Jump to content

Uusi projektinhoitaja, Austin 850


Recommended Posts

Kirjoitettu

Tervehdys!

 

Olen uusi Minin omistaja pohjanmaalta. Muutaman vuoden olen kytännyt pohjois-hämeessä sijaitsevaa Austin 850-Miniä. Nyt sen vihdoin sain hankittua itselleni!

 

Viime lauantaina pääsin pikaisesti tutustumaan ulkoapäin kyseiseen ajokkiin ja tarkoitus olisi mahdollisimman nopeasti noutaa auto verstaalle Kihniöön.

 

Koskaan en ole autoa rassannut, mutta metallityökokemusta on karttunut vuosien varrella muiden kädentaitojen ohella.

 

Auto on seissyt useamman vuosikymmenen lämpimässä ja kuivassa autohallissa.

 

Tästä lähtee minun Mini-projekti. Olen selaillut foorumia ja uskon, että täältä saa parhaan avun. Naapurissa on myös ystävän autokorjaamo, joten suhtaudun tulevaa projektia kohtaan luottavaisin mielin. Tarkoituksena on tehdä orkkis-kesäauto.

post-7040-0-45383900-1476113489_thumb.jpg

Kirjoitettu

Hyvältä näyttää, ei muuta kuin ilmaa hieman renkaisiin ja ajoon.

Kirjoitettu

Tervetuloa uusi ministeri! Tietoa täältä löytyy kunhan vain osaa noukkia ne oikeesti oikeet tiedot.

Itsekin melko noviisina näissä kuvioissa olen ollut erittäin kiitollinen kaikille vastaajille,se jää sitten

omaan harkintaan mitä uskoo.

Hiano hundkojani!

Kirjoitettu

Jos ja kun purat niin jokaikinen nippeli (epäkuranttikin) nimikoituna mikä ja mistä talteen.

Ja kuvia kuvia ja kuvia,mieluusti vielä ennen purkua. Nimittäin kysymyksiä aukee...

Kirjoitettu

Aihio näyttää siltä, että kannattaa kyllä tarkkaan harkita alkaako purkamaan ollenkaan. Alkuperäiskuntoinen on aina alkuperäiskuntoinen.

Kaikki kuluvat osat tekniikasta vain timmiin kuntoon ja tietysti jos korissa on ruostevaurioita, niin pakko laittaa.

Ajan tuoma patina on tänäpäivänä arvostetumpaa joka suhteessa kuin uudenveroiseksi laitettu. Varsinkin huonolaatuisilla uustuotanto-osilla.

Harvinainen löytö ainakin kuvasta päätellen

Kirjoitettu

Jos alkuperäinen englanninkielinen Merkkiliikkeen Korjaamokirja autostasi kiinnostaa, niin laitappa Yv:ä.

Sisältää kaiken mahdollisen infon.

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Haettiin viikonloppuna Mini uuteen kotiin! Auto on rekisteröity lokakuussa -64 ja viimeksi katsastettu -87. Olisi enempikin huvittanut kulkupeliä tutkia, muttei ehtinyt - autoa laitellaan eri paikkakunnalla, kuin missä ollaan kirjoilla. No joka tapauksessa laitan kuvia oheen ja jos arvon foorumilaisilla herää ajatuksia kuvassa olevan auton suhteen, niin kaikki tieto on arvokasta! Kuvia lisäillään tietysti projektin edetessä.

 

Jos tulee mieleen jotain esimerkiksi auton varustelutasosta, vuosimallille tyypillisistä piirteistä tai yleensä asioista, jotka "sattuu" silmiin ajatellen MR-asioita.

post-7040-0-01072300-1477503403_thumb.png

post-7040-0-30433500-1477503494_thumb.jpg

post-7040-0-56590900-1477503584_thumb.jpg

post-7040-0-26316800-1477503605_thumb.jpg

post-7040-0-03858500-1477503630_thumb.jpg

post-7040-0-86830500-1477503645_thumb.jpg

Kirjoitettu

Alkuperäiskuntoinen, eheä peli. Omat kumilattiamatotkin suht. ehjät. Aurinkolipat uudemmasta ja näyttää olevan Cooperin/deluxen materiaalilla, tuo malli tuli 66.

Katossa lienee kierreruuvikiinnitykset pienille läpysköille paikalla olevien läppien keskivaiheilla?

PerusMineissä oli tuohon aikaan aurinkolippa usein vain kuskin puolella. Jäykkävartinen peili ok

Virtalukosta päätellen taitaa olla starttinappi vielä lattiassa. Vanista otettu musta peilinvarsi.

Kaikkinensa aika täydellinen/alkuperäinen osiltaan kuvista päätellen.

Kaikki palaset vain toimiviksi ja kuntoon, siistimistä ja MR leimalle

Kirjoitettu

Ok, meneekö museoleimasta kuitenkin noilla isoilla läpillä jos vaihtaa ton yhden ruuvin kupukantaan? :)

Kirjoitettu

Nykyään menee MR leimasta vaikka karvalla päälystettynä, jos on nokkela suustaan ja kääntyy oikeitten henkilöitten puoleen ;)

Kirjoitettu

Mielipiteeni on kuvien perusteella, että älä missään nimessä ala purkamaan.  Puhdista,pese ja uusi pisteosat yksitellen jos kohennus ei ole riittävä. Tosin kuvista ei näy mitä alapuolella on mutta voisi päätellä, että ei siellä nyt aivan mahdottomia tarvitse tehdä, ainakaan sellaista mikä edellyttäisi täydellistä purkamista.  Meillä on riittävästi esimerkkejä  tarpeettomasta purkamisesta. Poikieni VW Doppel esim. oli täysin toimiva ja vain pieniä ruostekorjauksia vaativa, mutta pojan piti purkaa se raakakoriksi tosin kuvaamalla ja merkitsemällä osat. Tuossa se nyt on ollut kuusi vuotta muiden kiireiden mm.talon rakennuksen,lasten ym. syiden takia. Eikä omaa

Cooperianikaan kovin nopeasti saatu edes tuohon melkein valmis vaiheeseen. Alussa kyllä muutamat peltiosat vaihdettiin mutta maalaukseen meni varmaan 20v ja nyt siitäkin jo yli 10v. On välillä toki montakin autoa tullut enemmän ja vähemmän rakennettua mutta tuo vain on jotenkin siirtynyt ja ikäkin tuntuu nyt jo heikentävän ryhtymiskynnystä. No se ei varmaan sinulla ole esteenä mutta 

kuten monet muutkin kehotan harkitsemaan mitä hyvälle aihiollesi teet. t. jp

Kirjoitettu

Mielipiteeni on kuvien perusteella, että älä missään nimessä ala purkamaan.  Puhdista,pese ja uusi pisteosat yksitellen jos kohennus ei ole riittävä. Tosin kuvista ei näy mitä alapuolella on mutta voisi päätellä, että ei siellä nyt aivan mahdottomia tarvitse tehdä, ainakaan sellaista mikä edellyttäisi täydellistä purkamista.  Meillä on riittävästi esimerkkejä  tarpeettomasta purkamisesta. Poikieni VW Doppel esim. oli täysin toimiva ja vain pieniä ruostekorjauksia vaativa, mutta pojan piti purkaa se raakakoriksi tosin kuvaamalla ja merkitsemällä osat. Tuossa se nyt on ollut kuusi vuotta muiden kiireiden mm.talon rakennuksen,lasten ym. syiden takia. Eikä omaa

Cooperianikaan kovin nopeasti saatu edes tuohon melkein valmis vaiheeseen. Alussa kyllä muutamat peltiosat vaihdettiin mutta maalaukseen meni varmaan 20v ja nyt siitäkin jo yli 10v. On välillä toki montakin autoa tullut enemmän ja vähemmän rakennettua mutta tuo vain on jotenkin siirtynyt ja ikäkin tuntuu nyt jo heikentävän ryhtymiskynnystä. No se ei varmaan sinulla ole esteenä mutta 

kuten monet muutkin kehotan harkitsemaan mitä hyvälle aihiollesi teet. t. jp

Taivahan tosi! itse kyllästyin myös ja myin cooperit pois, toinen oli peltivalmis ja toinen ihan pelkkä aihio. 

Muutakin elämää on ja toinen pitkäaikainen harrastus/ työ alkoi viedä yhä enemmän aikaa. Hyvä vaan jos wanhassa autossa on käytönjälkee. Pienempää remppaa on mukava tehdä ja säilyy mielenkiinto, eihän "uudella" autolla raski ajaakaan! :)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...