Jump to content

Nopeusmittarin temppuilu

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mini 850 vm 70 nopeusmittari alkoi temppuilemaan, ensin mittarin päästä alkoi rapisemaan ja neula heilui.

Mittarivaijerien rasvaus ja vaihteleminen auttoi ensin mutta sitten mittarivirhe kasvoi, tod.80 näytti yli 100

mutta neula ei juurikaan heilunut. Sitten neula alkoi pomppia ihan holtittomasti ihan laidasta laitaan pienessäkin liikkeessä. Rikkihän se on? Tuskin vaijeri vaiko laatikon pää? T jp

Kirjoitettu

Mistä vika todennäköisemmin löytyy? Eikö kellään ole ollut samanlaisia oireita, ei tosin minullakaan ennen missään Minissä. Jos se on mittari niin voi tarjota mustalla pohjalla edullista perusmittaria. T.jp

Kirjoitettu

Mulla vispas viisari kuin hullun mulkku 8)  Purin mittarin ja putsasin kaikki paikat, ja erityisesti mikäs se nyt sitten olikaan tai onkaan...vastapaino levy/magneettikehä?!? Kuitenkin viisari akselin päässä on levy ja se on sellaisessa "kupissa" levy hankaa ja ottaa kiinni tuohon kuppiin, jolloin se aiheuttaa tuo vispaamisen. Itse korjasin tuon, että vesihion tuota levyä hiukan ja hienosäädin hiukan vääntelemällä silmällä havaittavia heittoja kupissa. Sitten hienoa öljyä hiukan levylle ja kuppiin ja testiä. Sen verran kasaan, että näkee vispaako vielä. Kantsii pyörittää vaikka porakoneella, niin saa rittävän testin. Jos ei vispaa niin sitten kasaan.

Mittari virheen saa helpoiten korjattua siten, että mittaat todellisen nopeuden ja katsot mitä mittari tuolloin näyttää. Paina mittarin lukema mieleen, sen jälkeen purat mittarin että pääset käsiksi neulaan. Ota neulasta siten kiinni, että saat sen laitettua mittari lukemasi kohtaan ja sitten vain alat vääntämään jousta vasten joko alas tai ylös päin sen verran, että neula jää tuohon todelliseen mitattuun lukemaan. Jousi siis "viritetään" uusiksi. Toivottavasti tajusit, vähän vaikee selittää mutta kysy lisää jos ei onnaa. 

• 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

tutulta kuullostaa. mulla jämähti myös matkamittari. Availen sen talven aikana ja tutkailen mikä jumittaa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...