Nakki70 Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2016 Tuli pieni ongelma eteen. Auto on toiminut jonkin aikaa kuin unelma, mutta nyt auto ei sammu vaikka virta-avaimesta kääntää nollille. Oli ongelmia sulakerasian johtojen kanssa ja yksi löysä liitos siinä kärysi. laitoin uuden lattaliittimen ja auto pelasi taas. Tämän jälkeen tuli ongelma että auto ei enää sammu. Liikkuttelin johtoja mutta ongelma ei hävinnyt. Olisiko vinkkiä mikä johto saa auton sammumaan. Vika ei ole virtalukossa, koska sain ongelman hetkeksi pois. Olisiko vika virta/käynnistyskatkaisimessa? Auto kyllä starttaa moitteettomasti. Mini on siis vm -72 850 Voisin etsiä vikaa kun vain tietäisin mikä piiri sammuttaa koneen?
imperial Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2016 Virtalukon pohja siellä keljuilee. Tästä vuosimallista eteenpäin on käytetty muutamaa erilaista virtalukkoa ja kaikkiin ei pohjaa enää saa. Ehkä ainoa mitä löytyy on tuollainen alumiinikuorinen noin 35 mm halkaisijaltaan oleva Lucaksen pohja jota käytettiin Lowe & Fletcher lukoissa. Pikkukuvassa nyt kuitenkin Kanadan malli, jossa ylimääräinen virtajohto jollekin summerille.. Toinen vaihtoehto on , että kytkit nyt jostain syystä jatkuvan sytytysvirran suoraan puolalle = valkoinen ohut johto. Ei sammu enää vaikka avaimesta kääntää. Tuo puolalle tuleva virta täytyy kulkea virtalukon kautta.
Nakki70 Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2016 Vika on kyllä nyt paikanettu, autoon on vaihdettu vaihtivirtalaturi ja riisuttu turhat osat pois edellisen omistajan toimesta esimerkiksi siinä jännitteensäädinpurkissa ei ole yhtään johtoa kiinni. Siis puolalle tulee jännite kun avaimesta käännetään ja virta katkeaa kun avain palautetaan nolla asentoon. MUTTA ongelma tuleekin sitten kun auto käynnistetään ja yritetään sitten sammuttaa ei sammu. Jostakin nyt tulee vielä jännitettä puolalle kun auto on käynnissä. Entinen laturi oli rikki kun ostin auton keväällä, nyt vaihdettiin Lucaksen laturi ja homma toimi pari viikkoa ihan hyvin. Auto käynnistyi ja sammui normaalisti. Nyt puolalle tulee jotakin kautta jännitettä vaikka avain on nolla asennossa. Pitääköhän jonnekin väliin asentaa Zenerdiodi? ps. virtalukon lenkki on OK ja puolalle siis tulee ja sammuu virta oikein kun vaan et käynnistä autoa. Otin laturilta virtajohdon irti niin auto sammuu myös kun se on käynnissä. Vinkkejä otetaan vastaan kiitos
FD100L Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2016 Mulla oli joskus vähän samanlaista vikaa.. muistaakseni se ilmeni kun vaihdoin uuden solenoidin ja loppui kun laitoin vanhan romulaatikosta. :D Ihan tarkkaan en enää muista mutta jotenkin noin?
Kimi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2016 Sulla menee virtaa suoraan laturista puolaan. Eli laturi antaa jännitettä puolalle kun auto on käynnissä. ota laturista liitin irti niin huomaat että toimii ok. /kimi
Nakki70 Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2016 Sulla menee virtaa suoraan laturista puolaan. Eli laturi antaa jännitettä puolalle kun auto on käynnissä. ota laturista liitin irti niin huomaat että toimii ok. /kimi Juuri näin kokeilinkin, mutta puolan päässä on kaksi johtoa liittimessä ja kuvien mukaan vain yksi. Pitää varmaankin vain kokeilla mitä tapahtuu jos otan toisen pois. Jätän paikoilleen sen mikä tulee virtalukolta. Pitää kuitenkin jättää laturiin piuha kiinni että akku latautuu
Mini1380 Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2016 Koitas mitata laturin herätenavasta tuleeko siihen jännite kun herätejohto on poiskytkettynä.
Nakki70 Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2016 Herätenapaan ei tule jännitettä kun sen ottaa pois , mutta huh huh. Käänsin virta-avaimen nollille, auto ei sammunut ja mittasin sitten. HUPS laturilta tuleekin 24VDC. Nyt meni kyllä yli hilseen, siis kun yrittää sammuttaa auton niin laturin ulostulo tuplaantuu. Ainoa hyvä hyvä on se että kun auto käy normaalisti ulostulo on ihan OK max 15VDC. MISTÄ nyt voisi alkaa etsiä vikaa, jos vaikka otat herätejohdon kokonaan irti ja et huomio laturia niin auto vaan pyörii vaikka puolalla ei ole jännitettä? IKILIIKKUJA?
Kimi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2016 Kun virta on pois, niin akku ei ole laturissa kiinni joka vetää jännitteen alas, silloin siihen tulee laturin vapaa jännite. Latausvirta pitää kytkeä akun puolelle virtakytkintä tai releen taakse jonka kytkentä tapahtuu virta avaimesta. nyt sulla laturi kytketty väärälle puolelle. /kimi
Mini1380 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2016 Kimiltä taitaa jäädä nyt huomaamatta sellanen pikkujuttu ettei auto ole päävirtakytkimellä varustettu kilpuri.
Kimi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2016 Ei sillä väliä mikä peli on kyseessä. Laturi antaa puolalle virtaa vaikka päävirtakytkin, joka tässä tapauksessa on virtalukko on pois päältä. Eli laturi kytketty puolan puolelle. Laturi pitää kytkeä akun puolelle ja mieluiten releen kautta siten että rele irrottaa laturin akusta kun virta pois päältä. /kimi
Nakki70 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2016 No tarkennuksena että kun auto tuli mulle, niin laturi ei toiminut ja vaihdoin uuden. Toimi pari viikkoa OK ja sen jälkeen ei sammunut avaimesta. Ilmeisesti uusi laturi jaksoi sen pari viikkoa ja sitten simahti. Nyt kun laturi ei toimi,niin auto sammuu virta-avaimesta aivan normaalisti. Mutta silloin kun laturi vielä toimi niin virta-avaimen käännön jälkeen nolla asentoon laturilla oli 24 VDC ja eihän se tätä pitkään kestänyt. Mutta näyttäisi siltä että laturin toimiessa kun avain käännetään nolla asentoon jännitteet akun ja laturin kanssa menevät sarjaan? (vai mistä 24VDC) Rele on ainakin lisättävä, sillä nyt jännite menee suoraan virta-avaimen jälkeen sulakerasialle.
Turbo 69 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2016 Elikkä siellä edellisen omistajan jäljiltä kytkennät pielessä.Alunperin minissä ei ole mitään relettä.
tailke Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2016 Nyt tarvii olla hiven sähkömiehen vikaa ja tarkastaa kytkentä. Laturin 1 ND navasta merkkivalon kautta virtalukolle 38, + ja S navat suoraan solenoidin 4 akunpuoleisen pultin alle. Laturi on voinut kärsiä käytöstä ilman kuormaa. Käsitin että tasavirtalaturi on vaihdettu vaihtovirtaan ja latausreleen johdot jätetty ilmaan.
Kimi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2016 Moi, Ei ne millään sarjaan voi mennä. Laturin runko on maadoitettu. 24V on laturin kuormittamaton lähtöjännite. Minissä taitaa akku olla suoraan kiinni startin solenoidissa. Vedä laturin latauspiuha suoraan siihen niin pitäisi toimia. /kimi
MiniKö Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2016 Onhan se nyt niin että 1 ND on se laturissa oleva pienempi liitin(herätevirtajohto ruskea keltaisella raidalla) ja + ja S on ne isommat liittimet joista piuhat suoraan solenoidiin akun puolelle kun vaihdetaan tasavirta laturi vaihtovirtaseen? Minkä laturin laitoit?
Nakki70 Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2016 Motonetistä kävin hakemassa Lucaksen (- Lucas-ACR 35A/45A ) laturin ja hyvin toimi jonkin aikaa mutta kuten mainitsin niin nyt on pimeänä. Pitää varmaan käydä vaihtolaturi ja tarkistaa ja korjata kytkennät. Laturista lähtee molemmat johdot pieni ja suurempi liitin mutta varmaan menee väärään paikkaan?? Johdot on kokonaan säätimeltä poistettu mutta eipä ole suuri vaiva vetää uudet johdot laturilta niin saa latauksen toimimaan. Mutta mikä selittää sen ettei auto sammunut? Vaikka ohjausjännite on pois puolalta kun avaimen kääntää nolla asentoon.
TOX Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2016 Ettei vaan ne laturin johdot ole kytketty väärinpäin? Eli herätevirta suoraan akussa ja virtaa antava liitin puolassa. Kun käännät virrat pois työntää laturi silti virtaa edelleen puolalle ja auto ei sammu. Ja tällöinhän virtaa antava liitin ei ole kytketty akkuun joka aiheuttaa sen jännitteen nousun vaihtovirtalaturissa niinkun edelläkin oli jo mainittu.
Nakki70 Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2016 Kyllä johdot lähtökohtaisesti oikein, koska virta-avain katkaisee herätevirran kun avain käännetään nolla asentoon
Turbo 69 Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2016 Mutta sytytyspuolalle ei saa mennä yhtään johtoa laturilta.
Nakki70 Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2016 Kiitokset vaan kaikille neuvoista joista otin vaarin. Herätevirran johdotus kokonaan merkkivalon kautta virtalukolle auttoi. nyt lataus toimii ja auto sammuu niinkuin pitääkin. Muuten menee ihan hyvin mutta pientä nykimistä on kun pyytää kaasulla nopeutta lisää. Pitää varmaankin takistaa vielä sytytyksen tilanne?
Mini1380 Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2016 Tai sitten on seokset perssiillään, auttaako jos annat hiukan ryyppyä?
Nakki70 Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2016 Itsesiassa kyllä ryyppy auttaa, mutta mistä uskaltaa säätää jos ei aikaisemmin ole kasariin muuten koskenut kuin puhdistettaessa?
tailke Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2016 Katos vaikka täältä. http://sucarb.co.uk/technical-hs-type-carburetter-description-adjustments Netti on täynnä säätöohjeita kokeilepa itsekin etsiä. Kirjoita googleen vaikka "SU HS2 Carburetor Tuning".
FD100L Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2016 Itsesiassa kyllä ryyppy auttaa, mutta mistä uskaltaa säätää jos ei aikaisemmin ole kasariin muuten koskenut kuin puhdistettaessa? Kantsii eka tarkistaa kaikki imupuolen mahdolliset vuodot, imusarjan/ kaasuttimen kiinnitys ja tiivisteet. Onko vaimentajassa öljyä? Seossäätö erilainen riippuen onko HS2-4 vai HIF -kaasutin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään