Jump to content

Mini Cooper S R53 uusi moottori?


Recommended Posts

Kirjoitettu

Hei,

 

Miniin pitää moottori uusia edellisen sanottua itsensä irti. Onko arvon miniläisillä tietoa voisinko samantien miettiä John Cooper Worksin koneen asennusta? Että meneekö se myös?

 

Tälläinen on ainakin tarjolla:

 

http://en.bildelsbasen.se/?link=item&searchmode=1&vc1=170&pc1=120&page=1&vc[0]=170100100&vcx=4710&pc[0]=120101100&post_id=32444388

 

 

Itselläni on siis 06 Cooper S.

 

 

Kirjoitettu

Works-konehan ei eroa S:n koneesta kuin kannen osalta; hiukan isommat pakokanavat. Ei tarvi isompia suuttimia eikä eri softaa, ellei sitten tee samalla muitakin muutoksia...

Kirjoitettu

Aivan juu jollei oo vaihtamassa ahdintakin, olin niin koko konepaketin vaihdossa "apulaitteineen" vaikka linkin konekkin oli ilman ahdinta.............

Kirjoitettu

Works-konehan ei eroa S:n koneesta kuin kannen osalta; hiukan isommat pakokanavat. Ei tarvi isompia suuttimia eikä eri softaa, ellei sitten tee samalla muitakin muutoksia...

 

Pitääkö putkisto vaihtaa myös? Vai meneekö ihan perus S:n pakoputkilla? Ymmärsin, että tuossa linkissä olisi koko paketti. Tarvitseeko hommata muuta vielä?

Kirjoitettu

Menee ihan samoilla osilla.

 

Sent from my SGP611 using Tapatalk

 

Kiitoksia vastauksista. Osaatko Igor kertoa onko paljon pirteämpi tuo John Cooper Works kone verrattuna perus S:n moottoriin?

Kirjoitettu

Perus ässä on 163hp 7/2004 asti tai siitä eteenpäin 170hp (-2% rulla?) paperilla ja works on 200hp tai 211hp päivityspaketilla, eli worksin ilmansuodattimella (sellainen säädettävä ilmanottoboxi).

Kirjoitettu

Kiitos vastauksesta..

Jos jollain on tietoa mistä saisi hyvään hintaan uuden moottorin niin linkkejä ja vinkkejä otetaan myös vastaan! Kiitoksia kaikille vastauksista ja vaivännäöstä.

Kirjoitettu

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-MINI-1-6-Litre-Cooper-S-Supercharged-Petrol-Engine-W11B16-R53-R52-/201709886320?fits=Car+Make%3AMini%7CCars+Type%3ACooper+S&hash=item2ef6d89b70:g:ufgAAOSwA3dYHbJU#viTabs_0

 

Siitä yksi. Kannattaa selata tuota ebaytä. Siellä on monta W11 konetta myynnissä.

 

e: “In excellent condition, engine was removed from a 2005 '55' plate MINI Cooper S Cabriolet that we are currently breaking for spares. Engine was run up and tested prior to removal and runs like a dream. Engine had only covered 58k and runs perfectly.

Kirjoitettu

Ja aika edullisesti hoitaa ruotsista tämä pulju joka on Nummelassa.

 

Mainostaa ainakin nettivaraosassa. Itselle tuli laatikko sitä kautta ja viikossa kotiovelle.

 

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2199725

 

Onko tämä kenties?

 

Täytyykö katsastusmiehelle näyttää jos tuollaisen John Cooper works koneen löytäisin? Päästöt ainakin nousenee, mites jarrut?

Kirjoitettu

Kuuluisihan ne ilmoitella mutta kukaan ilmoita "lastutusta"kaan niin en mä ainakaan sanoisi mitään.

 

Ja siis kun sitä ei edes tavallinen inssi näe tai tiedä mitkä hilut siellä on päältä päin.

 

Sama pulju, laatikko ainakin oli sitä mitä pitääkin ja halvemmalla kuin mistään muualta. Tuli siis ruotsista 58 tonnia ajettuna. Paljon siistimpi ulkoisestikkin kuin mitä täällä purkaamoissa kun kävin katselemassa.

 

Kyseiselle kaverille kannattaa soittaa ja varata ainakin rekisterinumero valmiiksi niin kaivaa sulle sopivan koneen runkonmerolla.

Kirjoitettu

Kuuluisihan ne ilmoitella mutta kukaan ilmoita "lastutusta"kaan niin en mä ainakaan sanoisi mitään.

 

Ja siis kun sitä ei edes tavallinen inssi näe tai tiedä mitkä hilut siellä on päältä päin.

 

Sama pulju, laatikko ainakin oli sitä mitä pitääkin ja halvemmalla kuin mistään muualta. Tuli siis ruotsista 58 tonnia ajettuna. Paljon siistimpi ulkoisestikkin kuin mitä täällä purkaamoissa kun kävin katselemassa.

 

Kyseiselle kaverille kannattaa soittaa ja varata ainakin rekisterinumero valmiiksi niin kaivaa sulle sopivan koneen runkonmerolla.

 

 

Laittelin sinne viestä. Katsellaan mitä tarjoavat.

 

 

Kyselin autokeskukselta sopiiko JWC kone Cooper S:ään. Väittivät, että täytyy olla JWC kitti asennettuna ensin, onko todella näin vai yrittävätkö vaan myydä myös tuota minulle?

Kirjoitettu

Kyselin autokeskukselta sopiiko JWC kone Cooper S:ään. Väittivät, että täytyy olla JWC kitti asennettuna ensin, onko todella näin vai yrittävätkö vaan myydä myös tuota minulle?

 

Tuskinpa noita JCW kittejä enää löytyy myytäväksi asti, mutta puppua puhuvat.

 

Kuten tuolla on aiemmin todettu, itse kone ei R53:ssa poikkea normaali ässästä kuin kannen osalta.

Kirjoitettu

Virallisesti se meneekin niin että MINI ei tue JCWn konetta normi S:n remmiahtimen,softan,suuttimien,putkiston ja ilmansuodatinkotelon kanssa, ei yksikään valmistaja myönnä sellaiseen "lupaa" kun ne eivät tietokantojen mukaan sovi ristikkäin ja tällä vältetään mahdolliset vastuuasiat jos jotain menee vikaan.
Joku MINIn asiaan perehtynyt asentaja saattaisi epävirallisesti myöntääkkin kyseisen muutoksen olevan mahdollisuuksien rajoissa.

Kirjoitettu

JCW-vaihtokone normi S:n koneen tilalle (ilman muita JCW:n osia) vastaa käytännössä kannen vaihtamista paremmin virtaavaan. Taatusti eivät Autokeskuksella alkaisi sellaista tekemään, kun se vaatisi muutoskatsastuksen kalliine päästötesteineen. Kokonaiselle JCW-paketille sen sijaan on päästötiedot olemassa, joten muutoskatsastus olisi  helpompi.

 

Itse en moisesta muutoksesta lähtisi katsastuksessa puhumaan, kun ei sillä käytännössä ole mitään vaikutusta mihinkään. Eikä sitä pakokanavien halkaisijaa mittaamatta edes näe mistään.

 

 

Perus ässä on 163hp 7/2004 asti tai siitä eteenpäin 170hp (-2% rulla?) paperilla ja works on 200hp tai 211hp päivityspaketilla, eli worksin ilmansuodattimella (sellainen säädettävä ilmanottoboxi).

 

Taisi toi 163->170hv olla pelkkä softa- tai mittausmuutos. Ainoa mikä konehuoneessa muuttui oli moottorin ylätuki. Works 211hv:ssa tuli 200hv pakettiin verrattuna myös isommat suuttimet. Eli käytännössä toi 11hv teholisä tuli suurimmaksi osaksi softalla. Kuten myös GP:n +7hv tuohon päälle.

Kirjoitettu

Totta turiset 170hp tapauksesta: The facelift was effective with July 2004 builds.

Cooper S models got the 5th generation Eaton supercharger which incorporated an innovative rotor coating that allowed for tighter internal clearances compared to previous applications. These tighter clearances allowed for increased supercharger efficiency and performance, resulting in improved horsepower and torque at lower engine rpm. Gear ratios were also revised to allow for slightly better acceleration (but slightly less gas mileage when cruising in 6th gear). Cooper and One models got a Getrag transmission instead of the problematic Midlands unit used in pre-facelift models.

 

Ja täältä näkee kaikenlaista kivaa JCW:n kiteistä:

http://minicooper.wikia.com/wiki/JCW_Tuning_Kits_and_Factory_Models

  • 6 years later...
Kirjoitettu
  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu
23 minuuttia sitten, minapamina kirjoitti:

Kierrepallona https://www.lohen.co.uk/shop/gen-1-mini/engine-ecu/mini-w11-crate-engines  Lohenilta parempaa koentta tilalle 🙂 Tai varmaan noita viritettyjä muualtakin saa. Mutta jos tekee, niin tekee kunnolla 😉

Täytyy vain huomioida että noihin hintoihin pitää lisätä uusi käytetty motti. Tosta nykyisestä jää osat vähiin mitä voi käyttää niin ei ne ota tosta edes osia kun pistää niille kuvat 😉

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...