hannus Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2016 Mini Cooper Clubmanillani (diesel, 2008) ollut rankka kesä: ensin kesäkuussa jakohihna poikki ja pientä tuhoa moottorissa. Sitten heinäkuussa turbo hajosi ja vaihdettiin kunnes sekin hajosi ja vaihdettiin. Viimeksi eilen moottori alkoi jälleen "nykiä", ja pakoputkesta alkoi tupruta savua. Hyviä vinkkejä siitä, mitä seuraavaksi pitäisi tehdä? Voiko jakohihnan katkeamisella ja turbo(je)n hajoamisella olla jtk yhteyttä? Hannus Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2016 Öljyn kierrossa jotain häikkää jos turboja paukkuu tota tahtia.Minkäslainen "hiukkaskiihdytin" näissä on ja saako auto tarpeeksi pitkiä ajoja tyhjennyspolton aloittamiseksi/tekemiseksi, moni auto saattaa nykiä ja ainakin savuttaa pirusti tyhjennyspolton aikana.Hiukan ot:na mutta toi start/stop järjestelmä on ainakin bensakoneissa omiaan aikaa myöten tuhoamaan turbon kun sammuttaa moottorin valoihin tullessa ja jos on ajanut juuri motaria pitkään tai muuten hiukan henkevämmin niin ei tee kauheen hyvää sammuttaa konetta ilman viilennyskäyttöä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2016 Ei se motarin ajaminenkaan sitä turboa hirveästi lämmitä, kyllä sitä tarttee aika reikä päässä kadulla ajaa että sen oikeasti saa kuumaksi. Lisäksi usein järjestelmässä on sähköinen vesipumppu joka kierrättää turbossa vettä stopin aikana, en tiedä onko Minissä näin. Mutta jos jo pari turbovauriota on ollut pienen ajan sisällä ja nyt mahdollisesti kolmas, niin kannattaisi tarkistaa ne turbon öljyletkut. Meno sekä paluu. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
skithund Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2016 Löytyypi sähköinen vesipumppu, joka kierrättää nesteitä myös koneen sammutuksen jälkeen hetken. Uskoisin, että kierrättää myös start/stopissa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2016 Kierrättääpä vettä muttei öljyä mikä mielestäni olisi tärkeäpi ettei se kuuma öljy pala kiinni ja ala kerrostumaan turbon öljykanaviin.Ja aika kuumana ne MINIn turbot käy kun ronskimmin ajaa kun paljon nähnyt (maailmalla) muotonsa menettäneitä skuuppeja ja jopa sulaneita venakoppia....... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2016 onpa takaisinkutsukamppanjana tietääkseni paremmin lämpösuojattu öljynpaluuketkukin bensakoneisiin kun originaali ei kestä ja eikö tosta vesipumpustakin ole takaisinkutsu että kuinkakohan monessa ne toimii jos ei ole korjattu tai siitä huolimattakaan. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2016 Kunhan siellä vesi kiertää niin keskiön lämpötila ei nouse, eikä öljy pala sinne kiinni. Ölyn paluussa on monessa muussakin merkissä ollut ekassa versiossa ongelmia. Liian lähellä kuumia pintoja ja öljy palaa sinne kiinni tukkien öljynkierron. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
skithund Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2016 Takaisinkutsu oli tosiaan vesipumpulle ja turbon öljyputken menopuolen paremmalle eristeelle. Itse öljyputkea ei ymmärtääkseni vaihdettu, vain eristeet. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
holkki Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2016 Itse kyllä vaihdan aina turbo-remontin yhteydessä öljyputket,ei ole kallis varotoimenpide verrattuna turbon hintaan.. .usein myös takuun ehto,esim.jenkkipaja JM Turbo cooperin ahtimissa tulee mukana uudet orggis öljyputket. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
holkki Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2016 Niin,tietty jos DPF ei polta normaalisti ja tukkeutuu,seurauksena suuri vastapaine putkistossa joka varmasti rikkoo ahtimen laakeroinnin.Löytyy bensamoottoreita,joissa katti on öljyyntynyt/tukkeutunut ja rikkonut turbon... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
hannus Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2016 Kiitos kommenteista! Pikainen päivitys: käytin auton Autokeskuksella tsekattavana, ja kuinkas ollakaan: turbo on jälleen hajalla. Lisäksi kaikenlaista muutakin vikaa löytyi, ja hinta-arvio oli hulppea 5 300 euroa. Jos teetän nämä korjaukset, Clubman on tuottanut reilussa kolmessa kuukaudessa 11 000 euron edestä remonttia (turbo siis hajonnut kolme kertaa). Hyvät neuvot alkaisivat olla kullankalliita . . . Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Khato Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2016 Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2016 Ok. Taitaa olla liikkeen piikkiin menevää touhua, jos menee 3 turboa kuukaudessa. Siellä on jäänyt jotain näkemättä ja auto ei todellakaan ole huollettu kuntoon. Mini1380 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään