Manne Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2016 Nyt voi Mini huonosti, kulkee kyllä normaalisti mutta syö pirusti bensaa sekä sammuilee tyhjäkäynnillä, samoin käynti on hieman röpöttävää. Ongelma alkoi aivan ykskaks, ei siis mitenkään pikkuhiljaa. Ajoin auton kuitenkin Oulusta Vantaalle ja tankilla sai käydä 200 km välein eli kulutus on tosi reipasta. Vantaalla sain koneen testeriin mutta boxista ei löydy vikakoodeja ja päästöarvot ovat huikeat, ei puhettakaan katsastukseen menosta tässä kunnossa. Tällä testerillä ei voinut lukea anturiarvoja, vikakoodit se kykenee ilmaisemaan, jos niitä ilmenee. Kun aikanaan hankin tämän auton, se käyttäytyi samalla lailla ja silloin syynä oli kahden anturin virhekytkentä eli moottoriveden ja imuilman lämpöantureiden liittimet (musta ja vihreä liitin) oli kytketty ristiin. Todennäköisesti joku antureista on nytkin pois pelistä, kun vaan tietäisin mikä? Löytyykö pääkaupunkiseudulta pajaa jolla olisi testilaitteet joilla vian saisi yksilöityä? Tai löytyykö antureille mitattavissa olevia arvoja? Kaikki apu olisi nyt tarpeen, kiitos! Leo Tergujeff 0400-501376
Mini1380 Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2016 Aki Tiihosella pk-seudulla on ainakin oikeanlainen testeri ja on muutenkin touhuillut ruisku-Minien kanssa, lämpöanturissa luultavimmin vika.
Manne Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2016 Kiitos tiedosta mutta onko sulla yhteystietoja hänelle? Linkit mitä googlasin eivät johtaneet mihinkään, numerot eivät joko olleet enää käytössä ta niihin ei vastattu. -Manne
Mini1380 Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2016 Kokeiles hakea Kivityö Tiihonen nimellä.
Manne Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2016 Joo, löytyi oikea henkilö, kiitos! Mini1380 1
MikaJ Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2016 Lämpöantureista voi koittaa irroittaa liittimet ja ajella. Johdot irti oletus on imulle ja vedelle 20astetta. Lambdan hajoominen voi kanssa saada vinkeitä kulutuksia aikaiseksi. Toimiiko moottorin lämpötilamittari? Jos se toimii loogisesti niin sitten ainakin moottorin vedenlämpötilamittari on kunnossa. Epäilen että imulämpöanturitieto ei voi ihan noin merkittävästi muuttaa kulutusta/ajoa vaikka se olisi mahdollisimman paljon pielessä.
Raven Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2016 Mulla oli omassa spi:ssä aikanaan samammoista vikaa ja taisipa lopulta selvitä viaksi hajonnut rele mikä sijaitsi kuskinpuolella tulipellissä. Siinä oli 2 relettä, toinen flektille ja se hajonnut oli lambdaan liittyvä.
MikaJ Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2016 Lambdan lämmitysrele, yks ihan tyypillinen vikapaikka tosiaan.
Manne Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2016 Kiitos kaikille vinkeistä! Vika on nyt paikallistettu Aki Tiihosen toimesta joka työnsi kätensä heti oikeaan paikkaan ja totesi vian samantein! Ongelmana oli katkennut alipaineletku (ohut muoviletku joka kulkee imusarjalta pienen öljynkeräystankin kautta Boxille). Nopea väliaikainen korjaus kumiletkulla ja taas käy ja kukkuu niin kuin pitääkin!! Iso kiitos Akille! Leo Tergujeff Mini1380 1
tgamini Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2016 Minä vaihdoin aikanaan kaikki ne letkut punos vahvistettuun paineilma/bensa letkuun, on kestänyt sen jälkeen pari kolme vuotta hyvin. Ostin ensin alipaineletkua mutta ei tahdo kestää tuon öljykeräimen kohdalla kun sen sorkat on aika paksut.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään