä... Täytynee hieman tutustua tarkemmin tähän kapistukseen tai sitten pistetään vartaaseen ja käännetään nurinpäin ellei muuten vaihdu :)

 

Aina olen hiukan himoinnut mikroautoja ja kyllähän tuo hauskalta värkiltä tuntuu. Pk-seudun liikenneympyrät on kyllä jo hyvin koetettu. 

 

Mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen, lisäjarruvalon tiiviste lienee se syntipukki tuohon joutsenlampeen akkukotelossa. Katon kautta en vettä sisään saanut, mutta perslautaa kun ylhäältä kasteli niin johan satoi. Täytynee reerata aikanaan. Luotan siihen, että lopputalvi mennään pakkasella siis.

 

V

 

PS. Tuon profiilissasi näkyvän kaltaisen Minin näin Tampereella tiistaina ehtoopäivällä Kalevan puistotieltä poistumassa, kun sinnepäin saavuin. Mini toimi muuten maantielläkin erinomaisesti enkä kaipaa yhtään mesen rattiin

Kirjoitettu

Ai siinä on oikein rattivaihteet. Ei taida olla kovin yleinen varuste näissä. Tämmöinen ohje tomaatin öljynvaihdosta tuli vastaan: http://www.motoringalliance.com/forums/attachments/cooper-s-clubman-s-engine-and-drivetrain/2728d1332368330-6-speed-automatic-diy-atf-change-mini-atf-change.pdf(en tiedä vaatiiko ton lataaminen kirjautumisen ko. foorumille).

 

Lisäjarruvalon tiivistettä ei taida saada erikseen, haluavat myydä koko jarruvalon. Mutta eiköhän sen tiivistäminen onnistu kotikonstein. Se on kolmella torx-pultilla kiinni. Näkyvät kun avaa takaluukun.

 

Ihan meikäläisen nurkilla olet liikkunut, mutta mun mini on talviteloilla odottamassa kaikenlaista pikku remonttia... saas nähdä löytyykö motivaatiota ennen kesää.

Kirjoitettu

Ei tuo mikään ihme ole,6 pykäläinen automaatti monitoimi ratilla,on siinä kai keppikin.Rattivaihde=lirpukkeet ratin puolissa?Omassa diisseli A:ssa oli ratissa vaihteet,lattiakepin lisäksi.

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 5 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Enpä ole muistanut tätä ketjua kommentoida, kun oma auto vaihtui pikkumersusta ML:ään ja ajoneuvoroplaus keskittynyt pitkälti siihen, mutta....

 

1. Syy tuohon perslooran kastumiseen oli takaluukun tiivisteessä eli tuon vaihto korjasi asian. Oli ilmeisesti sen verran painunut, että painepesurilla puhallettaessa meni läpi. 

2. Kiitos laatikon öljynvaihtovinkeistä. Täytyypä ottaa se taas asiaksi.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...