E38 Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2017 Vm. 2003 MINI Cooperin airbagin merkkivalo alkoi palamaan, kun kuskin penkin selkänojaa siirrettiin eteenpäin. Valoa ollaan yritetty nollaa 3kk aikana ensiksi Ebaystä ostetulla scannerilla, sitten Vianorin Bochin-lukijalla ja viimeksi merkkikorjaamon lukijalla. Diagnoosi on ollut jokaisessa sama = Airbagin ohjainlaite (Control Module?) herjaa sisäisestä viasta, eli yksikkö on vaihdettava. Uuden ohjainlaitteen hintatarjousta odottelen paristakin paikasta, mutta Ebaysta näitä ainakin näyttäsi saavan alle 150€:lla käytettynä. Airbagin ohjailaite pitää kuulemma ohjelmoida asennuksen jälkeen ja kysymys: Onko kukaan onnistunut tai edes kuullut, että käytetyn yksikön olisi pystynyt naittamaan toiseen autoon? Mitä se vaatii? Kaikki muutkin vinkit / kommentit ovat tervetulleita.
holkki Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2017 Eikä ole sitten "perinteinen" BMW/VAG vika,löysät penkin tunnistumaton kontaktit penkin alla? Liittimet pois ja johdot kolvaten... Mini1380 1
next Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2017 Itse airbag ohjaimesta ei tietoa onnistuuko mutta ainakin sen boksin joka ohjaa kaikkia valoja, ovia jne korjasin itse. Siis se joka on apparin kickpanelissa. Kyseessä r52 korinen cabrio. Ostin ehjän boksin ruttutukusta ja vaihdoin omastani sen piirin jossa avaimen tunnistin. Helppo homma, kuusi pinninen pintaliitos piiri oli siinä tapauksessa. Tietääkseni ohjelmointikin onnistuu käytetyllä osalla mutta sen verran suolanen oli hinta kun kyselin että päätin kokeilla itse fiksata.
wilbon Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2017 ainakaan merkkihuolto ei koodaile käytettyjä osia joten pitää jostain löytää seppä joka tekee jos mielii käytetyillä osilla laitella.
E38 Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Maaliskuuta, 2017 Ceissi selvitetty: Airbagin ohjainyksikkö vaihdettiin uuteen ja koodattiin = 750€.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään