hege Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Iskareita myydään madallettuihin laitteisiin erikseen mutta paljonkos pitää madaltaa että matalat iskarit on tarpeen? 10 tuumasillahan tämä lienee aiheellista mutta 13 tuumasilla nuo laitteet näyttää jäävän aina kovin korkeiksi. onko noissa iskareissa juurikaan eroja? spaxi tuntuu olevan suosituin.
minizz Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Iskareita myydään madallettuihin laitteisiin erikseenmutta paljonkos pitää madaltaa että matalat iskarit on tarpeen? 10 tuumasillahan tämä lienee aiheellista mutta 13 tuumasilla nuo laitteet näyttää jäävän aina kovin korkeiksi. onko noissa iskareissa juurikaan eroja? spaxi tuntuu olevan suosituin. Tuskin pienellä madalluksella tarvii kovin erikoisia iskareita. Itellä oli entisessä vakiot iskarit hilojen kanssa pari kesää normikäytössä ilman ongelmia.Jos meinaat hiloilla vetää reilun madalluksen(>40mm) niin melkein kyllä kannattaa noi lyhyemmät iskarit hankkia. Ja kyllähän niissä iskareissa eroja on. Riippuu pitkälle siitä mitä alustalta haluaa ja kuinka paljon haluaa siihen sijoittaa ;). Spax,gaz,bilstein yms, jos haluaa jonkin näköstä säädettävää(tuskin normaali käytössä edes tarpeen) ja jos se ei riitä niin sitten kynäsetti jolloin rahaa saadaan palamaan helposti koko minin verran. Kannattaa miettiä mitä tarvitsee.
Guest . Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 ... 10 tuumasillahan tämä lienee aiheellistamutta 13 tuumasilla nuo laitteet näyttää jäävän aina kovin korkeiksi. onko noissa iskareissa juurikaan eroja? spaxi tuntuu olevan suosituin. Mitkä on tässä pohdiskelussa olevien 10 tuumaisten ja 13 tuumaisten speksit. Luulin, että renkaiden hakaisijassa on eroa 2 cm, josta seuraa, että maavarassa on eroa 1 cm. Mun silmät ei moista eroa kyllä huomaisi. Itelleni kyllä laittaisin mielellään isommatkin renkaat, niin ei ihan jatkuvasti ottais tonttiin kiinni.
hege Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 165\\60\\10 ja vaikka 175\\50\\13 vaikka brittien suosimalla 7 tuuman vantella. johan tuo 13" nappaa sportspäkkien laitoihin kiinni jos säätää kiulun nättiin korkeuteen. mukavuuden halu pakottaa kai pitämää parituumaa väliä lokasuojaan..... ajaisivat jaguaarillaan jos haluavat tasaista kyytiä. 13 tuumanen vanne on ihastuttavan parjattu tuhoamaan kaikki ajo-ominaisuudet laitteesta mutta valtaosa niitä näkyy saaren autoissa olevan. ymmärrän kyllä,hillitön traktorilook kumminkin miellyttää minunkin kieroutunuta silmääni. ei tietysti tarvis käydä kuntosalilla kun piipahdus prisman parkkipaikalla vastaa 30min hartiatreenejä.näinhän vanteet maksais ittensä takasi 37 vuodessa.(perustelu vaimolle) tuon 13" kohonut massa kyllä pakottaa panostamaan iskarihin. luin että 13\\7 tuumanen vanne tekee autosta yhtä ketterän kääntyyn kuin lentotukialus mutta entäs nuo ulospäin levittävät vanteet? antaako se yhtään pelivaraa lisää?
minizz Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 mutta entäs nuo ulospäin levittävät vanteet?antaako se yhtään pelivaraa lisää? Aika paljonhan ne ulospäin joutuukin levittää jos 7" leveet pitää olla..Itellä on tossa 6" leveet peltivanteet ET18 ja sen lisäks 1" spacerit. Noilla mahtuu kääntymään tappiin asti helposti ottamatta mihinkään kiinni. Mun käsityksen mukaan noi spacerithän on laittomat tuolla välissä eli mikäli tahtoo katsastaa niin vanteissa tulisi olla ET-10 luokkaa.
Guest . Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 ... luin että 13\\7 tuumanen vanne tekee autosta yhtä ketterän kääntyyn kuin lentotukialus... Jeps. Kääntöympyrä ilman sportpackia 8,6 m ja sportpackin kanssa 10,5 m. Mun käsityksen mukaan noi spacerithän on laittomat tuolla välissä eli mikäli tahtoo katsastaa niin vanteissa tulisi olla ET-10 luokkaa.Spacerit on kai silloin lailliset, jos ne kuuluu vannesettiin. Eli esim. mulla on sportpack -vanteiden alla latat. Ilman niitä, rengas ottais mitä suurimmalla todennäköisyydellä kiinni vähintäänkin iskariin. Mutta omia ja jälkeenpäin laitettuja levityspaloja ei ainakaan saa siis laittaa. Vannesarjaan olennaisena osana kuuluvia lienee sitten suunnilleen "pakko" käyttää. Tai luulisi, ettei ole kielletty... Mutta vannevalmistajankin luulisi valmistavan vanteet sellaisilla arvoilla, ettei noita metallilevyjä tarvitsisi käyttää. Ehkä noita Roverin vanteita käytetään muissakin autoissa (MG:t?), jolloin ne on saatu levyjen avulla sopiviksi kaikille. En ole ottanut välilevyjä pois talvirenkaiden kanssakaan, mikä lienee laitonta. Nolon kapealla ne renkaat on levittäjien kanssakin. Katsastuksessa käynti on kuitenkin kesärengaskaudella... Raideleveys on sportpackillisessa spacereiden ansiosta hieman yli 4 cm isompi kuin tavallisesti. Vaikuttaa sekin hieman "raskauttavalta asianhaaralta". Siis parkkeeraukseen liittyen. (Keksinköhän tarpeeksi monta eri nimitystä noille aluslevyille ;D )
minizz Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Spacerit on kai silloin lailliset, jos ne kuuluu vannesettiin. Eli esim. mulla on sportpack -vanteiden alla latat. Jos vannevalmistaja on tarkoittanut tietyt spacerit vanteisiin niin silloin ne on kyllä sallitut. Muuten ei. edit: pistetääs oikeen pykälää
soppa Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Samaan topickiin kysymys, ajattelin kanssa laittaa 13" vanteet mutta on hiukan epäselvyyttä vanteiden ulospäin levityksestä... Elikkäs jos vanteiksi tulee joko Ultralite 7 x 13 tai Performance 7 x 13, niin kuinka paljon ne tulee ulospäin levyjarrujen kanssa? Mitkä levikkeet tällöin olisi parhaat?Sportspack vai jokin muu? Vai kannattaako tyytyä 6" leveisiin? Onko kukaan muuten tilannut tuolta Minisportista vanteita? Katoin vain, että tulisi n.200 halvemmaksi mitä vastaavat suomessa. Onko Miniin myytävissä vanteissa kaikissa sama jako?
Guest . Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 edit: pistetääs oikeen pykälää Kiitos. Olin aiemmin lukenut tuon jostain muualta, enkä ollut huomannut tätä: "Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm ellei auton valmistaja muuta ilmoita." . Eli mun on selvästikin pakko käyttää niitä spacereita talvirenkaiden kanssa. Olen siis toiminut oikein, vaikka luulin toimineeni väärin. Spacerithan kuuluu sportpack alustasettiin...
Nik0 Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Elikkäs jos vanteiksi tulee joko Ultralite 7 x 13 tai Performance 7 x 13, niin kuinka paljon ne tulee ulospäin levyjarrujen kanssa? Mitkä levikkeet tällöin olisi parhaat?Sportspack vai jokin muu? Vai kannattaako tyytyä 6" leveisiin? Onko kukaan muuten tilannut tuolta Minisportista vanteita? Katoin vain, että tulisi n.200 halvemmaksi mitä vastaavat suomessa. Onko Miniin myytävissä vanteissa kaikissa sama jako? Ittelläni kun on tossa British Openissa nuo 6x13 alla ja et on muistaakseeni 15, niin totesin että niin ei kyllä noin kapeiden vanteiden kanssa kannata Sportspack levikkeitä laittaa jos ei halua että vanteet on metrin lokasuojien sisällä. Nyt mulla on merkittömät saksalais levikkeet jotka tulevat juuri renkaan reunaan. Eli omasta mielestä ehdottomasti seiskatuumaa leveet sportspackien kanssa. Ja jako on minissä aina sama 4x4 tuumaa eli 4x101.6 mm. Kaikki miniin myytävät vanteet ovat samalla jaolla. Kannattaa huomioda että vanteiden rahti briteistä saattaa olla pöyristyttävä. Euroopasta voi saada hieman halvemmalla rahdilla. Tietysti jos ite käyt paikanpäällä pulttaamassa alle niin se rahti ongelma poistuu. MiniSportin palvelusta en osaa sanoa mitään mutta nuo Britit eivät kai aina ole ulkomaille myynnissä siinä loistaneet. Jeps. Kääntöympyrä ilman sportpackia 8,6 m ja sportpackin kanssa 10,5 m. Tuohan johtuu vaan Sportspack raidetangosta jossa on stopparit eli pyörät ei vaan käänny niin paljoa. Tuo on tehty säästämään lokasuojia vakio vanteilla. Levikkeestä ja vaiteista riippuen jos lokasuojia / levikkeitä hieman trimmailee niin varmaan kääntösäteen saa lähemmäs samaa käyttäen ihan normaalia raidetankoa.
hege Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 pikkasen menee sivuun mutta menköön kun juttua piisaa... tuota seiskaa saa deepdishinä ja ilman. pysyykös tuo syvempi riittävästi spotspackin alla? välillä näyttäis tulevan pahasti ulos eli onko offseteissä niin paljon eroja eri valmistajien kesken? kenen vanne on nyt sit se sopivin? seiskojen kanssa ei enää spacereita kai tarvi. toi org sportspackhan (vanne) on 6 tuumanen.
Nik0 Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 pikkasen menee sivuun mutta menköön kun juttua piisaa... tuota seiskaa saa deepdishinä ja ilman. pysyykös tuo syvempi riittävästi spotspackin alla? välillä näyttäis tulevan pahasti ulos eli onko offseteissä niin paljon eroja eri valmistajien kesken? kenen vanne on nyt sit se sopivin? seiskojen kanssa ei enää spacereita kai tarvi. toi org sportspackhan (vanne) on 6 tuumanen. Mun tietääkseni tuo deep dish on vaan vanneulkonäöllinen juttu. Eli sama offsetti taitaa olla molemmissa 7 tuuman vanteissa. Sportspackien alle ne on luultavasti suunniteltu. Ja spaceri tarve riippuu hyvin paljon myös pyöränkulmista. eli kuinka lähelle rengas takaata menee iskaria. Tietääkseeni nuo sportspack spacerit on vielä ihan normaalit ei keskittävät spacerit eli eivät vanne kohtaiset. Minulle ainakin on sanottu että ainoat sallitut vannekohtaiset spacerit on keskittävät vannevalimistajan hyväksymät mutta tuskin niitten takia kannattaa yö uniaan menettää.
hege Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 luulis niiden mainostavan spacers needed tai included. bodymodseista kyllä varoittavat asiallisesti. en laittaisi spacereita. joku kats.mies takertuu niihin takuulla. meneeks metron takarumpu miniin? toi tuuman levittävä takarumpu näköjään käy 80 luvun puolestavälistä alkaviin eli 70L laitteissa ollaan helisemässä?
minorv8 Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 "meneeks metron takarumpu miniin? toi tuuman levittävä takarumpu näköjään käy 80 luvun puolestavälistä alkaviin eli 70L laitteissa ollaan helisemässä?" Metron rummusta en ole varma mutta leveät rummut käy kaikkiin mineihin kunhan laittaa pidemmät pultit.
hege Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2006 oma topikki tälle pitäs tehä mutta lisäänpä.. soitin minisporttiin ja vahvasti väitti isäntä että 13\\7 diipdis ei tarvi spaceria jos on cooperin rummut ja levysatsi edessä. ainakaan omassaan tai henkilökunnan vempeleissä ei ole. nyt sitten odottelen kuka tämä kumoaa....
MikaJ Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2006 Ei noista spacereista kannata yöuniaan menettää, vaikka Suomen idioottilainsäädäntö ne kieltääkin. Kunhan vaan ovat asialliset eikä esim sellaiset tuumaset halvat kuin Miniin saa. Eli siis sellaista mallia kun orggisruuveihin ruuvataan vaan pidennykset ja sitten päälle ontto tuumanen levikepala, verta kertää nenästään kun tuollaista patenttia käyttää. Itsellekkin tulossa 55milliä levityspalaa vanteen ja navan väliin. Niin monessa autossa noita on että eipä tunnu katsastuksessakaan enää välittävän, mikä on ihan oikein jos ovat vaan kunnolliset.
hege Kirjoitettu 22. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Elokuuta, 2006 iha mielenkiinnosta mikaj, minkälainen jarru \\vanneyhdistelmä tarvii moisen levitäjän?
minizz Kirjoitettu 22. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 22. Elokuuta, 2006 iha mielenkiinnosta mikaj, minkälainen jarru \\vanneyhdistelmä tarvii moisen levitäjän? Villi veikkaus. Olisko noi 13x9" alupallot mitä se suunnittelee tuolla projektiosiossa. Niissä kun ei ET taida olla tarpeeksi miinuksella.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään