Napso Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2016 Terve, Emännän Mini Cooper S vm. 2004 alkoi merkkaamaan parkkipaikkaa.. Mistä öljy mahtaisi tulla, koska kun auto ostettiin muutama kuukausi sitten, niin siihen vaihdettiin oston yhteydessä, myyjäliikkeen piikkiin tietysti, venttiilikopan tiiviste ja öljypohjan tiiviste jotka vuosivat. Tässä vielä pari kuvaa, tuntuu että öljyä tulisi punaisten nuolten kohdalta(oikealla öljypohja) eniten, mutta voihan se tietysti jostain ylempääkin valua.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
next Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2016 Äkkiseltään sanoisin että vaihdelaatikon stefa vuotaa ja se sieltä heittää öljyt nyt tai sitten kampiakselin laatikonpään stefa jos tuo moottoriöljyä on. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2016 Komppaan edellistä; kampiakselin stefa on näissä hyvin todennäköinen vuotokohta. Omassa tihkui juuri noista nuolten osoittamista paikoista. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2016 Aika yleiset vuotokohdat on kampiakselin aseontoanturin-, öljypohjan- ja venakopantiivisteet eli kannattaa vähän kurkistella enempi että tuleeko ylempää. next 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
next Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2016 Aika yleiset vuotokohdat on kampiakselin aseontoanturin-, öljypohjan- ja venakopantiivisteet eli kannattaa vähän kurkistella enempi että tuleeko ylempää. Eikös tuossa ole juuri nuo laitettu poislukien tuo asentoanturi joka ei vuoda edes oikein noille kohdille? Kampiakselin stefa olisi pitänyt omastakin vaihdella samalla kun tein kytkin rempan ja vaihdoin laatikon mutta eipä sitä saanut mistään silloin siihen hätään. Omassa siis samaa vuotoa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Dille Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2016 Tehostajan letkun vuotaminen sotkee kanssa aikalailla koko koneen ja niiden suojafolioiden takia hankalahkot huomata,ainakin itellä oli vaikeuksia paikallistaa mistä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Napso Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2016 Oho vastauksia tulikin aika hyvin. Kiitoksia! Millä erotan onko tuo moottori- vai vaihteistoöljyä? Ja mistäpäin lähden etsimään tuota kampiakselin asentoanturia? Täytyy käydä kokeilemassa liikkeessä ennenkuin alkaa itse enempää räpeltämään, jospa sais menemään vielä takuuseen. Auto ei ole meillä ollut vielä kuin 2-3kk ja takana n. 1500km.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Dille Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2016 Ilman muuta takuuseen jos se onnistuu kivuttomasti,takuuseen vaikka vähän vääntämälläkin yrittäisin. Reklamointi onkin sitten kiistaisessa tapauksessa hidasta mutta onneksi pitkän matkaa ilmaista jos se siihen asti menee,harvoin myyjä antaa siihen pisteeseen mennä ilman sovittelua Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2016 Oho vastauksia tulikin aika hyvin. Kiitoksia! Millä erotan onko tuo moottori- vai vaihteistoöljyä? Ja mistäpäin lähden etsimään tuota kampiakselin asentoanturia? Täytyy käydä kokeilemassa liikkeessä ennenkuin alkaa itse enempää räpeltämään, jospa sais menemään vielä takuuseen. Auto ei ole meillä ollut vielä kuin 2-3kk ja takana n. 1500km.. En ole kuullut, että näissä olisi vaihdelootat vuotaneet, eli melko suurella todennäköisyydellä se on moottoriöljyä. Öljytikusta varmaan näkee, että katoaako sitä moottorista. Kannattaa sitten lisätä ajoissa, ja tarkistella mieluummin liian usein. Pinta saattaa laskea yllättävänkin nopeasti, kun sille päälle sattuu, ja jälki ei ole kaunista eikä halpaa. Remontin kustannuksen kannalta ei ole hirveästi merkitystä, että kumpi siellä vuotaa. Vaihdeloota täytyy irroittaa joka tapauksessa. Kilometreistä riippuen kannattaa ehkä vaihtaa kytkin samalla... Kampiakselin asentoanturi on ahtimen alapuolella. Sen saattaa nähdä auton alta, kun irrottaa pohjamuovin. Tai ainakin sieltä luulisi näkyvän, että vuotaako anturin tiiviste. Tässä video tiivisteen vaihdosta. Pitäisi onnistua myös ilman syylärin irroittamista, laittamalla keula ns. service modeen. TuplaPete 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään