Jump to content

Lämmitin Miniin vm 2009?


Recommended Posts

Kirjoitettu

Tervehdys!

Hommasin kesällä ensimmäisen Minini, Cooper S Clubmanin vuosimallia 2009. Auto on tuontiauto, eikä siinä ole lämmitintä. Myyjä sanoi sen olevan suunniteltu kylmäkäynnistyksiin?!? Talvi kolkuttelee jo ovella, joten onko Lappeenrannan korkeudella syytä hommata Miniin lämmitin ja minkälainen? Mikä on mielipiteenne, jeesatkaa keltanokkaa kun itse en autoista mitään ymmärrä ja ammattilaiset myyvät vaikka mitä, jos heiltä kyselemään lähden.

 

Onko lämmitin moottorin kunnossa pysymisen kannalta välttämätön? Työni vuoksi ajelen lyhyehköjä pätkiä ja auto seisoo väleissä parikin tuntia. Ja italian tuonti kun on, ei tuossa pelissä ole edes penkinlämmittimiä, minkä tarkistaminen ei heinäkuussa muljahtanut mieleenkään. Miten olette asian ratkaisseet? Lampaantaljaa alle, irralliset penkinpäälliset tupakansytyttimeen, uusi verhoilun alle laitettava...?

Kirjoitettu

Mihin olette asentaneet sisätilan puhaltimet? Saako hanskalokeron alapintaan kiinnitettyä, siellä kun olisi parhaiten piilossa.

Ulkopistoke varmaan jonnekin rekkarikilven alapuolelle ilmanotto aukkoon?

Kirjoitettu

Mie oon laittanu just siihen luukun alapintaan.Pistoke on helpoin laittaa puskuriin rekkarin viereen,on aika huomaamaton ja helppo käyttää.

Kirjoitettu

Laitoin DEFAn sisäpuhaltimen siihen hanttarin jalkatilan vasempaan sivumuoviin johon sen sai kätevästi kiinni ja on oikeaoppisesti suunnattu yläviistoon parhaan ilmankierron saavuttamiseksi, ei muistaakseni tarvinnut laittaa kuin yksi ylimääräinen ruuvi kun toinen meni alkuperäisellä sivuposken ruuvilla.

Ulkopistokkeen laitoin puskurin aukon ihan oikeaan reunaan siihen sen sai huomaamattomasti ja hioin vielä nauhahiomakoneella salmiakkikuvion alas jolloin ulkopistoke upposi melkein kuvion tasolle, ulkopistokkeen paikkaa valitessa kannattaa aina mitata kahdesti ja porata kerran, eli katsoa rakaan ettei se panssarikaapeli mene ihan mahdottomaan asentoon tai hinkkaa johonkin arkaan.

Sisähaaroituksen vedin akun takana olevasta isosta läpiviennistä, käytin nyt ekaa kertaa DEFA Termini pistokkeella olevaa sisälämmitintä jolloin ei tarvitse asentaa erillistä sisäpistorasiaa ja läpivientireiän koon tarvekkin on pienempi, suosittelen asennus paljon kliinimpi.

Kirjoitettu

Meidän Clubmanissa Defa Termini -sisätilanlämmitin on hanskalokeron kannen ihan alareunassa kiinni niin että se on lievästi yläviistoon.

 

Mun mielestä tosi hyvä paikka, ei ole koskaan tiellä / jaloissa ja silti lämmittää sisätilat eikä tarvi murehtia että joku paikka sulaa. Ja kesäksi saa niks-naks sen siitä irti niin että vain se teline jää siihen kiinni.

Kirjoitettu

Meidän Clubmanissa Defa Termini -sisätilanlämmitin on hanskalokeron kannen ihan alareunassa kiinni niin että se on lievästi yläviistoon.

 

Mun mielestä tosi hyvä paikka, ei ole koskaan tiellä / jaloissa ja silti lämmittää sisätilat eikä tarvi murehtia että joku paikka sulaa. Ja kesäksi saa niks-naks sen siitä irti niin että vain se teline jää siihen kiinni.

Jotain tälläistä asennusta itselleni ajatellut, mutta näytti aika pienelle tila.

E90 Bemarissa kun laittaa tuonne hanskalokeron alle/taakse, ei koko puhallin näy. Cooperissa tuskin saa tämmöstä 'invisible' asennusta onnistumaan.

Kirjoitettu

Onko MINIn lämmittimet "säteilylämmittimiä"?

 

Ainakaan vaimokkeen Fiestassa moisella ei kyllä tee mitään, valitettavasti.

Kirjoitettu

Onko MINIn lämmittimet "säteilylämmittimiä"?

 

Ainakaan vaimokkeen Fiestassa moisella ei kyllä tee mitään, valitettavasti.

 

On.

Meille tuli Clubmaniin säteilylämmitin ja kyllä se ainakin lämmittää konetta, säteilylämmittimiähän pitäisi pitääkkin hiukan kauemmin päälläkovilla pakkasilla  kuin perinteisiä vesitilaan tulevia.

Kirjoitettu

On.

Meille tuli Clubmaniin säteilylämmitin ja kyllä se ainakin lämmittää konetta, säteilylämmittimiähän pitäisi pitääkkin hiukan kauemmin päälläkovilla pakkasilla  kuin perinteisiä vesitilaan tulevia.

Näitä säteilylämmittimiäkin on monenlaisia, toiset on moottorin kyljessä "lämmittäen" ja sitten öljypohjan kylkeen tulevia, joiden tarkoitus on vain öljyn lämmittäminen. Sitten soppaa kun lyödään kaksi eri valmistajaa ja heidän "valikoimat", niin esim. Fiestan tapauksessa näemmä Calix:lta olisi löytynyt oikea lohkolämmitin eli vastus jäähdytysnesteessä ja sitten Defa:lta vain näitä "silitysrautoja".

 

Omaani JCW:siin Defa tarjoaa "ei oota" ja Calix:lta näemmä löytyy "letkulämmitin" .

Kirjoitettu

Hyvin toimii ainakin omassa F11 530D.  

Hyvä juttu jos pelannut ongelmitta,  monilla noita "palanut" heti toisena talvena (kätevästi 1v takuun juuri umpeuduttua) ja osalla alkanut pumput pitämään kovaa ääntä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...