Jump to content

Mini R53 S vm. -04 Öljyvuoto


Napso

Recommended Posts

Terve,

 

Emännän Mini Cooper S vm. 2004 alkoi merkkaamaan parkkipaikkaa..

 

Mistä öljy mahtaisi tulla, koska kun auto ostettiin muutama kuukausi sitten, niin siihen vaihdettiin oston yhteydessä, myyjäliikkeen piikkiin tietysti, venttiilikopan tiiviste ja öljypohjan tiiviste jotka vuosivat.

 

Tässä vielä pari kuvaa, tuntuu että öljyä tulisi punaisten nuolten kohdalta(oikealla öljypohja) eniten, mutta voihan se tietysti jostain ylempääkin valua..

 

post-7053-0-90488800-1477478709_thumb.jpg

 

post-7053-0-05337700-1477478719_thumb.jpg

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Aika yleiset vuotokohdat on kampiakselin aseontoanturin-, öljypohjan- ja venakopantiivisteet eli kannattaa vähän kurkistella enempi että tuleeko ylempää.

Eikös tuossa ole juuri nuo laitettu poislukien tuo asentoanturi joka ei vuoda edes oikein noille kohdille?

 

Kampiakselin stefa olisi pitänyt omastakin vaihdella samalla kun tein kytkin rempan ja vaihdoin laatikon mutta eipä sitä saanut mistään silloin siihen hätään.

Omassa siis samaa vuotoa.

Link to comment
Share on other sites

Oho vastauksia tulikin aika hyvin. Kiitoksia!

 

Millä erotan onko tuo moottori- vai vaihteistoöljyä? Ja mistäpäin lähden etsimään tuota kampiakselin asentoanturia?

 

Täytyy käydä kokeilemassa liikkeessä ennenkuin alkaa itse enempää räpeltämään, jospa sais menemään vielä takuuseen. Auto ei ole meillä ollut vielä kuin 2-3kk ja takana n. 1500km..

Link to comment
Share on other sites

Oho vastauksia tulikin aika hyvin. Kiitoksia!

 

Millä erotan onko tuo moottori- vai vaihteistoöljyä? Ja mistäpäin lähden etsimään tuota kampiakselin asentoanturia?

 

Täytyy käydä kokeilemassa liikkeessä ennenkuin alkaa itse enempää räpeltämään, jospa sais menemään vielä takuuseen. Auto ei ole meillä ollut vielä kuin 2-3kk ja takana n. 1500km..

 

En ole kuullut, että näissä olisi vaihdelootat vuotaneet, eli melko suurella todennäköisyydellä se on moottoriöljyä. Öljytikusta varmaan näkee, että katoaako sitä moottorista. Kannattaa sitten lisätä ajoissa, ja tarkistella mieluummin liian usein. Pinta saattaa laskea yllättävänkin nopeasti, kun sille päälle sattuu, ja jälki ei ole kaunista eikä halpaa. Remontin kustannuksen kannalta ei ole hirveästi merkitystä, että kumpi siellä vuotaa. Vaihdeloota täytyy irroittaa joka tapauksessa. Kilometreistä riippuen kannattaa ehkä vaihtaa kytkin samalla...

 

Kampiakselin asentoanturi on ahtimen alapuolella. Sen saattaa nähdä auton alta, kun irrottaa pohjamuovin. Tai ainakin sieltä luulisi näkyvän, että vuotaako anturin tiiviste. Tässä video tiivisteen vaihdosta. Pitäisi onnistua myös ilman syylärin irroittamista, laittamalla keula ns. service modeen.

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...